- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 3804/14
- 14a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 10 ECTS
- Inici: 15/01/2025
- Final: 15/03/2025
- Places: 35
- Orientació: Professional
- Preu: 920 €
-
Preu especial 874 €
Col·lectiu d'aplicació: Alumni UAB Graduats o màster
Preu especial 892 €
Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB de Cursos o mòduls
- Idioma de docència: Castellà
- Lloc: Online - FUAB Formació
Abans de l'arribada d'Internet i de les noves tecnologies, el sector hoteler i turístic fixava tarifes anuals basades en els diversos moments d'ocupació (temporada baixa, mitjana i alta). Actualment, l'avanç tecnològic ha permès a aquestes empreses comercialitzar directament el seu producte a través de sistemes en línia, afavorint un increment de la visibilitat mitjançant la xarxa i configurant així un entorn altament competitiu.
La gestió de negocis d'allotjament i restauració és complexa: existeixen elevats costos fixos que les empreses han de cobrir, i elaboren un producte perible que no es pot emmagatzemar, provocant que una mala comercialització impliqui una pèrdua d'ingressos.
Les tècniques del Revenue Management permeten a les empreses turístiques l'anàlisi d'importants volums d'informació per a fer previsions sobre la demanda, i així poder maximitzar tant els ingressos obtinguts com la seva rendibilitat.
El curs et forma en:
- Responsabilitat operativa: anàlisi, planificació, desenvolupament i execució d'estratègies per a comercialitzar el producte adequat al client, en el moment i preu adequat.
- Les principals estratègies del Revenue (forecast, benchmarking, pricing, demanda, competència, segmentació i overbooking).
- L'aplicació de models de Revenue Management per a cada tipus d'allotjament turístic.
- Liderar equips orientats en la cultura del Revenue.
El curs desenvolupa una metodologia 4-Learning, en la qual l'estudiant pot organitzar la seva formació segons les seves necessitats i disponibilitat d'horari.
Adreçat a:
- Estudiants dels graus en Direcció Hotelera o Turisme.
- Persones que desitgin iniciar-se al món del Revenue Management.
- Professionals del sector turístic i hoteler.
Continguts
Definició conceptual i fonaments- Definició, evolució del concepte i aplicació actual: Explora com ha evolucionat el concepte de Revenue Management (RM) i la seva aplicació actual.
- Fonaments del Revenue Management: Abarca l'aplicació, la segmentació de mercat, les estratègies, la mesura dels ingressos, els passos necessaris, l'anàlisi, etc.
- Principis bàsics del Revenue Management: Inclou els conceptes clau i els indicadors d'èxit com REVPAR (Revenue Per Available Room), GOPPA (Gross Operating Profit Per Available Room) i TREVPAR (Total Revenue Per Available Room).
- Eines: Comprèn el pressupost, el calendari de tarifes i demanda, les previsions, el benchmarking i el pricing.
Aplicació del Revenue Management
- Aplicació del Revenue Management i yield management: Tracta les polítiques d'empresa, les polítiques i càlculs de preus, el pricing (estàtic i dinàmic), el mix de tarifes, etc.
- Elaboració de preus: Inclou la definició de preus individuals i per a grups.
- Distribució en línia: Abarca la gestió dels canals de venda, el channel manager i el dumping.
Tècniques de màrqueting i vendes aplicades
- Tècniques de segmentació de mercat: Es centra en estratègies de segmentació i tàctiques d'aplicació de preus.
- Tàctiques d'aplicació de preus: Considera alta demanda, baixa demanda, coherència, factor Yield/RM, elements d'anàlisi i benchmarking.
- Previsions: Inclou aspectes com forecast, pick up, up-selling, cross-selling i la millora de la venda en qualsevol departament de l'hotel.
Màrqueting digital
- Màrqueting en línia, social media i reputació en línia: Estratègies conjuntes del Revenue Management.
El desenvolupament de la professió
- Informes, estadístiques i eines: Abarca l'ús de la tecnologia en el revenue management i el rol del Revenue Management.
Itineraris
Aquest curs pertany al màster de formació permanent en Direcció Digital de Negocis Turístics Internacionals (4297) i al Diploma d'especialització Revenue Management, Màrqueting Digital i Customer Experience (4329)Sortides professionals
Una vegada finalitzada la formació l'alumne podrà treballar:- Revenue Manager de qualsevol empresa turística.
- Responsables, Gerents o Directors del departament que apliquin aquestes tècniques.
- Encarregats funcionals d'àrea en Revenue Management.
Testimonis
Beques i ajuts
En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..
Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
FUAB Formació. Turisme i Direcció Hotelera
Contacte
Gestió Acadèmica
Telèfon: 935929710
Informació addicional
Descarrega't el díptic informatiu del curs aquí" target="_blank">https://www.uab.cat/web/estudiar/cursos-d-especialitzacio/oferta-de-cursos/tots-els-cursos-d-especialitzacio-1345838257801.html Descarrega't el díptic informatiu del curs aquí