El professorat de la facultat de Psicologia realitza una sessió PICNIC
![Professorat de la Facultat de Psicologia](/Imatge/648/486/675DB9EF-707B-4735-8D45-41541FDEC060,0.jpg)
El passat 15 d’abril, el professorat de la facultat de Psicologia va realitzar una sessió PICNIC sota la guia de Laura Marbiol de la Cooperativa Fil a l’Agulla, per explorar quin és el rol del professorat avui en dia i els reptes que enfronten en l'entorn educatiu actual.
22/04/2024
L'objectiu principal de la sessió era crear un espai de confiança i seguretat per a poder compartir les diferents sensacions, vivències i experiències personals i grupals respecte al rol del professorat i els reptes que planteja i així explorar els punts en comú, les estratègies que es fan servir i els dissensos al voltant de la qüestió. Així, es va fomentar un clima de treball basat en la cohesió, la coneixença i el suport mutu.
Durant la sessió, es van compartir opinions sobre el per què de la docència i com els canvis en la dinàmica universitària impacten en la vida del professorat. Es va destacar l'estímul de l'ensenyament com a procés d'aprenentatge continu, així com la importància de fomentar la consciència crítica i el desig de contribuir al món.
A més, es va posar èmfasi en les experiències compartides a la UAB, des de la relació amb els estudiants fins als reptes burocràtics i les necessitats de suport institucional. Es van explorar estratègies per millorar l'experiència educativa, destacant la importància del respecte mutu i la promoció del diàleg a l'aula.
Per acabar vam fer un cercle de paraula per compartir estratègies i bones pràctiques i van ser molt rellevants els moments on l'alumnat dóna feedback apreciatiu al professorat, on el professorat ha pogut ajudar persones en concret amb problemes que tenien, i on el professorat veu que l'alumnat creix, es desenvolupa i gaudeix d'aprendre.
Finalment, es va cloure la sessió amb la reflexió de que segurament l'alumnat no és conscient de l'impacte que té en el professorat i de que tractar-los amb respecte i promoure debats i intercanvi a l'aula funciona.
En conjunt, l'espai va servir com a plataforma per a la reflexió i l'intercanvi de bones pràctiques, reafirmant la importància de construir una comunitat educativa fonamentada en la confiança, el respecte i el suport mutu.