• Diploma d'Expert UAB
  • Codi de l'estudi: 5035/1
  • 1a edició
  • Modalitat: Online
  • Crèdits: 18 ECTS
  • Inici: 06/10/2025
  • Final: 15/05/2026
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 1710 €
  • Preu especial 1659 €
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB de curs o assignatura. Persones associades a l'Associació de Bibliotecaris, Arxivers i Documentalistes de les Illes Balears (ABADIB)
    Preu especial 1573 €
    Col·lectiu d'aplicació: Membres de l’Associació de Professionals de l’Arxivística i la Gestió dels Documents de Catalunya (AAC)
    Preu especial 1625 €
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni UAB Graduats o màster
  • Idioma de docència: Castellà
  • Lloc: Online
El Diploma d'expert en Direcció Executiva de Serveis de gestió de documents i arxiu<\b> pretén oferir una formació universitària de professionalització que permeti a les persones que se situen al capdavant d'arxius, o de serveis de gestió de documents i arxiu, els coneixements, les eines i les estratègies adients per assolir amb èxit les seves tasques de direcció, i també per poder liderar processos d'innovació i canvi organitzatiu. D'aquesta manera es vol donar resposta a la necessitat creixent per part de les organitzacions, públiques i privades, de tenir persones al capdavant dels seus serveis de gestió documental i arxiu amb capacitat per respondre als nous reptes i necessitats d'adaptació de les societats actuals en plena transformació.

Sortides professionals

Aquest diploma d'expert té un ampli espectre de sortides professionals, atès que tant l'administració pública com moltes organitzacions i entitats privades estan dotades de serveis de gestió documental i arxiu i de centres d'arxiu custodis de documentació. Aquests serveis de gestió documental i arxius requereixen de personal format en direcció executiva per ser més moderns, dinàmics, eficaços i eficients.

- Serveis de gestió documental i arxius de l'administració pública (europea, estatal, regionals, departamentals, autonòmiques, municipals, etc.)
- Serveis de gestió documental i arxius d'altres organitzacions i entitats públiques
- Serveis de gestió documental i arxius d'organitzacions no governamentals
- Serveis de gestió documental i arxius d'universitats
- Serveis de gestió documental i arxius de centres docents
- Serveis de gestió documental i arxius de biblioteques i centres de documentació
- Serveis de gestió documental i arxius d'organitzacions i entitats privades
- Serveis de gestió documental i arxius de mitjans de comunicació (premsa, televisió i multimèdia)
- Serveis de gestió documental i arxius d'associacions
- Serveis de gestió documental i arxius de col.legis professionals
- Serveis de gestió documental i arxius de centres d'arxiu privats
- Serveis de gestió documental i arxius d'institucions eclesiàstiques
- Serveis de gestió documental i arxius d'empreses d'organització i custòdia d'arxius
- Serveis de gestió documental i arxius d'empreses de tecnologies de la informació

Els màsters i postgraus propis de la UAB poden preveure o facilitar la realització de pràctiques acadèmiques externes en empreses o institucions amb la finalitat que l'estudiant assoleixi un grau d'experiència professional que li faciliti la inserció o la promoció en l'àmbit laboral...

Aquestes pràctiques poden ser curriculars (obligatòries) o no curriculars (optatives).

  • Curriculars
    Les pràctiques curriculars són aquelles que s’inclouen al currículum dels estudis i, per tant, cal superar-les per obtenir la titulació. La coordinació del teu programa t’explicarà el detall de com, on i en quines condicions cal realitzar-les.
  • No curriculars
    Les pràctiques extra curriculars són les que no s’inclouen al currículum dels estudis. Pots optar a fer-les de més a més. La coordinació del teu programa t’explicarà el detall de com, on i en quines condicions es poden realitzar.
     

Beques i ajuts

En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..

Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

FUAB Formació. Arxivística i Gestió de Documents
Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Centres col·laboradors

Associació d'Amics de la UAB
Associació d'Arxivers de Catalunya
Asociación Vasca de Professionales de Archivos, Bibliotecas y Centros de Documentación

Contacte

Maria Aguilera Fernández

Telèfon: 935929710

Informació addicional

https://www.uab.cat/web/estudiar/masters-i-postgraus-propis/oferta-de-masters-propis/postgraus-1345838103570.html

Més informació

Vols rebre més informació?