Màster en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (Presencial)

L'entorn digital i la seva constant evolució suposen un repte i també una oportunitat a l'hora de plantejar campanyes de comunicació eficaces. Converteix-te en un professional en aquest àmbit!

Continguts

Planificació Estratègica de la Comunicació Digital 9 ECTS
L'alumnat treballarà els fonaments de la comunicació publicitària a Internet, així com les bases de la planificació estratègica (anàlisi del consumidor, de l'entorn, de marca, de competència, posicionament, medicions i segmentacions, etc.) com a primera etapa d'elaboració de campanyes publicitàries. Repassaran també les tendències actuals de la comunicació digital, i posaran en pràctica tots aquests conceptes en diferents exercicis aplicats. Finalment, veuran les possibilitats que ofereixen plataformes socials (Facebook/Instagram, Twitter, Linkedin, etc.) per a plantejar campanyes.

Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital 6 ECTS
L'alumnat descobrirà la nova realitat de la creativitat en el món digital i la seva repercussió en el procés creatiu. En primer lloc, treballaran diferents tècniques i teories creatives existents d'autors de referència, i les posaran en pràctica amb la metodologia Canvas. D'altra banda, revisaran les passes del procés creatiu i treballaran en la generació d'idees i accions de comunicació creatives per a marques reals; tan explotant el potencial dels mitjans i canals de nova generació, com projectant les marques cap al futur mitjançant l'ús de la tecnologia. Finalment, aprendran dels millors casos pràctics i entendran les claus per a avaluar la creativitat dels missatges publicitaris amb bon criteri.

Màrqueting Digital 9 ECTS
Durant aquestes sessions els alumnes rebran xerrades de professionals a manera de cicle de conferències, que els mostraran les diferents eines i disciplines específiques del màrqueting digital, necessàries a l'hora de plantejar una campanya de comunicació en entorns digitals, tant des del punt de vista més tècnic com d'habilitats personals. Està dividit en 7 blocs diferents: estratègies en xarxes socials, mobile i apps, tecnologia aplicada a la comunicació digital, comerç electrònic, usabilitat, legislació i advergaming.
Campanya de Comunicació Digital 6 ECTS
Els alumnes rebran un briefing d'un client real. A partir d'aquest, hauran de desenvolupar una campanya de comunicació digital que hauran de presentar al final. Durant el procés comptaran amb diverses sessions de tutoria (tan estratègica com creativa) i validació dels avenços que vagin entregant. Aquesta campanya es realitzarà en grups, que es formaran al principi del curs després de dues sessions de dinàmiques grupals previstes a tal efecte.

Fonaments d'Investigació en Comunicació Digital 9 ECTS
Per tal d'arribar a un coneixement profund de la comunicació digital, els alumnes aprendran les eines de recerca científica necessàries per a poder desenvolupar un projecte d'investigació rigorós i amb garanties, sobre l'aspecte específic de l'estratègia, la creativitat i el màrqueting digital en el qual vulguin especialitzar-se. Els alumnes es formaran en els conceptes bàsics de la recerca científica (mètode científic, tipus de metodologies, fases i estructura d'un treball de recerca, aplicacions professionals de la recerca, etc.) per tal de consolidar les bases que posteriorment aplicaran durant l'elaboració del seu treball final de màster.

Recerca amb bases de dades i recursos documentals 6 ECTS
L'alumnat treballarà en profunditat tots els recursos bibliogràfics a què tenen accés com a estudiants de la UAB. Repassaran alguns aspectes formals, com ara la correcta citació de documents diversos (llibres, articles, vídeos, webs, posts a xarxes socials,etc.), i revisaran tota la tipologia de fonts documentals que tenen disponibles: des de catàlegs bibliogràfics fins a bases de dades comercials internacionals, passant per portals editorials, buscadors acadèmics, repositoris de tesis, etc. En cadascun d'aquests recursos executaran cerques de forma pràctica per a aplicar els coneixements adquirits.

Anàlisi de dades de màrqueting i eines estadístiques 6 ECTS
L'alumnat assoli

Mòdul 1. Diploma d'Especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital

Assignatura Crèdits Caràcter

Planificació estratègica de la comunicació digital

9 ECTS

Obligatòria

Creativitat aplicada a l’entorn digital

6 ECTS

Obligatòria

Màrqueting digital

9 ECTS

Obligatòria

Campanya de comunicació digital

6 ECTS

Obligatòria

Mòdul 2. 2n bloc

Assignatura Crèdits Caràcter

Fonaments d'investigació en comunicació digital

9 ECTS

Obligatòria

Recerca amb bases de dades i recursos documentals

6 ECTS

Obligatòria

Anàlisi de Dades de Màrqueting i Eines Estadístiques

6 ECTS

Obligatòria

Treball final de màster

9 ECTS

Obligatòria

Itineraris

El màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital es pot cursar mitjançant dues opcions:
- Matricular el màster de formació permanent sencer.
- Matricular la diplomatura de postgrau en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital i, un cop superada, matricular el 2n bloc de màster de formació permanent.

Programes relacionats

Postgrau en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (Presencial)
Curs en Anàlisi de Dades de Màrqueting i Eines Estadístiques (Presencial)
Curs en Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital (Presencial)
Curs en Màrqueting Digital (Presencial)
Curs en Planificació Estratègica de la Comunicació Digital (Presencial)
Curs en Recerca amb Base de Dades i Recursos Documentals (Presencial)

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

Resultats d'Aprenentatge
- KT01: Definir conceptes, models, eines i metodologies fonamentals del màrqueting digital; des de la planificació estratègica fins a l'execució i medició de campanyes, passant pels processos creatius, la investigació de mercats i l'aplicació de les tecnologies digitals.
- KT02: Identificar el procés de disseny i execució d'estratègies de màrqueting digital integrals, eficaces i personalitzades, en format de campanya publicitària: anàlisi d'entorn, identificació d'oportunitats, definició d'objectius, segmentació d'audiències, selecció de canals i optimització segons els resultats.
- KT03: Descriure els processos creatius i les diferents tècniques de generació d'idees, i la seva aplicació al màrqueting digital en forma de conceptes, campanyes, continguts i experiències d'usuari innovadores.
- KT04: Interpretar conceptes i metodologies de recerca acadèmica, així com de recursos bibliogràfics i d'anàlisi estadística de dades, per a l'elaboració rigorosa d'una investigació de caràcter científic.
- ST01: Preparar comunicacions, de manera clara, concisa i persuasiva, sobre idees i conceptes complexos tan a audiències especialitzades com a públics més generals.
- ST02: Produir una àmplia varietat de continguts digitals (textos, gràfiques, vídeos) adaptats a diferents plataformes i formats, i avaluar el seu impacte.
- ST03: Analitzar de manera crítica i creativa la identificació de problemes, generació d'idees innovadores i desenvolupament de solucions originals i efectives, tot adaptant-se a les constants evolucions de l'àmbit digital.
- ST04: Aplicar una àmplia gamma d'eines digitals i tècniques d'investigació per a recopilar, processar i transformar grans volums de dades en informació rellevant.
- CT01: Idear plans de comunicació digital complets, des de la fase d'investigació i planificació fins a l'execució i medició de resultats.
- CT02: Generar idees originals i disruptives, transformar-les en conceptesconcrets i comunicables, i adaptar-les a les necessitats reals del mercat i a les últimes tendències tecnològiques.
- CT03: Investigar de manera rigorosa i sistemàtica, tot aplicant les metodologies i tècniques adequades per a obtenir informació rellevant, interpretar-la i poder prendre decisions informades.

Títol que s'obté

Màster de Formació Permanent en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital