Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Neurociències aplicades a la neuropsicologia i principis de neurologia/neuropediatria |
9 ECTS |
Obligatòria |
Neuropsicologia bàsica |
6 ECTS |
Obligatòria |
Tècniques aplicades a la neuropsicologia |
15 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica I |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica II |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica III |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica IV |
10 ECTS |
Obligatòria |
Neuropsicologia clínica i rehabilitació |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica V |
15 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica VI |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica VII |
6 ECTS |
Obligatòria |
Treball final de màster |
10 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Utilitzar una entrevista clínica per extreure la informació rellevant de la història dels pacients que requereixen intervenció del neuropsicòleg.
- Desenvolupar les habilitats comunicatives i d'empatia necessàries pel treball amb pacients i familiars.
- Conèixer i utilitzar les eines d'exploració neuropsicològiques quantitatives i qualitatives.
- Saber administrar i puntuar les diferents proves psicomètriques que ens permeten valorar l'estat de les funcions cognitives.
- Valorar els aspectes qualitatius de l'exploració neuropsicològica.
- Interpretar els resultat de les proves neuropsicològiques en relació a la història clínica de cada pacient.
- Redactar un informe de resultats de les exploracions neuropsicològiques i d'establir un diagnòstic neuropsicològic.
- Saber dur a terme una correcta devolució als pacients i/o als familiars dels resultats de l'exploració neuropsicològica.
- Aprendre els mecanismes i les principals tècniques de rehabilitació neuropsicològica.
- Saber escollir quines tècniques d'intervenció són les més adequades en cada cas en particular.
- Elaborar i desenvolupar d'un pla de rehabilitació que inclogui determinació de necessitats i objectius terapèutics a curt i llarg termini.
- Identificar els diferents marcadors que permeten determinar el pronòstic.
- Utilitzar tècniques psicoeducatives per familiars i pacients en relació als trastorns neuropsicològics.
- Utilitzar les principals fonts d'informació bibliogràfica en neuropsicologia
- Plantejar una recerca en neuropsicologia, i a desenvolupar-la: disseny, metodologia, redacció d'articles i comunicació oral.
- Realitzar un pronòstic adequat a cada cas particular.
- Interpretar els rendiments en les proves cognitives en termes relatius.
- Conèixer els mecanismes cerebrals i les disfuncions del sistema nerviós central que expliquen els diferents trastorns neuropsicològics: cognitius, conductuals i emocionals.-Reconèixer les diferents malalties neurològiques que cursen amb alteracions neuropsicològiques.
- Saber establir una relació entre els perfils de dèficits neuropsicològics i les diferents patologies neurològiques i psiquiàtriques, per contribuir de forma eficaç al diagnòstic diferencial.
- Detectar i explorar els principals trastorns neuropsicològics
Competències transversals
Instrumentals:
- Ser autònom en la recerca bibliogràfica i en lampliació de coneixements
- Saber analitzar i sintetitzar la informació necessària pel desenvolupament del diagnòstic i la rehabilitació
- Saber prendre decisions a làmbit clínic
- Desenvolupar les habilitats de comunicació necessàries per la seva tasca professional
- Establir un disseny bàsic de recerca
- Redactar un article científic
- Saber fer una comunicació oral i escrita adequada
- Aplicar els coneixements adquirits en làmbit docent
Interpersonals:
- Aprendre la rellevància del treball conjunt entre diferents disciplines
- Adquirir els hàbits ètics imprescindibles per desenvolupar una professió clínica
- Aprendre les normes ètiques per a la recerca científica en làmbit de la salut
- Aprendre a automotivar-se i a cercar noves fonts dampliació de coneixements
Sistèmiques:
- Ser flexible en la capacitat delecció i intervenció
- Adquirir autonomia per la pressa de decisions que comporten el diagnòstic i el tractament
- Ser creatiu i emprenedor en el disseny de programes dintervenció
- Augmentar la iniciativa personal en la professió i motivar a la recerca
Títol que s'obté
Màster en Neuropsicologia Clínica Infantil i d'Adults