Postgrau Online en Revenue Management, Màrqueting Digital i Customer Experience
Les necessitats actuals de gestionar projectes turístics amb una estratègia i visió integral responen a la demanda empresarial de crear valor i experiències sostenibles. L'objectiu és obtenir una alta satisfacció de cada servei o producte adquirit, considerant que el client és el més important dins d'una organització.
Per això, el coneixement i el domini d'un conjunt d'habilitats i tècniques innovadores és indispensable per poder gestionar amb eficiència i eficàcia cada àrea específica d'aquests projectes.
Aquest itinerari forma a les persones responsables i/o directives de projectes aportant eines especials en les àrees de Revenue, Màrqueting, Ventes i Customer Experience perquè puguin analitzar, dirigir, desenvolupar, implementar i fer un seguiment a projectes turístics amb una estratègia integral que s'adapti a les necessitats reals de cada projecte.
Objectius
- Capacitar als gestors digitals integrats en equips directius que hauran de donar resposta al repte de la digitalització en les empreses del sector turístic.
- Dotar d'eines especialitzades per la gestió digital del sector turístic i hoteler que han de permetre resoldre amb la millor eficiència la complexitat dels canvis als quals les organitzacions s'enfronten en un mercat internacional.
- Adquirir una visió integral de la gestió empresarial, que englobi les àrees de més rellevància dins de l'empresa i orientades als mercats mundials.
- Integrar els coneixements suficients en la seva pràctica professional per resoldre les problemàtiques d’aquesta actuació.
Coordinació
Laura Lizbeth Martínez. Llicenciada en ADE, Màster en Direcció i Gestió d'Empreses Internacionals per la UAB; Màster en Innovació Industrial per la Universitat Ramon Llull. Consultora i especialista en màrqueting i mitjans de comunicació online i offline; Project Management i desenvolupadora de formació online: E-learning. Professora col·laboradora EUTDH-UAB.
- Correu: lauralizbeth.martinez@uab.cat
- Whatsapp Business: (+34) 663 089 916
Pla d'estudis
• Introducció al Màrqueting i al Comerç Digital enfocat al turisme
• Noves tecnologies i eines digitals en el màrqueting i la comercialització
• Campanyes comercials online per al turisme 4.0
• Les botigues online i noves tendències
Eines per a campanyes turístiques digitals
• Community Manager: Implementació de les Xarxes Socials i aplicacions turístiques
• Reputació online
• Optimització en SEO, SEM, SMO, SMM
• Google Adwords
• E-mail màrqueting
Creació de valor, experiència i fidelització
• El CRM i les seves aplicacions
• L'experiència del client
• Estratègies de fidelització i lleialtat
Pla de màrqueting online
• Elaboració d'un pla de màrqueting digital
• Mesurament i control del pla de màrqueting
Missió, visió, principis i valors de les organitzacions a orientar-se al client i l'impacte cultural intern.
• Procés de canvi estructural i cultural en el model de negoci
• La proposta de valor en la gestió de marca i de l'experiència de client
• Escales en la personalització de l'experiència de client. Casos d'èxit
Processos de gestió: Eines holístiques i mètriques en la gestió de l'experiència de client i Customer Journey Map:
Processos basats en la gestió del client
Conèixer els principals indicadors en àmbit estratègic i transaccional per comprendre el cicle de vida del client:
• Metodologies i nivells en la gestió de l'experiència de client
• Sistema de mètriques: conèixer i escoltar al client
• Eines holístiques: observació, recopilació d'informació, focus groups, entrevistes en profunditat, estudis etnogràfics, mapa d'empatia, mapa persona
• Disseny i ús del Customer Journey Map. Casos d'èxit
Introducció al lideratge estratègic multicanal i monocanal
• Escenari d'una experiència multicanal i monocanal
• Desenvolupament d'una estratègia monocanal
• Disseny d'experiències
• Seguiment del Customer Journey Map.
• El futur de l'experiència de client en turisme
Quadre de comandament integral: Implementació, seguiment i anàlisi
• Valoració de l'experiència del client
• Seguiment d'al·legacions, suggeriments i reclamacions del client
• Pla d'acció i contingència
• Satisfacció i fidelització del client
• Tecnologia per a la comercialització del producte/servei turístic
• Màrqueting intel·ligent en venda d'experiències
• Innovació en la co-creació per a la integració del client i l'empleat
• Definició, evolució del concepte i aplicació actual.
• Fonaments del Revenue Management: Aplicació, segmentació de mercat, estratègies d’aplicació, mesurament dels ingressos, passos necessaris, anàlisi, etc. Principis bàsics del Revenue Management.
• Indicadors d’èxit: REVPAR, GOPPAR, TREVPAR
• Les eines: pressupost, calendari de tarifes i demanda, les previsions, el benchmarking i pricing
Aplicació del Revenue Management
• Aplicació del Revenue Management i Yiel management: polítiques d’empresa
• Preus: Polítiques i càlcul, pricing (estàtic i dinàmic), mix de tarifes, etc. Elaboració de preus: individuals i per a grups.
• Distribució online: Gestió dels canals de venda, el channel manager, dumping
Tècniques de màrqueting i vendes aplicades
• Tècniques de segmentació de mercat
• Tàctiques d’aplicació de preus: alta demanda, baixa demanda, coherència, factor Yield/RM, elements d’anàlisi, benchmarking
• Les previsions: forecast, pick up
• Up-selling, cross-selling: la millora de la venda en qualsevol departament de l’hotel.
Màrqueting Digital
• Màrqueting online, social media i reputació online com a estratègia conjunta del Revenue Management
El desenvolupament de la professió
• Reports, estadístiques i eines
• Tecnologia en Revenue
• Rol del Revenue Manager
• Els serveis de consultoria