Nova sèrie de seminaris "Critical Urban Health" de l'ICTA-UAB / IMIM a l'Edifici PRBB de Barcelona
El laboratori Ciutats Saludables i Justícia Ambiental del Programa d'Epidemiologia i Salut Pública promou una nova sèrie de seminaris i debats sobre la salut urbana crítica. Els seminaris tindran lloc els primers dijous de cada mes, de 13:00 a 14:30 hores, al PRBB de Barcelona, ¿¿com a part d'una nova col·laboració entre l'ICTA-UAB i l'Institut de Recerca IMIM.
La sèrie està patrocinada pel Laboratori BCNEJ de Justícia Ambiental Urbana i Sostenibilitat del grup de recerca Ciutats Saludables i Justícia Ambiental de l'IMIM i la línia d'investigació Ciutats i Justícia Ambiental de l' ICTA-UAB.
L'objectiu és promoure la discussió i el diàleg transdisciplinari al voltant de temes actuals de salut urbana i justícia social. Els organitzadors esperen promoure el pensament crític en un ambient distès i obert, i atraure investigadors de totes les disciplines per participar en aquestes discussions mensuals.
Cada mes comptarà amb un investigador que presentarà una breu xerrada d'obertura sobre la seva investigació, que se centrarà en els components teòrics o metodològics de la seva feina actual relacionat amb la salut urbana. Després de la presentació, s'obrirà la discussió per participar en un debat i discussió transdisciplinar sobre el tema presentat.
Fòrum de discusió 2016-2017
3 novembre 2016
Títol: L'ús de la raça com a variable en la investigació en salut urbana: Documentar el progrés o perpetuar les desigualtats?
Presentador: Helen Cole, DrPH; ICTA-UAB
1 desembre 2016
Títol: Reflexionant sobre poblacions, estratègies de prevenció i equitat en salut
Presentador: Joan Benach, MD, PhD, MPH; Universitat Pompeu Fabra (UPF)
2 febrer 2017
Títol: Relació entre la crisi econòmica, els determinants socials i la salut infantil
Presentador: Luis Rajmil, MD, PhD, MPH; Agència de Qualitat i Assessoria Sanitària (aquas), IMIM-Hospital del Mar
2 març 2017
Títol: TBD
Presentadora: Jill Litt, PhD; Universitat de Colorado
6 abril 2017
Títol: TBD
Presentador: TBD
4 maig 2017
Títol: Planificació i implementació d'intervencions localitzades per a la salut pública
Presentador: Amy Freeman, PhD, MPH; NYU Escola de Medicina
1 juny 2017
Títol: Els efectes del desallotjament a la salut
Presentador: Antoni Daponte Codina, MD, MPH; Escola Andalusa de Salut Pública; Observatori de Salut i Medi ambient d'Andalusia