Especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (Virtual)

L'entorn digital i la seva constant evolució suposen un repte i també una oportunitat a l'hora de plantejar campanyes de comunicació eficaces. Converteix-te en un professional en aquest àmbit!

Continguts

Planificació Estratègica de la Comunicació Digital
Es treballaran els fonaments de la comunicació publicitària a Internet, així com les
bases de la planificació estratègica (anàlisi del consumidor, de l'entorn, de marca, de
competència, posicionament, medicions i segmentacions,etc.) com a primera etapa d'elaboració de campanyes publicitàries. Es repassaran també les tendències actuals de la comunicació digital, i es posaran en pràctica tots aquests conceptes en diferents exercicis aplicats. Finalment, es veuran les possibilitats que ofereixen plataformes socials (Facebook/Instagram, Twitter, Linkedin, etc.) per a plantejar campanyes.

Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital
L'alumnat descobrirà la nova realitat de la creativitat en el món digital i la seva repercussió en el procés creatiu. En primer lloc, treballaran diferents tècniques i teories creatives existents d'autors de referència, i les posaran en pràctica amb la metodologia Canvas. D'altra banda, revisaran les passes del procés creatiu i treballaran en la generació d'idees i accions de comunicació creatives per a marques reals; tan explotant el potencial dels mitjans i canals de nova generació, com projectant les marques cap al futur mitjançant l'ús de la tecnologia.
Finalment, aprendran dels millors casos pràctics i entendran les claus per a avaluar la
creativitat dels missatges publicitaris amb bon criteri.

Màrqueting Digital
Durant aquestes sessions l'alumnat rebrà xerrades de professionals a manera de "cicle de
conferències", que els mostraran les diferents eines i disciplines específiques del màrqueting digital, necessàries a l'hora de plantejar una campanya de comunicació en entorns digitals, tant des del punt de vista més tècnic com d'habilitats personals. Està dividit en 7 blocs diferents: estratègies en xarxes socials, mobile i apps, tecnologia aplicada a la comunicació digital, comerç electrònic, usabilitat, legislació i advergaming.

Campanyade Comunicació Digital
L'alumnat rebrà un briefing d'un client real. A partir d'aquest, hauran de desenvolupar una campanya de comunicació digital que hauran de presentar al final de la primera part. Durant el procés comptaran amb diverses sessions de tutoria (tan estratègica com creativa) i validació dels avenços que vagin entregant.

Treball Final de Postgrau
L'alumnat haurà d’entregar una memòria/treball escrit com a “conclusió del Postgrau”, que
consistirà en un recull de tots els conceptes, coneixements i continguts impartits al llarg del Diploma, així com una proposta de com aquests continguts es poden aplicar (i de quina manera són útils) en un entorn professional real.

Assignatura Crèdits Caràcter

Planificació estratègica de la comunicació digital

9 ECTS

Obligatòria

Creativitat aplicada a l’entorn digital

6 ECTS

Obligatòria

Màrqueting digital

9 ECTS

Obligatòria

Campanya de comunicació digital

6 ECTS

Obligatòria

Treball Final de Postgrau

3 ECTS

Obligatòria

Itineraris

El Diploma d’Especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital està inclosa en el màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital.(3182)

Programes relacionats

Curs en Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital (Virtual)
Curs en Màrqueting Digital (Virtual)
Curs en Planificació Estratègica de la Comunicació Digital (Virtual)

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

Resultats d'aprenentatge:
- KT01: Definir conceptes, models, eines i metodologies fonamentals del màrqueting digital; des de la planificació estratègica fins a l'execució i medició de campanyes, passant pels processos creatius, la investigació de mercats i l'aplicació de les tecnologies digitals.
- KT02: Identificar el procés de disseny i execució d'estratègies de màrqueting digital integrals, eficaces i personalitzades, en format de campanya publicitària: anàlisi d'entorn, identificació d'oportunitats, definició d'objectius, segmentació d'audiències, selecció de canals i optimització segons els resultats.
- KT03: Descriure els processos creatius i les diferents tècniques de generació d'idees, i la seva aplicació al màrqueting digital en forma de conceptes, campanyes, continguts i experiències d'usuari innovadores.
- ST01: Preparar comunicacions, de manera clara, concisa i persuasiva, sobre idees i conceptes complexos tan a audiències especialitzades com a públics més generals.
- ST02: Produir una àmplia varietat de continguts digitals (textos, gràfiques, vídeos) adaptats a diferents plataformes i formats, i avaluar el seu impacte.
- ST03: Analitzar de manera crítica i creativa la identificació de problemes, generació d'idees innovadores i desenvolupament de solucions originals i efectives, tot adaptant-se a les constants evolucions de l'àmbit digital.
- ST04: Aplicar una àmplia gamma d'eines digitals i tècniques d'investigació per a recopilar, processar i transformar grans volums de dades en informació rellevant.
- CT01: Idear plans de comunicació digital complets, des de la fase d'investigació i planificació fins a l'execució i medició de resultats.
- CT02: Generar idees originals i disruptives, transformar-les en conceptesconcrets i comunicables, i adaptar-les a les necessitats reals del mercat i a les últimes tendències tecnològiques.
- CT03: Investigar de manera rigorosa i sistemàtica, tot aplicant les metodologies i tècniques adequades per a obtenir informació rellevant, interpretar-la i poder prendre decisions informades.

Títol que s'obté

Diploma d'Especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital