Entrevista a l'Alberto Dueñas, estudiant del Màster de Formació del Professorat

Master secundaria
Entrevistem a l'Alberto Dueñas, estudiant del Màster de Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes.

18/06/2019

Per què et vas decidir cursar el màster de secundària?
 Em vaig decidir perquè volia tornar a fer coses noves després d’estar molts anys treballant en un altre sector. És un àmbit que sempre m’ha interessat i ha estat dintre meu. i Sempre havia  tingut vocació i em vaig llençar a la piscina. Tot i que estava en una posició laboral bona i amb força responsabilitat vaig decidir aparcar-ho i llençar-me a una nova aventura.

Què has estudiat abans d’entrar al màster?
Jo vaig estudiar la llicenciatura de biologia i després vaig començar en el món de les anàlisis clíniques i en aquest àmbit a les diferents empreses on he estat m’han anat fent diversos cursos. També he fet un màster en màrqueting i cursos especialitzats en vendes.

Quins criteris has fet servir per triar l'especialitat del màster que has cursat?
 
Tot i que a mi m’hagués agradat ampliar-ho una mica, per poder també donar un cop de mà a gent de cicles formatius relacionats amb la meva especialitat, per la meva formació només podia fer biologia i geologia.  Per tant, m‘he especialitzat en aquestes branques però després laboralment m’agradaria enfocar-me cap a cicles formatius.

Per què vols ser professor de secundària i /o batxillerat?
No m’atrau tant la part de ser professor d’ESO i de Batxillerat com la part de, gràcies a la meva experiència i contactes laborals, poder ajudar als alumnes, sobretot de cicles formatius, a trobar un lloc dintre el món laboral amb eines i ajudes per saber com enfocar el seu futur.

Com creus que ha de ser un bon professor/a?
Ha de ser una persona que realment cregui en el que fa. No crec que els professors ho hagin de ser perquè consideren que és una sortida laboral còmoda, sinó que el professor ha de ser generós i tenir la visió i la vocació de voler ajudar a l’altre. T’ha d’agradar realment el que fas, igual que passa amb qualssevol altra feina.

Com valores el màster? És com t’esperaves?
No és gens com m’esperava. M’esperava un curs més pràctic i, tot i que si que hem fet algunes simulacions i el pràcticum, m’he trobat molta teoria i gairebé totes les classes són magistrals. Per exemple a mi m’hagués agradat poder estar fent pràctiques en diversos centres amb característiques diferents.

Quins son els punts forts del màster? Què milloraries?
A mi m’ha agradat molt tota la part de pedagogia i psicopedagogia perquè veure quin és el pensament dels adolescents d’aquestes edats és molt interessant. També he agraït molt entendre com és l’organigrama ja que he pogut aprendre com funciona un institut, com s’organitza ensenyament...
Jo milloraria el fet de tenir la possibilitat de practicar més el que després faràs dintre el món laboral. Per exemple, si després als centres d’ensenyament treballem creant unitats didàctiques, crec que aquí n’hauríem de fer diverses per tal de després sortir sent gairebé experts en aquests temes. En general crec que hauria de ser més pragmàtic i menys teòric.

On has fet les pràctiques? Com valores l’estància de pràctiques?
Les he fet a un centre concertat de Sabadell. És un centre que venia d’una metodologia molt tradicional i que només tenia dues línies. El fet de ser un centre petit ha fet més difícil que veiés realitats diverses i m’ha mancat una mica de relació amb el claustre de professors. Alhora també crec que m’han faltat hores per estar amb els alumnes i aprendre d’ells.

Per acabar, cóm veus el teu futur professional a partir d’haver cursat el màster?
Jo em vull enfocar a cicles formatius. No em veig fent oposicions sinó que pel meu tarannà em veig més rotant entre una posició laboral i una altra perquè sóc una persona molt inquieta.
Em veig treballant amb cicles formatius, i facilitant la relació dels alumnes amb empreses del sector sanitari i amb hospitals. Crec que és on podria ser més útil als alumnes.