Montse Bartolí presenta el programa 1,2,3 emoció! a l'estudiantat de Psicologia

Montse Bartolí fent una xerrada davant l'estudiantat de Psicologia
Montse Bartolí, responsable del programa 1,2,3 emoció!

La Montse Bartroli, ex estudiant a la UAB de Psicologia, va impartir una xerrada sobre el paper de la professional de psicologia en Salut Pública i va explicar el programa 1,2,3 Emoció!, que realitza des de l’Agència de Salut Pública a totes les escoles de Barcelona. 

 

22/11/2024

"Treballar les competències emocionals en edats tan primerenques ajuda a resoldre conflictes, a establir relacions més positives i de més qualitat amb les altres persones"

 

La Facultat de Psicologia va acollir recentment una xerrada impartida per Montse Bartolí, responsable del programa 1,2,3 emoció! de l’Agència de Salut Pública de Barcelona. Aquesta iniciativa innovadora té com a objectiu principal fomentar les competències emocionals des de les primeres etapes de la vida, proporcionant una base sòlida per a la promoció de la salut i la prevenció de conductes de risc.

1,2,3 emoció! està dissenyat per a nens i nenes d’entre tres i cinc anys, i es desenvolupa en escoles amb la implicació activa de personal docent de P3, P4 i P5. Les activitats proposades inclouen dinàmiques d’aula, però també s'estenen al marc familiar i a altres entorns escolars.

El programa té com a objectiu general ajudar els nens i les nenes a desenvolupar habilitats emocionals i socials clau, i es concreta en cinc objectius específics:

  • Reconèixer les pròpies emocions i les dels altres.
  • Aprendre a regular emocions desagradables i potenciar les agradables.
  • Enfortir l’autoestima.
  • Fomentar l’automotivació.
  • Establir relacions positives amb l’entorn i adquirir habilitats per a la vida.

Durant el curs escolar, les activitats del programa aborden temes rellevants com la pertinença, l’amistat, els reptes, la justícia, l’assetjament, els canvis vitals, la pèrdua i la mort. Aquesta visió integral no només contribueix al benestar emocional dels nens i les nenes, sinó que també fomenta la cohesió social i les habilitats per a gestionar situacions complexes.

Les persones docents tenen un rol central en l’aplicació del programa. Abans d’implementar-lo, reben una formació en línia de 20 hores impartida per l’Agència de Salut Pública de Barcelona. Aquesta formació no només els proporciona les eines necessàries per desplegar el programa a l’aula, sinó que també les ajuda a desenvolupar les seves pròpies competències emocionals, garantint així una transmissió més efectiva dels valors i les habilitats que es volen treballar amb les nenes i els nens. Podeu visualitzar aquest video per saber més del programa. 

Durant la xerrada, la Montse Bartolí va destacar la importància de treballar les emocions tant en l’àmbit educatiu com en el social. Aquesta trobada va ser una oportunitat per a l’estudiantat de Psicologia, no només per conèixer de prop un programa innovador, sinó també per reflexionar sobre la importància de l’educació emocional en edat primerenca com a base per a una societat més saludable i resilient. 

Aquesta xerrada s’ha realitzat en el marc de les activitats que s’ofereixen a l’estudiantat a través del Servei d’Ocupabilitat de la UAB.