L'ICTA-UAB llança la nova identitat visual
La nova identitat visual de l'ICTA-UAB reflecteix la recerca ambiental audaç que desenvolupa el centre sobre temes urgents, capturant l'essència de la seva visió i valors recentment renovats a través d'un nou eslògan: Brave Science for a Changing World.
A l'ICTA-UAB creiem que l'excel·lència científica consisteix tant a produir coneixements com a comunicar-los. Les institucions científiques també han de ser rellevants si volen comprometre's amb la societat i influir-hi.
El món evoluciona, la ciència també
La nova identitat visual de l'ICTA-UAB comunica la nostra visió i enfocament com a centre de recerca: la seva recerca audaç sobre solucions als problemes globals contemporanis, la seva integració única de les ciències naturals i socials, i el seu compromís amb la justícia i l'equitat. També marca un important punt d'inflexió en la seva trajectòria, representada en el creixement exponencial en els darrers anys i la notable trajectòria d'excel·lència científica en l'última dècada.
Un logotip actualitzat
El nou logotip manté elements identificatius com la família tipogràfica i les formes circulars que el componen, però sintetitza el conjunt per fer-ho més identificable, memorable i modern. El nou símbol evoca al planeta, el medi ambient, la societat, la igualtat, la tecnologia i la precisió, mentre que l'atrevit verd neó és un to tradicionalment associat a la natura, l'energia, la vitalitat, el coratge i la tecnologia punta. La seva brillantor ho fa destacar, representant la innovació i el pensament avançat.
"Brave Science for a Changing World"
Com a part d'aquest canvi de marca, l'ICTA-UAB va desenvolupar un eslògan per encapsular la visió recentment revisada de "capacitar la societat amb la ciència per abordar els reptes socioambientals globals". Brave Science for a Changing World capta de manera concisa el context, l'esperit i la intenció de la missió científica de l'ICTA-UAB, alhora que destaca les qualitats més pioneres del centre:
- Investigació interdisciplinària d'avantguarda
- Compromís amb la societat i l’equitat
- Solucions valentes que desafien l'statu quo
- Exigència d’acció política als responsables de la presa de decisions
Disseny i aplicacions
El rebranding de la identitat visual de l'ICTA-UAB ha estat desenvolupat per PFP Disseny, un estudi de disseny gràfic català entre els clients del qual es troben l'Ajuntament de Barcelona, el CCCB i el Museu de Ciències Naturals.
El color corporatiu és el Pantone 802. Encara que es va triar el verd per la seva associació tradicional amb el medi ambient, el "valent" to neó és especialment adequat per als mitjans digitals. L'anterior tipus de lletra, Helvetica Neue, se substitueix per la Helvetica Now, per la seva major neutralitat, modernitat i llegibilitat. A més del nou logotip, PFP va desenvolupar un manual d'estil que inclou una àmplia gamma de formats i aplicacions per a mitjans impresos, digitals i socials, i una paleta de colors que identifica els 5 reptes socials del marc de recerca de l'ICTA-UAB (Oceans, Terra, Ciutats, Consum i Polítiques).
Coexistència amb logotips de socis
El nou logotip ICTA-UAB ha d'utilitzar-se juntament amb el logotip oficial de la UAB (i altres logotips quan calgui) com es mostra a continuació.
Podeu descarregar el manual d'estil complet i el nou paquet de logotips AQUÍ.