Compensació de títols COVID-19
Des de l'1 de juliol ja pots compensar el teu títol caducat.
03/07/2020
COMPENSACIÓ AUTOMÀTICA:
La compensació automàtica s’aplica als títols caducats adquirits i validats per primera vegada abans del 14 de març de 2020. Sempre i quan no s’hagi efectuat cap validació a partir d’aquesta data:
Títols mensuals (T-Usual, T-Grup i T-Familiar / FM-FN). Títols mensuals validats abans del 14 de març de 2020 i que no s’hagin fet servir entre el 14 de març i l’11 d’abril de 2020.
Títols trimestrals (T-Jove, T-Trimestre i T-70/90 / FM-FN). Títols trimestrals validats abans del 14 de març de 2020 i que no s’hagin fet servir entre el 14 de març i el 10 de juny de 2020.
La compensació d’aquests títols s’efectua de forma automàtica a les màquines validadores dels operadors integrats. En el moment en que passis el teu títol per la màquina validadora es començarà a comptar la nova data de validesa, incorporant els dies perduts.
COMPENSACIÓ VIA FORMULARI:
Per als casos de títols que sí han estat utilitzats durant les setmanes de confinament (a partir del 14 de març, inclòs), l’ATM ha habilitat un formulari mitjançant el qual, qualsevol persona usuària pot conèixer si té dret a compensació i el nombre de dies que té dret a recuperar.
El formulari demana dades del títol de transport i dades personals de la persona usuària, per tal d’analitzar, cas per cas, el dret de compensació i quantificar els dies perduts i la generació si s’escau, d’un títol personalitzat (T-Compensació Covid) a favor de la persona sol·licitant. Aquesta compensació podrà ser recollida per la persona usuària a partir de l’1 de setembre, a escollir, entre una sèrie de punts de recollida de la xarxa de comercialització de l’ATM.
El formulari té en compte el període de gratuïtat del transport públic entre el 2 i el 9 d’abril de 2020. Per la qual cosa, la persona que per motius laborals, amb justificant d’empresa, hagi utilitzat el títol durant aquest període, també pot sol·licitar compensació via formulari.
Si no se sol·licita la compensació via formulari, al passar el títol per la màquina de validació apareixerà el missatge: “títol caducat”.
El procediment de compensació de títol es fa, exclusivament, de forma telemàtica, a través del formulari, per a evitar aglomeracions i cues als punts d’atenció personal.
PERÍODE DE COMPENSACIÓ:
La compensació, ja sigui automàtica o a través de formulari, es pot fer durant tot l’any 2020.
SERVEI D'ATENCIÓ:
Per a qualsevol pregunta o dubte al respecte, pots trucar al 93 120 53 30 (de dilluns a divendres, no festius, de 9h a 21h).
Per a més informació:
Visitar la web oficial de l’ATM. Compensació títols COVID 19.
ANUNCI DOGC de les compensacions
COMPENSACIÓ DE TÍTOLS PROPIS:
Pots fer clic aquí per a consultar com compensar títols propis de Renfe Rodalies.
Les compensacions dels títols propis d'FGC es realitzaran, de forma automàtica, a partir de l'1 de setembre. S'informarà més endavant, al respecte.