El CVC prova amb èxit un prototip de vehicle autònom per a l'àmbit rural

Cotxe autònom desenvolupat pel CVC

Investigadors del Centre de Visió per Computador (CVC) i de la UAB han dut a terme una prova pilot d’un prototip de vehicle autònom per a vies rurals, adaptat a entorns sense cobertura, absència de marques vials i canvis en l’estat del ferm.

27/10/2022

El projecte ha estat presentat aquest dimecres, 26 d’octubre, pel conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, la vicerectora de Recerca de la UAB, Assumpció Malgosa, el director del CVC, Josep Lladós, i l’investigador principal del projecte, Antonio Manuel López Peña.

El vehicle autònom, un model eGolf cedit per Volkswagen i equipat amb els sensors i la robòtica necessaris, ha estat posat a prova en un camí rural a la carretera C-147, en el tram entre Alòs d’Isil i el refugi d’en Fornet, al Parc Natural de l’Alt Pirineu.

“Totes les solucions que hem plantejat tenen en compte que en un entorn així no hi ha connexió a internet ni cobertura mòbil. Ens basem en mètodes que analitzen els punts de pas o les infraestructures, ja que l’aspecte de la carretera canvia, i la visió per computador ha de ser robusta davant de tot això. Hem comprovat que és un concepte que es pot dur a la pràctica”, ha explicat l’investigador principal del projecte, Antonio Manuel López Peña, investigador ICREA Acadèmia al CVC i professor del Departament de Ciències de la Computació de la UAB.

El fet que “la UAB és una petita ciutat innovadora, una smart city, ens permet fer coses diferents que ens fan arribar molt lluny”, ha destacat la vicerectora de Recerca de la UAB, Assumpció Malgosa, i ha desitjat que el projecte “continuï amb molt bones perspectives cap al futur”.

Per la seva part, el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, en el seu primer acte en el càrrec, ha fet èmfasi en com “la Generalitat ha estat capaç de treballar en una proposta com aquesta per a la mobilitat, amb tot un conjunt d’institucions” i ha anunciat el seu compromís “amb el transport públic en totes les seves formes i a tot el territori”.

Amb un cost de 2 milions d’euros, el projecte està finançat pel Programa de recerca i innovació en tecnologies digitals avançades del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.

 

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Indústria, innovació i infraestructures
  • Energia neta i assequible
  • Ciutats i comunitats sostenibles
  • Aliança pels objectius