La UAB aprova un protocol d'ajustos curriculars per a alumnat amb necessitats específiques
El Consell de Govern de la UAB ha aprovat un protocol d'ajustos curriculars per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu amb l'objectiu de fomentar la igualtat d'oportunitats de tota aquella persona que presenta algun tipus de discapacitat física, sensorial, psíquica, malaltia crònica, trastorn de neurodesenvolupament o altes capacitats.
05/09/2024
Els ajustos curriculars que estableix el protocol "poden referir-se, entre altres, a les metodologies d'ensenyament i aprenentatge, els materials didàctics i els sistemes d'avaluació". A més, especifica que "els ajustos no poden suposar en cap cas una minva del nivell acadèmic exigit", i dedica un apartat a cada tipus de discapacitat.
Segons explica el text, els destinataris del protocol són, a més de l'alumnat, "el servei per a la inclusió PIUNE de la UAB, els i les responsables d'inclusió dels centres" i "el professorat en general". El protocol estipula que, "en cada situació, el PIUNE emetrà un diagnòstic de les necessitats de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i el seu respectiu informe amb els ajustos curriculars que caldrà aplicar-li".
Aquest document es suma al reglament d'igualtat d'oportunitats, aprovat també recentment, i a la carta de drets i deures de l'alumnat usuari del PIUNE, redactada perquè l'alumnat pugui conèixer i comprendre totes les implicacions de ser usuari d'aquest servei.
Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS
- Reducció de les desigualtats
- Educació de qualitat