Google col·labora amb la Facultat amb una sessió de com explicar històries
,0.jpg)
09/12/2019
A través del Taller de StoryTelling, Sanguinetti va exposar una varietat d’eines a l’abast dels estudiants i professors que permeten fer narratives històriques més innovatives. Per aquest motiu, els va animar a fer ús de programes com Google Maps, Dataverse i Flourish, entre d’altres, que permeten a través de mapes, fotos, gràfics i vídeos immersius explicar fets de forma més atractiva pel públic.
Des del Google News Lab s’organitzen tallers i s’ofereixen cursos en línia sobre les últimes tecnologies de Google que poden ser útils per a periodistes. Alguns dels reptes que treballen per millorar són: oferir informació de qualitat, lluitar per un periodisme inclusiu i millorar l'eficiència i eficàcia de les redaccions mitjançant la tecnologia.
Pablo Sanguinetti és un autor i periodista argentí autor de llibres com "Ensayos de literatura no humana" a més, va ser corresponsal de l’agència de notícies alemanya DPA a Berlín i Madrid. Avui dia, es dedica més al món tecnològic, com a Digital Fellow de Google News Lab a Espanya i Portugal
El News Lab és un programa impulsat per Google amb l’objectiu de col·laborar amb periodistes per millorar la forma d’explicar històries aprofitant les eines tecnològiques.