Detalle acuerdos
PLENARI 25-07-2024
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 27 de juny de 2024. [+]
- Aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2023. [+]
- Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
- Informe del rector de la UAB.
- Àmbit econòmic.
5.1. Informació sobre l’àmbit econòmic
5.2. Aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023. [+]
5.3. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB de l’exercici 2024. [+]
5.4. Aprovació, si escau, de la proposta de formalització de la segona addenda del document de concessió administrativa atorgada per la Universitat Autònoma de Barcelona al CReSA en data 8 d’abril de 2002. [+]
5.5. Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació dels Estatuts del Consorci Catalunya Món - Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya. [+]
- Àmbit acadèmic.
6.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
6.2. Aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un títol de grau universitari. [+]
6.3. Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes d’especialització. [+]
- Àmbit Universitat, Societat i Empresa.
7.1. Aprovació, si escau, de la proposta de projecte nou a realitzar en l’any 2024 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa. [+]
- Informació sobre el Sistema d'Integritat Institucional de la UAB. [+]
- Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
4.1. Acta de la sessió plenària del dia 27 de juny de 2024
S'acorda (Acord PLE 32/2024)
Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 27 de juny de 2024.
2. Balanç, compte de resultats econòmic patrimonial, estat de canvis en el patrimoni net, estat de fluxos d’efectiu, estat de liquidació del pressupost i memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2023.
Exposició de motius
Atesa la proposta del gerent, en relació amb el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2023 (document 1).
Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que correspon al Consell social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com els comptes anuals.
Vistos els articles 89 apartat e, 97 i 161 de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vist el que disposa l’article 28. 2 lletra e) i 13 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord CE 72/2024 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social en data 5 de juliol de 2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2023, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Encarregar al vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord. Tercer.Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. Quart. Condicionar l’efectivitat d’aquest acord a l’acord que es prengui en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’11 de juliol de 2024.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern d’11 de juliol de 2024, en virtut del qual s’aprova el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2023, i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord PLE 33/2024):
Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2023, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1.
Segon. Encarregar al vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.2. Liquidació del pressupost del Consell Social del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023.
Exposició de motius
Vist l’article 98 de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 34 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’article 28.2 apartat e, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, informar al Ple del Consell Social, sobre la liquidació del pressupost del Consell Social.
Vist l’article 33, apartat 2, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB, que estableix que el pressupost del Consell Social, les possibles modificacions d’aquest pressupost i la posterior liquidació els aprova el Ple del Consell Social, a proposta del president i amb l’informe previ de la Comissió Econòmica.
Vista la proposta del president del Consell Social en relació a la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023 (document 1).
Vist l’acord CE 74/2024 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social en data 5 de juliol de 2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2023, d’acord amb el que consta en el document 1
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 34/2024):
Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.
5.3. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024.
Exposició de motius
Vist l’acord PLE 71/2023 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2024.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 75/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 6 de juliol, en virtut del qual s’acorda el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2024 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 35/2024):
El Ple del Consell Social es dona per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta el document 1.
5.4. Formalització de la segona addenda del document de concessió administrativa atorgada per la Universitat Autònoma de Barcelona al CReSA en data 8 d’abril de 2002.
Exposició de motius
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Privada Centre de Recerca en Sanitat Animal (Fundació CReSA), varen atorgar en data 8 d’abril de 2002 un document de concessió administrativa on s’establia la cessió d’una porció de terreny i de les obres de construcció de la primera fase de construcció de l’edifici del CReSA, i el compromís, un cop finalitzades les obres, de cessió de la segona i tercera fase de construcció de l’Edifici.
Atès que l’esmentat conveni va ser objecte d’una Addenda complementària de data 22 de maig de 2006 de cessió de les edificacions corresponents a les segona i tercera fases i de l’exclusió de la concessió de l’edifici de Necròpsies i consegüent modificació de la superfície objecte de concessió, que va quedar establerta en una porció de terreny en la part posterior de la Facultat de Veterinària, al vessant nord-oest del campus de la UAB, amb una superfície total de 3.885 m2; una superfície en planta de 2.171,2 m2 i una superfície total construïda de 6.402 m2 dels que 4.777 m2 corresponen a l’edifici de l’animalari i 1.625 m2 a l’Edifici Laboratori.
Atès que en data 4 de juliol de 2014 es va dissoldre la Fundació CReSA mitjançant la cessió global dels seus actius i passius a l’IRTA, la qual fou autoritzada per Resolució del Protectorat de Fundacions de 9 de juliol de 2015. Per acord del Patronat i amb l’acceptació per part de la UAB i de l’IRTA, aquest va succeir universalment al CReSA en tots els seus drets i obligacions i també en la posició d’aquest en el Contracte de Concessió Administrativa de 8 d’abril de 2002, que va continuar vigent en els seus termes ja amb la Fundació dissolta.
Atès que en data 21 de desembre de 2021 la UAB i l’IRTA van atorgar un Conveni de Col·laboració, actualment vigent, per a la creació de la “Unitat Mixta d’Investigació IRTA-UAB en Sanitat Animal”, que està ubicada als edificis objecte de concessió demanial. Aquest conveni donava continuïtat a la relació establerta entre l’IRTA i la UAB mitjançant el conveni de col·laboració d’1 de gener de 2015, que va finalitzar el 31 de desembre de 2021.
Atès que l’IRTA té previst dur a terme la construcció d’una ampliació de l’edifici actual en els espais concessionats per destinar-lo a edifici annex d’alta biocontenció, motiu pel que cal ampliar la superfície objecte de concessió. Així mateix, tant la valoració positiva que les parts fan del funcionament de la Unitat Mixta com el volum de la inversió a realitzar per l’IRTA fan convenient ampliar el termini de la Concessió.
Atès que la construcció del nou edifici per l’IRTA també afecta a la durada de la concessió, inicialment establerta per 30 anys fins el dia 8 d’abril de 2032, i que les parts consideren adient ja des d’ara prorrogar per un termini de quinze (15) anys des del termini de finalització inicial de la concessió, o sigui, fins el 8 d’abril de 2047.
Vist l’article 89.j) de la Llei 1/2003 de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64 i l’article 207 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l’acord pres pel Consell de Govern reunit l’11 de juliol de 2024 en virtut del qual s’aprova el següent: PRIMER.- Informar favorablement i proposar al Consell Social autoritzar la formalització entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries d’un conveni pel qual es documenti una segona addenda a la concessió administrativa atorgada en data 8 d’abril de 2002 a favor de la Fundació CReSA on s’ampliï el termini de la concessió en 15 anys i s’estableixi la participació de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries en l’assumpció de les despeses ciutat. SEGON.- Facultar tant àmpliament com en dret sigui possible el rector perquè realitzi els actes i negocis jurídics escaients per formalitzar l’addenda amb l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. TERCER.- Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i seguiment d’aquests acords. QUART.- Comunicar els presents acords al Director d’Arquitectura i d’Urbanisme, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Vist que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 5 de juliol de 2024 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.
Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 25 de juliol de 2024 per raons d’urgència.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 36/2024):
Primer. Autoritzar la formalització entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries d’un conveni pel qual es documenti una segona addenda a la concessió administrativa atorgada en data 8 d’abril de 2002 a favor de la Fundació CReSA, on s’ampliï el termini de la concessió en 15 anys i s’estableixi la participació de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries en l’assumpció de les despeses ciutat.
Segon. Facultar tant àmpliament com en dret sigui possible el rector perquè realitzi els actes i negocis jurídics escaients per formalitzar l’addenda amb l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries.
Tercer. Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Quart. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i d’Urbanisme, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.5. Ratificació dels Estatuts del Consorci Patronat Catalunya Món - Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya. (DIPLOCAT).
Exposició de motius
Atès que el Consorci Patronat Catalunya Món (DIPLOCAT) es va crear l’any 2012 com un consorci de composició publicoprivada amb l’objectiu de construir ponts entre Catalunya i la resta del món i facilitar que hi transitessin persones, idees i projectes en ambdues direccions.
Atès que els interessos i les necessitats de les entitats membres exigeixen una modificació dels seus Estatuts per adaptar el DIPLOCAT a la realitat, així com un canvi de nom, de marca i d’imatge gràfica.
Vist que en l’actualitat, la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, revisen la naturalesa, l’activitat i les vies de relació dels consorcis amb les seves entitats membres i, especialment, amb la seva administració d’adscripció, i també estableixen la necessitat d’una ordenació competencial que faciliti el desenvolupament òptim del seu objecte, la qual cosa va requereix una nova actualització dels estatuts del Consorci.
Atès que en data 7 de juny de 2023 el Consell de Govern va aprovar l’inici de la tramitació per a la modificació dels Estatus del DIPLOCAT.
Vist l’acord del Ple del Patronat Catalunya Món – Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (PCM-DIPLOCAT) de data 6 de juny de 2024, pel que s’acorda aprovar definitivament els nous Estatuts del consorci (document 1), així com comunicar oficialment aquesta aprovació a les entitats membres per tal que duguin a terme la seva aprovació o ratificació definitiva.
Vist l’article 88 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64. apartat t dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern d’11 de juliol, en virtut del qual s’acorda el següent: PRIMER. Ratificar els Estatuts del Consorci Catalunya Món - Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya. SEGON. Encarregar a la secretària general l’execució i el seguiment d’aquests acords. TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències. QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. CINQUÈ.- Informar dels presents acords al Consorci Patronat Catalunya Món – Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT).
Atès que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 5 de juliol de 2024 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.
Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 25 de juliol de 2024 per raons d’urgència.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (acord PLE 37/2024):
Primer. Ratificar els Estatuts del Consorci Catalunya Món-Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT), d’acord amb el que consta en el document 1.
Segon. Encarregar a la secretària general l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Quart. Informar del present acord al Consorci Patronat Catalunya Món- Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT).
6.2. Creació d’un títol de grau universitari
Exposició de motius
Atesa la petició de creació d’un títol de grau, la documentació que identifica els criteris acordats per a la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya per a la creació de títols de grau (document 1) i la documentació justificativa que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 2).
Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatus de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre pel qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 60/2024 pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’11 de juliol, en relació a la creació d’un títol de grau universitari.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica de 18 s'ha pres l’acord CA 27/2024, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar la creació del títol de grau en Ciberseguretat. Segon. Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord. Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda ( acord PLE 38/2024):
Primer. Aprovar la creació del títol de grau en Ciberseguretat.
Segon. Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de la UAB l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6.3. Creació de títols de màster de formació permanent i diplomes d’especialització.
Exposició de motius
Ateses les peticions de creació de títols de màster de formació permanent i de diplomes d’expert que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1 i document 2).
Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.
Vist l’article 29.1.a del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 5 de juny de 2024 s’ha pres l’acord 61/2024 relatiu a la creació de títols de màster de formació permanent i diplomes i elevar la proposta al Consell Social de la UAB per a l’acord corresponent.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica de 18 de juliol s'ha pres l’acord CA 28/2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar la creació del títol de màster de formació permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny. Segon. Aprovar la creació dels títols de diploma d’especialització següents: a) Curadoria i Mediació d’Exposicions. b)Disseny i Producció d’Exposicions. Tercer. Aprovar la modificació del títol de màster de formació permanent en European Master in Demography, que passa a denominar-se màster de formació permanent en Demography. Quart. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels a tercer d’aquest acord. Cinquè. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (acord PLE 39/2024):
Primer. Aprovar la creació del títol de màster de formació permanent en Exposicions, Curadoria i Disseny
Segon. Aprovar la creació dels títols de diploma d’especialització següents:
a. Curadoria i Mediació d’Exposicions
b. Disseny i Producció d’Exposicions
Tercer. Aprovar la modificació del títol de màster de formació permanent en European Master in Demography, que passa a denominar-se màster de formació permanent en Demography.
Quart. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels a tercer d’aquest acord.
Cinquè. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
7.1. Projecte nou a realitzar en l’any 2024 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.
Exposició de motius
Atès que la LOSU estableix que el Consell Social aprova un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Universitat, Societat i Empresa elevar al Ple del Consell Social els assumptes següents, perquè els discuteixi i els aprovi, si escau: a) Proposar les actuacions anuals del Consell Social en l’àmbit social i de les relacions de la Universitat amb les empreses, amb l’objectiu de promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a obtenir retorns per a la Universitat, a generar valor per a l’entorn i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats”.
Vist l’acord PLE 59/2022 pres en la reunió del Ple de 21 de desembre, en virtut del qual s’aproven les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat Universitat en l’any 2024.
Vist l’acord PLE 43/2023 pres en la sessió plenària de 19 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació del document de criteris per determinar la col·laboració econòmica del consell social en un projecte, de línies estratègiques a impulsar i de durada de la col·laboració econòmica en el projecte, aprovat en acord PLE 59/2022 de 21 de desembre, en el sentit d’incorporar el criteri 9 en la relació dels criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social (document 1).
Vist l’acord PLE 69/2023 pres en la reunió plenària de 16 de novembre, en virtut del qual s’acorden els projectes de l’àmbit Universitat, Societat i Empresa en els quals hi col·labora el Consell Social ("VI Premi d’Excel·lència Docent", d’import 2.000 euros; "Programa d'acompanyament i formació per a ser directius-2a Edició ", d’import 4.425 euros; "Mentoria UAB", d’import 20.200 euros; "UAB Campus Living Lab 2.0.", d’import 21.000 euros; "UABot R+D: Fent accessible el coneixement de la UAB a la societat", d’import 16.000 euros; i “Paquet de Benvinguda en Sostenibilitat”, d’import 7.000 euros).
Vist l’acord PLE 72/2023 pres en la reunió plenària de 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2024, el qual contempla els projectes aprovats en l’acord PLE 69/2023 així com la línia “Altres projectes del Consell Social” dins de l’àmbit Societat, Universitat i Empresa, d’import 43.847,77 euros.
Vist l’acord PLE 13/2024 pres en la reunió plenària de 18 d’abril de 2024, en virtut del qual s’acorden nous projectes a realitzar en l’any 2024 en l’àmbit societat, universitat i empresa (“Stop Sedentarisme. Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB”, d’import 4.334 euros; “Les dones ens movem”, d’import 2.350 euros; i “Empoderament femení a les enginyeries”, d’import 4.541 euros).
Vist l’acord PLE 72/2023 pres en la reunió plenària de 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2024, el qual contempla els projectes aprovats en l’acord PLE 69/2023 així com la línia “Altres projectes del Consell Social” dins de l’àmbit Societat, Universitat i Empresa, d’import 43.847,77 euros. I vist que en virtut de l’acord PLE 13/2024 l’import de l’esmentada línia passa a ser de 32.622,77 euros.
Vista la disponibilitat pressupostària del Consell Social en l’any 2024 i vist l’interès de continuar avançant en el marc del projecte UAbot R+D.
Vist que, en el marc exposat, en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa de 10 de juliol de 2024 es tracta la proposta del projecte “Valorització de dades de recerca usant intel·ligència artificial” (document 2), la qual es presenta amb posterioritat a la tramesa de la convocatòria i no es pot incloure com a punt de l’ordre del dia per motius tècnics de procediment. I atès que les persones membre de la Comissió Universitat, Societat i Empresa es mostren favorables a la proposta de projecte.
Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb la presidenta de la Comissió Universitat, Societat i Empresa, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 25 de juliol de 2024 per raons d’urgència.
Vist que es disposa de documentació informativa complementària a la proposta de projecte presentada (document 3).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 40/2024):
Primer. Aprovar destinar, l’any 2024, 15.000 euros al projecte “Valorització de dades de recerca usant intel·ligència artificial”, en concepte de les despeses de contractació externa per a l’automatització de fluxos mitjançant la intel·ligència artificial, d’acord amb el que consta en el document 2.
Segon. Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB i al vicegerent de Recerca, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
8. Informació sobre el Sistema d’Integritat Institucional de la UAB.
Exposició de motius
Vist l’article 47.2.l de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que estableix que és competència del Consell Social vetllar pel compliment dels principis ètics i d'integritat acadèmica, així com de les directrius antifrau, que han de guiar la funció docent i la investigació, en col·laboració amb els organismes i plans de què, per a aquests efectes, disposi cada universitat.
Vist l’interès del Consell Social de conèixer les actuacions existents de la UAB en el camp de la ètica, la integritat i l’antifrau, amb l’objectiu de determinar com donar resposta a la competència que li és assignada en virtut de l’article 47.2.l de la LOSU.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, en la reunió del Ple de 25 de juliol de 2024 s’informarà sobre el Sistema d’Integritat Institucional de la UAB (document 1).