El Servei de Biblioteques estrena un web sobre el cicle de la comunicació de la recerca
A través d’aquest nou web el Servei de Biblioteques, compromès amb la seva tasca de suport a la docència i la recerca, vol oferir un seguit de recursos i informacions que us poden ser d’interès com a autors a partir de les diferents fases de què consta el cicle de creació d’una publicació i la posterior gestió de la producció científica.
26/06/2020
Les universitats juguen un paper fonamental en la recerca més avançada que es fa al món, per aquest motiu ens ha semblat important reforçar el suport que donem a estudiants i PDI. El web sobre la Comunicació de la Recerca és el resultat d’integrar i relacionar tot un seguit de recursos i informacions pensades per acompanyar-vos en la tasca de preparar un document i comunicar els resultats de la recerca.
Estructurat de manera seqüencial en dos grans blocs, Crear una publicació i Gestionar la producció científica, recorre les etapes per les que passa tot investigador. Els diversos apartats en què estan presentats cadascun dels blocs faciliten l’accés ràpid i precís a la informació que es necessita en cada moment.
A continuació descrivim el contingut dels blocs amb els seus apartats:
Crear una publicació
Presenta els diferents estadis d’elaboració d’un document, des que es comença a redactar fins que es difon:
- Escriure: Com signar, Identificadors, Filiació, Preparació del document, Normes d’autor editorials, Elaboració de la tesi doctoral, Propietat intel·lectual i accés obert.
- Citar: Citacions i bibliografia, Mendeley institucional, Plagi, Propietat intel·lectual i accés obert.
- Publicar: Triar on publicar, Bones pràctiques, Dades de recerca, Requeriments de projectes, DOI, Revisió d’experts, Propietat intel·lectual i accés obert.
- Publicar en obert: Accés obert UAB, DDD, Drets d’autor, Propietat intel·lectual i accés obert, Dades de recerca en obert.
- Difondre: Xarxes socials, Identitat digital.
Gestionar la producció científica
L’actual sistema d’avaluació i acreditació de la recerca fa necessari que els autors sàpiguen com gestionar el CVN, com es valoren els autors i les seves publicacions i com maximitzar la visibilitat de la producció científica:
- Gestionar currículum: Com generar CVN i altres.
- Valorar autors: Conèixer indicadors de valoració d’autors (Índex H, Citacions rebudes) i Altmètriques.
- Valorar publicacions: Suport a l’acreditació i avaluació de la recerca amb recursos, indicadors, àmbits de coneixement i agències.
- Producció científica: Per investigadors, grups, centres i instituts de recerca, a la Base de Dades de Recerca UAB, al DDD i al Portal de la Recerca de Catalunya.
Teniu les biblioteques al vostre servei, esperem que us sigui d’utilitat!
Contacteu amb la vostra biblioteca de referència si necessiteu més informació.