La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[15/10/2024] Comissió d'Afers Acadèmics

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]

2. Informe de l’Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidenta de la Comissió

2.2. Informe d’altres membres de l’Equip

3. Formació continua:

3.1. Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell  de Govern per a la seva aprovació. [+]

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]

4 . Aprovació de les noves propostes de graus i de màsters universitaris de la programació del curs acadèmic 2026-2027 [+]

5.  Informació sobre autoinformes d’acreditació.  [+]

6. Aprovació de la modificació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus, per al curs acadèmic 2024-2025. [+]

7. Assumptes de tràmit

8. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord 81/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovació de l'acta de la sessió de 17 de setembre de 2024 (DOC)

 

3.1. Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell  de Govern per a la seva aprovació.

Acord 82/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació de títols de màster de formació permanent i  de diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títols de màster de formació permanent i diplomes d’especialització que s’annexen:

  • Màster de formació permanent en Innovació i Sostenibilitat Turística
  • Diploma d’especialització en Innovació, Lideratge i Disseny de Projectes Turístics Sostenibles
  • Diploma d’especialització en Planificació Turística Sostenible i Interpretació del Patrimoni

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern

Acord 83/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del màster de formació permanent següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

-        Màster de formació permanent en Innovació i Sostenibilitat Turística

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de diplomes d’especialització següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

-        Diploma d’especialització en Innovació, Lideratge i Disseny de Projectes Turístics Sostenibles

-       Diploma d’especialització en Planificació Turística Sostenible i Interpretació del Patrimoni

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels certificats veterinaris següents, en els termes que s'annexen:

-        Certificat Veterinari en Oftalmologia Veterinària

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4 . Aprovació de les noves propostes de graus i de màsters universitaris de la programació del curs acadèmic 2026-2027

Acord 84/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de les noves propostes de programació de grau i de màster universitari per al curs 2026-2027.

Vist l’acord del Claustre de la UAB de 15 de març de 2017, pel qual s’aprova el document marc sobre l’arquitectura de titulacions a la UAB, aplicable en tot allò que no contradigui les disposicions del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar les noves propostes de programació de grau i de màster universitari per al curs 2026-2027, que s’annexen

  • Grau en Psicologia i Criminologia
  • Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicacions

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

5.  Informació sobre autoinformes d’acreditació.

Acord 85/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’informació sobre l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions de la Facultat de Medicina.

Atès que per a dur a terme aquest procés es requereix de l’elaboració d’un autoinforme per part del centre a acreditar, i atès que tal com s’estableix en el procés definit per l’AQU, forma part de la documentació que s’ha de lliurar i que s’avalua per part d’una comissió externa, amb l’objectiu d’obtenir l’informe definitiu d’acreditació favorable que permeti la continuïtat de la impartició de les titulacions.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que l’òrgan determinat pel SIGQ del centre aprova els autoinformes d’acreditació, i n’informa la comissió del Consell de Govern amb competències sobre ordenació acadèmica.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Donar-se per assabentats de l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions del centre següent:

  • Facultat de Medicina

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

6. Aprovació de la modificació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus, per al curs acadèmic 2024-2025.

Acord 86/2024, de 15 d'octubre, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de modificació de l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de rectificar l’error en el nombre d’hores i crèdits d’una activitat de reconeixement aprovada en la CAA de 28 de maig de 2024.

Vist l'article 10.9 del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat, es presenta a la Comissió d’Afers Acadèmics la següent

ACORD:

PRIMER. Aprovar la modificació de l’activitat susceptible de reconeixement acadèmic per al curs 2024-2025, en els termes que s'annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Documents relacionats