La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[02/07/2024] Comissió d'Afers Acadèmics

1.  Aprovació de l'acte de la darrera sessió [+]

2.  Informe de l'Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidenta de la Comissió

2.2. Informe d'altres membres de l'Equip

3. Formació continua:

3.1. Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell  de Govern per a la seva aprovació [+]

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de  Govern [+]

3.3. Informació sobre cursos d’especialització [+]

4. Graus:

4.1. Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

4.2. Aprovació de memòries de grau, per delegació del Consell de Govern [+]

4.3 Aprovació d’itineraris de simultaneïtat, curs 2025-2026, per delegació del Consell de Govern [+]

4.4. Aprovació de la modificació d’itineraris de simultaneïtat, curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern [+]

5. Afers acadèmics:

5.1. Informe de la modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

5.2. Modificació de l’aprovació  d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2024-2025 [+]

5.3. Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2022-2023, per delegació del Consell de Govern [+]

6. Modificació de la convocatòria de projectes d’innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024 [+]

7. Assumptes de tràmit

8. Torn obert de paraules

 

 

1.  Aprovació de l'acte de la darrera sessió

Acord 60/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l'acta de la sessió de 28 de maig de 2024. (DOC)

 

3.1. Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell  de Govern per a la seva aprovació

Acord 61/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació i de modificació de títol de màster de formació permanent i  diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació de títols de màster de formació permanent i diploma d’especialització que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny
  • Diploma d’especialització en Curadoria i Mediació d’Exposicions
  • Diploma d’especialització en Disseny i Producció d’Exposicions

SEGON. Informar favorablement sobre la modificació del títol de màster de formació permanent i diploma d’especialització que s'annexa:

  • European Master in Demography, que pasa a denominar-se màster de formació permanent en Demography

TERCER. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de  Govern

Acord 62/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de màsters de formació permanent següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de diploma d’especialització següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Curadoria i Mediació d’Exposicions
  • Diploma d’especialització en Disseny i Producció d’Exposicions

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Demography
  • Màster de formació permanent en Clínica de Petits Animals

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

3.3. Informació sobre cursos d’especialització

Acord 63/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació de cursos d'especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisists exigits per la UAB la direcció de l'Escola ha aprovat la proposta.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis. Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació del curs d’especialització que s’annexa:

  • Desenvolupament i Lideratge Directiu en Gestió Pública

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

4.1. Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 64/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de creació d’un títol de grau que ha estat presentat pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 172 dels Estatus de la UAB, sobre la implantació i supressió de títols oficials de grau.

Vist l'article 9.4.e de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han der discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació d’estudis de grau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títol de grau següent:

  • Grau en Ciberseguretat

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

4.2. Aprovació de memòries de grau, per delegació del Consell de Govern

Acord 65/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de màsters de formació permanent següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  •       Màster de formació permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de diploma d’especialització següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Curadoria i Mediació d’Exposicions
  • Diploma d’especialització en Disseny i Producció d’Exposicions

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Demography
  • Màster de formació permanent en Clínica de Petits Animals

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4.3 Aprovació d’itineraris de simultaneïtat, curs 2025-2026, per delegació del Consell de Govern

Acord 66/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació d’un programa d'itinerari curricular simultani.

Atesa la necessitat d’aprovar el programa d’itinerari curricular simultani que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquest tipus d’estudis.

Vist els articles 69 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2022, i les seves posteriors modificacions, que regulen els programes d’itineraris curriculars simultanis que porten a l’obtenció de los títols de grau o de dos títols de màster.

Vist l'article 9.3 c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació dels itineraris curriculars simultanis d’estudis, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el programa d’itinerari curricular simultani de grau següent:

  • Economia i Matemàtica Computacional i Analítica de Dades

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

4.4. Aprovació de la modificació d’itineraris de simultaneïtat, curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern

Acord 67/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de modificació d’un programa d’itinerari curricular simultani.

Atesa la necessitat d’aprovar la modificació del programa d’itinerari curricular simultani que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquest tipus d’estudis.

Vist els articles 69 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2021, que regulen els programes amb itineraris curriculars simultanis que porten a l’obtenció de los títols de grau o de dos títols de màster.

Vist l'article 9.3 c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació dels itineraris curriculars simultanis d’estudis, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del programa d’itinerari curricular simultani de grau següent:

  • Estadística Aplicada + Sociologia

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius

 

5.1. Informe de la modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 68/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.

Atesa la necessitat, detectada en la seva revisió anual, d’actualitzar diversos preceptes de la Normativa acadèmica de la UAB.

Vist el Reial Decret 534/2024, de 11 de juny, pel qual es regulen els requisits d’accés als ensenyaments universitaris oficials de Grau, les característiques bàsiques de la prova d’accés i la normativa bàsica dels procediments d’admissió.

Vist que la Normativa acadèmica de la UAB va ser aprovada per acord de Consell de Govern de 7 de juliol de 2022.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i les seves posteriors modificacions, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

5.2. Modificació de l’aprovació  d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2024-2025

Acord 69/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics 

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de modificació de l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat d’afegir una activitat de reconeixement no inclosa per error, a la proposta aprovada en sessió de la Comissió de 28 de maig de 2024

Vist l'article 10.9 del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’activitat susceptible de reconeixement acadèmic per al curs 2024-2025, en els termes que s'annexen (DOC) , i incorporar-la en l’oferta d’activitats aprovades per acord de la Comissió de 28 de maig de 2024,.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

5.3. Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2022-2023, per delegació del Consell de Govern

Acord 70/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de titulació presentades pels centres corresponents.

Vist l’article 282 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 822/2021, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que regula l’atorgament dels premis extraordinaris de titulació. 

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.  Atorgar, per delegació del Consell de Govern, els premis extraordinaris de titulació per al curs acadèmic 2022-2023 que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerectorat d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer. 

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

6. Modificació de la convocatòria de projectes d’innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024

Acord 71/2024, de 2 de juliol, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d'aprovació de la modificació de la convocatòria per a Projectes d’Innovació Docent 2024 (Modalitat A), aprovada per la Comissió en la sessió de 16 d’abril de 2024.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona té la voluntat de valorar l’activitat docent del professorat i d’impulsar la innovació i la millora constant de la docència universitària, i que el plantejament d’aquesta modificació està orientada a ampliar el número de projectes que rebran suport econòmic en aquesta convocatòria.

Vist l'article 9.2 c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics aprovar les convocatòries d’ajuts i premis en relació amb la innovació i la millora de la qualitat docent, l’excel·lència docent i la formació a mida.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat, es presenta a la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB la següent

ACORDS:

PRIMER. Modificar l’article 3 de les bases de la convocatòria de Projectes d’Innovació Docent 2024, en els termes que s’annexen:

       “ 3. Quantia i beneficis de l'ajut

        L'import total dedicat a aquesta modalitat de projectes és de 12.000 € 15.285 €.”

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Documents relacionats