Perfil d'ingrés
El màster va dirigit a persones amb titulació universitària prèvia que desitgin formar-se per exercir professionalment en el sector de la gestió documental i arxiu, tant en l'àmbit públic com privat i sobre documents administratius o integrants del patrimoni documental. Així, els estudis són adequats per a persones amb interès tant en els aspectes administratius com històrics dels documents i en els relatius al context de la seva producció en formats tradicionals i derivats de l'aplicació de les tecnologies de la informació. Han de tenir capacitat per a la innovació, l'organització, la planificació, la comunicació, i el treball interdisciplinari i en equip.
Competències bàsiques
-
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees , sovint en un context d'investigació
-
Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis ( o multidisciplinaris ) relatius al seu camp d'estudi
-
Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada , inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
-
Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
-
Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Competències específiques
-
Demostrar que comprèn l'evolució de l'arxivística i dels seus conceptes i fonaments
-
Utilitzar la terminologia de la diplomàtica i aplicar les eines que ofereix als documents medievals , moderns i contemporanis
-
Demostrar que coneix les bases del dret i el règim jurídic dels documents en organitzacions públiques i privades
-
Identificar els productors de documents i els fons documentals que han generat i / o generen
-
Treballar amb les fonts , mètodes , eines informàtiques i tècniques d'investigació científica pròpies de l'arxivística
-
Avaluar i seleccionar eines informàtiques de gestió documental d'arxius segons el seu ús i necessitats
-
Analitzar l'estructura i el funcionament d'organitzacions públiques i privades
-
Utilitzar sistemes de gestió de la informació i el coneixement
-
Analitzar i dissenyar circuits administratius i de producció documental
-
Reconèixer les condicions de preservació de cada tipus de suport documental
-
Reconèixer el context de producció dels documents
-
Dissenyar sistemes de classificació dels documents
-
Aplicar mètodes de descripció i recuperació dels documents
-
Dissenyar i aplicar sistemes de gestió documental a les organitzacions
-
Dissenyar i implantar sistemes de gestió en els serveis d'arxiu
-
Definir i avaluar els equipaments i condicions dels serveis d'arxiu
-
Dissenyar i implantar plans i desenvolupar accions de dinamització cultural i difusió dels serveis d'arxiu i dels seus fons documentals
-
Aplicar sistemes d'avaluació documental
-
Reconèixer el règim jurídic i les normes relatives a la preservació i accés als documents i la protecció de dades i aplicar-les
-
Analitzar l' estructura dels documents electrònics
-
Aplicar els requisits i estàndards (integritat, autenticitat, preservació, metadades...) en la gestió de documents electrònics
-
Reconèixer les condicions i les formes d'accés al mercat laboral i l'exercici professional
-
Integrar coneixements i habilitats en l'exercici pràctic i en l'elaboració d'un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la arxivística i la gestió documental .
Competències transversals
-
Raonar críticament i demostrar compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat
-
Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions
-
Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar els entorns i les actuacions de gestió
-
Comunicar coneixements de forma oral i escrita
-
Treballar en equips de forma interdisciplinària
-
Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa
-
Generar propostes innovadores i competitives
-
Actualitzar i reciclar coneixements a través de la formació continuada.