A punt de començar el Curs de Lectures de Teoria Política de l'ICPS

Cartell anunciant el curs

Està a punt de començar el Curs de Lectures de Teoria Política de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS), que en la seva dissetena edició es dedica íntegrament a la lectura de dones feministes que van viure durant el temps de la República i la Guerra: tot un viatge envers grans referents!

20/09/2023

La guerra espanyola del 36-39 és considerada un dels moments claus de la història del segle XX, no només per haver estat l’avantsala de la Segona Guerra Mundial sinó també pel seu paper com a laboratori d’idees, especialment d’aquelles relacionades amb el moviment obrer. Si bé els estudis de teoria política han començat a posar la seva mirada en aquell període, el cert és que l’aflorament del feminisme a l’època ha rebut poc interès acadèmic. Una mica més d’atenció ha rebut la República que la va precedir, un període d’impuls del pensament pels drets i llibertats de les dones.

El curs de lectures d’enguany proposa rescatar una sèrie de veus que, en un període de màxima convulsió, van proposar alternatives sobre quin havia de ser el paper de les dones a la seva societat. Combinant figures conegudes amb altres que han romàs en l’oblit, aquest curs pretén valorar, fer conèixer i debatre les aportacions teòriques d’aquestes dones que, des del republicanisme, el socialisme o la pràctica llibertària, van somniar feminisme en els temps de la República i la Guerra.

El curs té deu sessions, i acudim a cada sessió després de la lectura recomanada de cada autora. Les sessions són en dimecres a la tarda (de 18 h a 19.30 h), una per mes entre octubre de 2023 i juliol de 2024. El curs combina sessions presencials i online, i les presencials es realitzen a l’Espai Francesca Bonnemaison (totes es retransmeten via zoom en qualsevol cas).

Us recomanem fer una ullada al programa, així com acudir a la presentació del curs!