L’ICTA-UAB participa al programa “Joves i Ciència” de la Fundació Catalunya La Pedrera
L'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) participarà al programa "Joves i Ciència" de la Fundació Catalunya la Pedrera, que té com a objectiu promoure les carreres científiques entre els joves.
Dirigit a estudiants de 15 i 16 anys, és un programa de 3 anys. Durant el primer any, un grup d'alumnes seleccionats participa en un programa d'estiu sobre ciència a la residència que la fundació té a l’espai natural MónNatura situat al Pirineu treballant amb investigadors en projectes diversos que siguin del seu interès. Aquest serà el seu primer contacte amb la investigació real. Després d'aquest període i amb l'ajuda dels seus mentors, hauran d'escriure un article científic seguint els mateixos criteris que si anés a ser publicat en una revista científica. Aquest article s'ha de lliurar al gener i és un requisit indispensable per seguir prenent part en el programa durant els següents 2 anys.
En el segon any, els estudiants s'uneixen a projectes d'investigació reals en els centres que escullin. A finals d'aquest any han de publicar un article científic amb l'ajuda dels seus mentors. Dos estudiants s'uniran aquest estiu a l'ICTA-UAB en el marc d'aquesta segona fase del programa amb l'objectiu de desenvolupar la seva investigació sobre l'estudi dels pòl·lens i les espores, i sobre la contribució dels pobles indígenes en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
En el tercer any del programa, aquells estudiants que hagin aconseguit publicar el seu article, tindran l'oportunitat de participar en un projecte de recerca internacional o nacional. Hauran d'escollir l'equip d'investigació al qual desitgen unir-se i la Fundació li donarà suport i finançament. Hi ha moltes oportunitats diferents en centres nacionals i internacionals com el London International Youth Science Forum (Regne Unit), el Petnica International Summer Science Program (Sèrbia), l'International Summer Science Institute (ISSI) (Israel) i el Research Science Institut Summer program (RSI).