La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[24/04/2024] Consell de Govern

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

2. Informe del rector

3. Afers:
3.1. Modificació del Model de de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments [+]

4. Afers acadèmics:
4.1. Aprovació de títols de grau [+]
4.2. Extinció de títols de grau [+]
4.3. Aprovació de títols de màster universitari [+]
4.4. Extinció de títols de màster universitari [+]
4.5. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes [+]

5. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
5.1. Canvi de denominació de la Facultat de Psicologia [+]
5.2. Ratificació de la modificació del Reglament de la Facultat de Ciències de l’Educació [+]

6. Propostes de normatives:
6.1. Aprovació del Programa de Política Climàtica de la UAB [+]
6.2. Aprovació de la Política de la Facultat o Escola o Institut, davant situacions de violències de gènere i LGTBIfòbiques i, altres discriminacions [+]
6.3. Aprovació del Reglament del Registre del Teixit Associatiu de la UAB [+]
6.4. Aprovació de la modificació del Reglament del Consell d'Estudiants de la UAB [+]
6.5. Aprovació de la modificació del Procediment de gestió dels conflictes d’Interès en Matèria de Contractació Pública a la UAB [+]

7. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB: Informa l’autorització per formalitzar el contracte d’opció de llicència exclusiva de patent i Know-How “Smart Windows” a l’empresa FUTURECHROMES SL.  [+]

8. Nomenament de doctor o de doctora Honoris Causa:
8.1. Nomenament de doctora Honoris Causa: Facultat de Medicina [+]

9. Afers de tràmit

9.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador. Avaluació AQU Catalunya 2022 [+]

10. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 29/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 12 de març de 2024 (DOC)


3.1. Modificació del Model de de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments

Acord 30/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vistos els acords de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018, de 30 d’octubre de 2019, de 7 de juliol de 2022 i d’1 de febrer de 2023 pel que fa a l’aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 22 de març de 2024 ha informat favorablement de la proposta de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Comunicar l’acord al gerent i a la vicegerent d'Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

4.1. Aprovació de títols de grau

Acord 31/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de grau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació del títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 16 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació del títol de grau següent:

  • Humanitats i Gestió de la Cultura

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4.2. Extinció de títols de grau

Acord 32/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de supressió d’un títol de grau que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta d’extinció del títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 16 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’extinció del títol de grau següent:

  • Ciències Ambientals

SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4.3. Aprovació de títols de màster universitari

Acord 33/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de creació de títols de màster universitari que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist l’article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació de títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 24 de gener i de 16 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:

  • Erasmus Mundus en Education Policies for Global Development
  • Història de la Ciència, Patrimoni i Comunicació Científica

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4.4. Extinció de títols de màster universitari

Acord 34/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de d’extinció dels títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta d’extinció dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 24 de gener i de 16 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Arxivística i Gestió de Documents
  • Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology
  • Erasmus Mundus en Literatura Infantil, Mitjans de Comunicació i Cultura / Children’s Literature, Media and Culture

SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

4.5. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes

Acord 35/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que les propostes de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 24 de gener i de 16 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents:

  • Health Innovation and Entrepreneurship
  • Gestió i Coordinació d'Assaigs Clínics
  • Infermeria Oftalmològica
  • Pràctica Clínica en Malalties Autoimmunes Sistèmiques
  • Habitatge i Ciutat

SEGON. Aprovar la creació del títol de diploma d’especialització següent:

  • No Ficció per a Televisió i Plataformes
  • Il·lustració i Gràfica Narrativa: Creació i Ofici
  • Gènere i Drets Humans

TERCER. Aprovar la creació del títol de diploma d’expert següent:

  • Advanced Design for Mobile Communications and Space Devices

QUART. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

SISÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

5.1. Canvi de denominació de la Facultat de Psicologia

Acord 36/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Atès que el Consell de Govern de la UAB va aprovar el Reglament de la Facultat de Psicologia en data 21 d’abril de 2005 i el va modificar en data 10 de maig de 2016.

En data 13 de novembre de  2023, la Junta de la Facultat de Psicologia va aprovar la proposta de modificació de la denominació de la Facultat en el sentit que passi a denominar-se Facultat de Psicologia i de Logopèdia.

D'acord amb els articles 13 i 64.h) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern l'aprovació del canvi de denominació d’una Facultat.

De conformitat amb l’article 13.5 dels Estatuts de la UAB correspon obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectats presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de canvi de denominació de la Facultat de Psicologia i, eventualment, que les facin arribar a la Secretaria General.

ACORD:

PRIMER. Obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectats presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de canvi de de denominació de la Facultat de Psicologia per Facultat de Psicologia i de Logopèdia  i, eventualment, que es facin arribar a la Secretaria General.

SEGON. Comunicar el present acord a les Facultats i Escola, als departaments, instituts universitaris d'investigació propis, i personal acadèmic que imparteix docència a la Facultat de Psicologia.

 

5.2. Ratificació de la modificació del Reglament de la Facultat de Ciències de l’Educació

Acord 37/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del Reglament de la facultat de Ciències de l’Educació aprovada per acord de la Junta de Facultat de data 9 d’abril de 2024.

Vist que el nou text, entre d’altres, suprimeix l’article 12 que regula la mesa de la Junta; modifica la composició de la Junta Permanent i crea les comissions delegades d’Igualtat, Qualitat i Serveis Propis de la facultat

Vist l’article 30 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificada pel Consell de Govern un cop aprovada per la Junta de Facultat.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament de la facultat de Ciències de l’Educació en els termes del document que s’annexa document

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Encarregar la secretària General l'execució i el seguiment d'aquests acords.

 

6.1. Aprovació del Programa de Política Climàtica de la UAB 

Acord 38/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta presentada pel vicerector de Campus i Sostenibilitat, en relació a l’aprovació d’una política climàtica a la UAB.

Vist el Pla Estratègic 2018 - 2030, aprovat al Claustre del 27 de febrer de 2019, en la seva Línia estratègica 4 (Campus UAB) defineix els Campus de la UAB com ‘espais per afavorir la relació, la confluència i la cohesió dels diferents col·lectius de la comunitat universitària.’ Concretament en l’ Objectiu 3 s’explicita  ‘Esdevenir un referent en Responsabilitat social universitària (RSU). Implantar un model d’universitat sostenible, fent especial èmfasi en la formació i la conscienciació mediambiental i en la mobilitat (interna i externa)’.

Vist el Pla Campus SiS, aprovat el 28 de juny de 2023 per la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, que reforça la contribució de la UAB a l’assoliment en les àrees de salut i sostenibilitat.

Vist l’article 2.3 de la Llei Orgànica 2/2023, del Sistema Universitari que estableix que en l’exercici de les seves funcions, les Universitats tindran com a referent els drets humans i fonamentals, la memòria democràtica, el foment de la equitat i la igualtat l’impuls de la sostenibilitat, la lluita contra el canvi climàtic i els valors que es desprenen dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Vist l’article 46.2., lletra m) de la mateixa llei, que estableix que correspon al Consell de Govern, definir i impulsar una Estratègia de Mitigació del Canvi Climàtic que inclogui plans d’eficiència energètica i substitució cap a energies renovables, d’alimentació sostenible i de proximitat i de mobilitat.

Vist l’article 60 i 64 c) dels Estatuts de la UAB, que estableix com a competència del Consell de Govern establir les línies programàtiques de la Universitat i les directrius i procediments per la seva aplicació.

Vist l’informe favorable de la comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, de data 9 d’abril de 2024. Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el programa de Política Climàtica de la UAB, en els termes del document que s’annexa (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords a la Direcció d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

6.2. Aprovació de la Política de la Facultat o Escola, davant situacions de violències de gènere i LGTBIfòbiques i, altres discriminacions 

Acord 39/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vist el document ‘Política de la Facultat, Escola o Institut, davant situacions de violències de gènere i LGTBIfòbiques i, altres discriminacions’.

Vist els articles 60 i 64.c) dels Estatuts de la UAB pels quals correspon al Consell de Govern establir les línies estratègiques i programàtiques, les directius i procediments per la seva aplicació.

Vist l’informe favorable de la comissió de la Comissió d’Igualtat i Responsabilitat Social Universitària de data 11 d’abril de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el document de ‘Política de la Facultat, Escola o Institut , davant situacions de violències de gènere i LGTBIfòbiques i, altres discriminacions’ en els termes del (DOC)

SEGON. Encarregar a la secretària general l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la directora de l’Observatori, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


6.3. Aprovació del Reglament del Registre del Teixit Associatiu de la UAB 

Acord 40/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Atès que la UAB vol fomentar, impulsar i garantir la participació i el protagonisme actiu de l’alumnat en la vida universitària la qual cosa genera un  impacte positiu en la comunitat i permet l’adquisició de competències transversals, possibilita la continuïtat en l’entorn universitari dels espais on els estudiants participen fora de la UAB  i consolida el sentiment de pertinença i arrelament a la institució.  

Atès que amb l’objectiu de disposar d’un registre dels mateixos i regular el seu funcionament, així com els seus drets i deures, en data 29 de juny de 2011 la Comissió d’Afers d’Estudiants del Consell de Govern va aprovar el Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB.

Atès que s’ha produït una gran evolució en el context de la participació universitària, aquest document ha quedat molt des-actualitzat, motiu pel qual es considera necessari l’elaboració d’un nou document que reculli les necessitats actuals i els canvis realitzats.

Vist el text de la proposta de Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB que es presenta a informe favorable.

Vist els articles 60 i 64.a) dels Estatuts de la UAB pels quals correspon al Consell de Govern establir les normatives i aprovar els reglaments dels òrgans de govern i estructures universitàries. 

Vist l’informe favorable de la comissió de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat de la UAB, de data 14 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB en els termes del document.

SEGON. Derogar el Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB aprovat per la Comissió d’Afers d’Estudiants del Consell de Govern el 29 de juny de 2011.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquest acord.

QUART. Comunicar el present acord a la cap del Gabinet del Rectorat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-ho efectiu.

 

6.4. Aprovació de la modificació del Reglament del Consell d'Estudiants de la UAB 

Acord 41/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Vist el reglament del Consell d’Estudiants de la UAB aprovat el 25 d’abril del 2012 i modificat a petició del seu plenari el 8 de febrer de 2018.

Vist que el plenari del Consell d’Estudiants de la UAB de l’11 de maig de 2023 ha acordat per majoria la modificació del seu reglament .

Atès que, com a conseqüència de l’aprovació de les modificacions del reglament, procedeix establir disposicions transitòries pel que fa a la durada del mandat dels membres del Plenari.

Vist els articles 60 i 64.a) dels Estatuts de la UAB pels quals correspon al Consell de Govern establir les normatives i aprobar els reglaments dels òrgans de govern i estructures universitàries. 

Vist l’informe favorable de la comissió de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat de la UAB, de data 14 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament del Consell d’Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona en els termes del document.

SEGON.- Prorrogar el mandat dels actuals membres del Plenari fins el 30 de juny de 2025.

TERCER.- Encarregar la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquest acord.

QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent competent en matèria d’alumnat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-ho efectiu.

 

6.5. Aprovació de la modificació del Procediment de gestió dels conflictes d’Interès en Matèria de Contractació Pública a la UAB 

Acord 42/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona com a Administració Pública està sotmesa a tota la normativa en matèria de Contractació Pública així com la del Règim Jurídic del Sector Públic.

Atès que en data 1 de desembre de 2021 el Consell de Govern va aprovar, per acord núm. 129/2021, d’1 de desembre, el Pla Antifrau de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que en data 27 d’octubre de 2022 el Consell de Govern va aprovar, per acord núm. 81/2022, de 27 d’octubre, del Consell de Govern, el Procediment de gestió dels conflictes d’interès en matèria de contractació pública a la Universitat, que té per objecte establir els passos a seguir per l`òrgan de contractació  de la UAB i pel personal al seu servei que participa en el desenvolupament del procediment de licitació quan, d’ofici o a instància de part, es detecta un conflicte d’interès real o potencial en el marc dels procediments de contractació i compres de la Universitat, per a establir les mesures correctives que s’escaiguin per a garantir la imparcialitat dels esmentats processos.

Atès que en el marc de la millora continua dels procediments, s’ha detectat la necessitat de modificar el procediment de gestió de conflictes d’interès.

Atès que en data 28 febrer de 2024 es va reunir la Comissió Antifrau i, a proposta de l’Oficina de Contractació Administrativa i Compres, va informar favorablement la modificació del Procediment de gestió dels conflictes d’interès en matèria de contractació pública a la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació del Procediment de gestió dels conflictes d’interès en matèria de contractació pública a la UAB, en els termes del document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

7. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UABInforma l’autorització per formalitzar el contracte d’opció de llicència exclusiva de patent i Know-How “Smart Windows” a l’empresa FUTURECHROMES SL. 

Acord 43/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte d’opció de llicència, en exclusiva, de la patent EP22383094.4 titulada “a thermoresponsive composition with tunable light transmitance, així com del know-how associat, pel camp d’aplicació “Smart Windows”, propietat de la UAB (50%), ICN2 (37,5%) i CSIC (12,5%), on els inventors de la UAB són Jaume Otaegui Rabanal (50%) i Jordi Hernando Campos (50%), en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat  lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 15 d’abril de 2024.

Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.

Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Atès l’article 36 bis.2 h) i i) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, així procedeixi.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte d’opció de llicència, en exclusiva,  de la patent EP22383094.4 titulada “a thermoresponsive composition with tunable light transmitance, així com del know-how associat, pel camp d’aplicació “Smart Windows”, propietat de la UAB (50%), ICN2 (37,5%) i CSIC (12,5%), on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa FUTURECHROMES SL de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat  lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 15 d’abril de 2024.

SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de rRecerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

8.1. Nomenament de doctora Honoris Causa: Facultat de Medicina

Acord 44/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

Vista la petició formulada pel Deganat de la Facultat de Medicina, i l'acord de la Junta de la Facultat de data 12 de desembre de 2023 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament de la doctora Ingrid E. Lundberg, com a doctora honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que tant del currículum de la candidata com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca la fan mereixedora d’obtenir la distinció de doctora honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.

Atès que la proposta de la Facultat de Medicina compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.

ACORDS:

PRIMER. Nomenar la doctora Ingrid E. Lundberg o, doctora honoris causa de la UAB.

SEGON. Encarregar a la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.

TERCER. Comunicar el present acord al Deganat de la Facultat de Medicina.

 

9.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador. Avaluació AQU Catalunya 2022

Acord 45/2024, de 24 d'abril, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva.

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 

Documents relacionats