AULES COMPARTIDES

Vista de l'Auditori de Lletres

Dilluns 17 de gener de 2022 estudiants de Geografia de la UAB  van compartir un matí amb estudiants de l’Institut Serra de Noet de Berga i de l’Institut Pau Claris de Barcelona. 

21/01/2022

A l’Auditori de Lletres, la degana de la Facultat de Lletres, Margarita Freixas, i la directora del departament de Geografia, Anna Badia, van donar la benvinguda a tots els estudiants i la professora Anna Ortiz, del mateix departament, va presentar i conduir l’acte. Aquesta activitat ha comptat amb el suport de l’ICE de la UAB. 

Entre les 10h i les 11:30h del matí els estudiants dels diferents nivells educatius van presentar els seus treballs (en vídeo o powerpoint) realitzats durant el primer trimestre del curs. Es tractava d’estudiants de la UAB de les assignatures “Visions Geogràfiques del Món” del Grau d’Història i de “Lloc, Societat i Cultura” del Grau de Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial de la Facultat de Lletres, que  van compartir un matí amb estudiants de quart d’ESO de l’Institut Serra de Noet de Berga i de primer de batxillerat de l’Institut Pau Claris de Barcelona. 

A les seves classes els estudiants van dissenyar una recerca amb el títol genèric d’“Espais viscuts, espais quotidians, espais en trànsit”. Aquests treballs tenien com a objectiu conèixer la vida quotidiana i els espais quotidians de grups d’infants, joves, persones grans, persones migrants, persones amb diversitat funcional, entre d’altres, per captar com se senten en els seus entorns quotidians (urbans, rurals), veure si els seus espais quotidians són confortables (s’hi troben a gust, són accessibles) o no (no s’hi estem a gust, se senten discriminats, són poc accessibles i incòmodes) i conèixer quines propostes de millora fan del seu entorn quotidià. Per portar a terme aquests objectius els estudiants havien d’utilitzar diferents tècniques qualitatives (observacions, entrevistes semiestructurades, grups de discussió, passejades pel barri, mapes mentals, fotografies, dibuixos, entre d’altres). 

A l’acabar les presentacions, els estudiants d’ESO i batxillerat es va agrupar amb estudiants dels graus d’Història i de Geografia i van fer una dinàmica pel Campus preparada per la Unitat d’Assessorament Psicopedagògic (UAP) de l’ICE. Aquesta activitat va consistir en preguntar a d’altres estudiants del Campus, a través d’un breu qüestionari, quins aspectes havien estat els més importants a l’hora d’escollir els seus estudis. El material resultant es va treballar conjuntament amb els estudiants de grau de la UAB, que van aportar la seva pròpia experiència universitària i de tria educativa. 

Finalment, i com a cloenda de les Aules Compartides, a la sala d’Actes del rectorat, es va fer una reflexió conjunta sobre la orientació educativa identificant les variables que intervenen en un procés de tria vocacional (context, habilitats i interessos).