Detalle acuerdos
PLENARI 21-12-2022
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 17 de novembre de 2022. [+]
- Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
- Informe del rector de la UAB.
- Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023. [+]
- Informació sobre la UAB com a universitat connectada amb el territori. [+]
- Àmbit acadèmic.
6.1. Informe sobre l’àmbit acadèmic.
- Àmbit de funcionament del Consell Social de la UAB.
7.1. Aprovació, si escau, de la proposta de nomenament de càrrecs i de representacions del Consell Social de la UAB. [+]
7.2. Aprovació, si escau, de la proposta de línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat-Universitat en l’any 2024. [+]
- Àmbit Universitat-Empresa.
8.1. Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a realitzar en l’any 2023 en l’àmbit Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB. [+]
- Àmbit Societat-Universitat.
9.1. Aprovació, si escau, de la proposta d’accions del Consell Social a realitzar en l’any 2022 en l’àmbit Societat-Universitat. [+]
9.2. Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a realitzar en l’any 2023 en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB. [+]
- Àmbit econòmic.
10.1. Informe sobre l’àmbit econòmic.
10.2. Aprovació, si escau, de la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023. [+]
10.3. Aprovació, si escau, de la proposta d’ampliació del termini de cessió d’espais a l’Associació Epona. [+]
10.4. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI Technological Center, S.A. [+]
10.5. Aprovació, si escau, de la proposta d’autorització d’ús d’espais per a la instal·lació d’una canonada i autorització d’ocupació temporal. [+]
10.6. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola FUAB-Formació per al curs 2022-2023. [+]
10.7. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’exercici 2022. [+]
- Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de la sessió plenària del dia 17 de novembre de 2022.
S'acorda (Acord PLE56/2022)
Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 17 de novembre de 2022.
4. Pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023.
Exposició de motius
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vistos els articles 64.l) i 212 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.b) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord PLE 53/2022 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 17 de novembre de 2022, en virtut del qual s’acorda: 1) Aprovar el document “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2023”, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per 2023, d’acord amb els criteris que consten en el document 1, un cop aprovats pel Consell Social. 3) Encarregar el vicerector d’Economia el seguiment d’aquest acord. 4) Comunicar el present acord al gerent i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Vist l'acord 93/2022 pres en la reunió del Consell de Govern de 14 de desembre de 2022.
Vist l’acord CE 150/2022 de a reunió de la Comissió Econòmica de 15 de desembre, el qual estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Condicionar l’execució pressupostària 2023 de l’aportació anual a l’Associació d’Amics de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’import 33.000 euros, a la consecució de totes les actuacions següents: (i) a la realització d’una revisió de procediments acordats sobre aspectes econòmics i de gestió de l’entitat; (ii) a la modificació dels estatuts de l’Associació, per a la seva actualització, almenys, pel que fa a la legalitat vigent i l’alineament dels objectius de l’entitat amb l’estratègia de la UAB; i (iii) a l’establiment d’un acord entre la UAB i l’Associació d’Amics de la UAB que contempli l’alineació de les actuacions de l’entitat en tot allò que comporta la utilització de la marca de la UAB. Tercer. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, el gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 57/2022):
Primer. Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.
Segon. Condicionar l’execució pressupostària 2023 de l’aportació anual a l’Associació d’Amics de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’import 33.000 euros, a la consecució de totes les actuacions següents: (i) a la realització d’una revisió de procediments acordats sobre aspectes econòmics i de gestió de l’entitat; (ii) a la modificació dels estatuts de l’Associació, per a la seva actualització, almenys, pel que fa a la legalitat vigent i l’alineament dels objectius de l’entitat amb l’estratègia de la UAB; i (iii) a l’establiment d’un acord entre la UAB i l’Associació d’Amics de la UAB que contempli l’alineació de les actuacions de l’entitat en tot allò que comporta la utilització de la marca de la UAB.
Tercer. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, el gerent i la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4. Informació sobre la UAB com a universitat connectada amb el territori.
En la reunió del Ple de Consell Social de 21 de desembre de 2022 s'ha informat sobre la UAB com a universitat connectada amb el territori.
7.1. Nomenament de càrrecs i representacions del Consell Social de la UAB.
Exposició de motius
Vist l’article 82.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 7.4 i l’article 24.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista la sol·licitud de la senyora Mariona Serra Pagès de cessar en la seva condició de membre del Consell Social en representació dels antics alumnes de la UAB, i vist que la presidenta del Consell Social de la UAB, en data 19 de desembre de 2022, nomena la senyora Alicia Bosch Palma com a membre del Consell Social de la UAB en representació dels antics alumnes de la Universitat, d’acord amb el rector de la UAB i a proposta de la Fundació Alumni UAB, segons acord pres en la reunió del seu patronat de 24 de novembre de 2022.
Atès que la senyora Mariona Serra Pagès ostenta, fins el 19 de desembre de 2022, el càrrec de presidenta de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB, de representant del Consell Social en el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona i de representant del Consell Social en el Comitè Promotor del programa Barcelona Deep Tech Hub.
Vist que cal procedir al nomenament corresponent pel que fa a la presidència de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social i la representació d’aquest òrgan en el Consell de Govern de la UAB i en el Comitè Promotor del programa Barcelona Deep Tech Hub.
Atès que la presidenta del Consell Social de la UAB, d’acord amb la senyora Alícia Bosch, proposa la senyora Alícia Bosch Palma com a presidenta de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social i com a representant d’aquest en el Comitè Promotor del programa Barcelona Deep Tech Hub, en substitució de la senyora Mariona Serra Pagès, i atès que la presidenta del Consell Social de la UAB, d’acord amb la senyora Montserrat López Merlos, proposa la senyora Montserrat López Merlos com a representant del Consell Social en el Consell de Govern de la UAB, en substitució de la senyora Mariona Serra Pagès.
Vista la sol·licitud del senyor Moisés Amorós Perich de cessar en el seu càrrec de president de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB i que procedeix nomenar la persona que ostenti el càrrec esmentat en substitució del senyor Moisès Amorós.
Atès que la presidenta del Consell Social, d’acord amb la senyora Montserrat López Merlos, proposa a la senyora Montserrat López Merlos com a presidenta de la Comissió Acadèmica del Consell Social en substitució del senyor Moisés Amorós Perich.
Vist que els estatuts de la Fundació Parc de Recerca UAB contemplen que una persona representant del Consell Social formi part del patronat de l’entitat.
Vista la resolució del rector de la Universitat Autònoma de Barcelona per la qual cessa el senyor Gabriel Masfurroll Lacambra com a membre del Patronat del Parc de Recerca UAB, amb efecte del dia 4 de novembre de 2022, atès el venciment de la durada del seu càrrec de representació, i vist el nomenament del Rector de la Universitat Autònoma de Barcelona de la senyora Tania Nadal Vicens com a membre del Patronat del Parc de Recerca UAB, amb efecte del dia 5 de novembre de 2022.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la presidenta del Consell Social,
S’acorda (Acord PLE 58/2022):
Primer. Ratificar el nomenament de la senyora Tania Nadal Vicens com a membre del Patronat del Parc de Recerca UAB, en representació del Consell Social de la UAB i en substitució del senyor Gabriel Masfurroll Lacambra.
Segon. Nomenar la senyora Montserrat López Merlos com a representant del Consell Social en el Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona, en substitució de la senyora Mariona Serra Pagès.
Tercer. Nomenar la senyora Montserrat López Merlos presidenta de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB, en substitució del senyor Moisés Amorós Perich.
Quart. Nomenar la senyora Alícia Bosch Palma presidenta de la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB, en substitució de la senyora Mariona Serra Pagès.
Cinquè. Nomenar la senyora Alícia Bosch Palma representant del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona en el Comitè Promotor del programa Barcelona Deep Tech Hub.
Sisè. Comunicar el punt primer d’aquest acord al Rector de la UAB i a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB.
Setè. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la Secretària General de la UAB i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB.
vuitè. Comunicar el punt cinquè d’aquest acord a la vicerectora de Recerca de la UAB.
7.2. Línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat-Universitat en l’any 2024.
Exposició de motius
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Vist que en la reunió de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social realitzada el 22 de novembre de 2021 es planteja la conveniència de revisar les actuacions de caràcter continuista en les que el Consell Social hi col·labora des de l’àmbit Societat-Universitat, de cara a les decisions que pertoquin de caràcter estratègic.
Vist que en la reunió de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social realitzada el 6 d’octubre de 2022 es tracta sobre la conveniència de revisar les actuacions de caràcter continuista en les que el Consell Social hi col·labora des de l’àmbit Societat-Universitatq, en el marc d’unes línies estratègiques del Consell Social en les que s’han d’encabir els projectes, uns criteris per seleccionar els projectes en els quals col·laborar econòmicament i la durada màxima de col·laboració econòmica per part del Consell Social, pautes que també s’aplicarien per a les noves propostes de projectes en els quals col·laborar econòmicament des del Consell Social. La proposta s’emmarca en la consideració que el paper del Consell Social en els projectes s’hauria de focalitzar en dinamitzar iniciatives/projectes pilot que siguin innovadors, disruptius i de valor estratègic per a la UAB, sent finançats pel Consell Social en un temps acotat perquè, en cas d’èxit, siguin assumits financerament per la Universitat.
Vist que en la reunió de la Comissió Societat-Universitat del Consell Social realitzada el 6 d’octubre de 2022 les persones membres assistents mostren la seva conformitat al plantejament realitzat, el qual s’aplicaria a partir de l’any 2024, i que queda convingut compartir les conclusions amb la presidenta de la Comissió Universitat-Empresa perquè, si es mostra d’acord, es presenti en el Ple del Consell Social una proposta de línies estratègiques, criteris i període temporal de finançament, atès que l’objectiu final és dur a terme una estratègia comuna tant a la Comissió Societat-Universitat com a la Comissió Universitat-Empresa.
Vist que es constata que les postures de les presidentes de la Comissió Societat-Universitat i Universitat-Empresa estan alineades amb el plantejament, motiu pel qual es procedeix a constituir un grup de treball intern per a la redacció de les línies estratègiques, els criteris i la durada de col·laboració esmentades (document 1).
Vist que el document 1 s’ha informat a les persones membre de la Comissió Societat-Universitat i la Comissió Universitat-Empresa, de data 30 de novembre i 12 de desembre de 2022, respectivament, per recollir les aportacions que pertoquin abans que l’esmentat document es tracti en la reunió del Ple del Consell Social de 21 de desembre de 2022 per a la seva aprovació, si escau.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 59/2022):
Aprovar les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat-Universitat en l’any 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.
8.1. Actuacions a realitzar en l’any 2023 en l’àmbit universitat-empresa del Consell Social de la UAB.
Exposició de motius
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Vist l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que “Correspon a la Comissió Universitat-Empresa elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”
Vist que el pressupost disponible del Consell Social per a l’any 2023 per a projectes de l’àmbit Universitat-Empresa, és de 40.174 euros, tant per a projectes de continuïtat com de nous.
Vist l’acord CUE 06/2022 pres en la reunió de la Comissió Universitat-Empresa de 12 de desembre, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de la UAB 2023. Segon. Aprovar destinar, en l’any 2023, 6.000 euros per al projecte “Creació del col·lectiu UAB_Empreses”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses de les campanyes de màrqueting, de captació d’empreses i de material de promoció. Tercer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 8.800 euros per al projecte “Setmana de la Innovació UAB”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses del material de comunicació, de realització d’una creaton i de realització d’un vídeo promocional del programa Residence Experience. Quart. Aprovar destinar, en l’any 2023, 20.374 euros per al projecte “UAB Smart Campus Living Lab”, recursos que es faran efectius a la vicegerència de Recerca de la UAB, executora del projecte, a compte de les despeses de creació d’una plataforma de gestió de dades, de la integració LET i la contractació externa per a la dinamització del UAB Smart Campus Living Lab. Cinquè. Comunicar els punts segon i tercer d’aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Sisè. Comunicar el punt quart d’aquest acord a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Setè. Comunicar el present acord al cap del Gabinet de Projectes Estratègics de la UAB.
Vist que la documentació informativa de cadascun dels projectes per als quals es proposa la col·laboració econòmica del Consell Social consta en el document 1, document 2, document 3 i document 4.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 60/2022):
Primer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de la UAB 2023.
Segon. Aprovar destinar, en l’any 2023, 6.000 euros per al projecte “Creació del col·lectiu UAB_Empreses”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses de les campanyes de màrqueting, de captació d’empreses i de material de promoció.
Tercer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 8.800 euros per al projecte “Setmana de la Innovació UAB”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses del material de comunicació, de realització d’una creaton i de realització d’un vídeo promocional del programa Residence Experience.
Quart. Aprovar destinar, en l’any 2023, 20.374 euros per al projecte “UAB Smart Campus Living Lab”, recursos que es faran efectius a la vicegerència de Recerca de la UAB, executora del projecte, a compte de les despeses de creació d’una plataforma de gestió de dades, de la integració LET i la contractació externa per a la dinamització del UAB Smart Campus Living Lab.
Cinquè. Comunicar els punts segon i tercer d’aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Sisè. Comunicar el punt quart d’aquest acord a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Setè. Comunicar el present acord al cap del Gabinet de Projectes Institucionals de la UAB.
9.1. Accions a dur a terme en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB en l’any 2022.
Exposició de motius
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Vist l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Universitat-Empresa elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”
Vista la disponibilitat de recursos del pressupost del Consell Social de l’any 2022 en l’apartat en concepte d’estalvis confirmats en línies pressupostàries concretes i l’interès de poder-los destinar en actuacions d’aquest mateix any en l’àmbit Societat-Universitat.
Vist que es presenten dues propostes d’actuacions a realitzar en l’any 2022 en l’àmbit Societat-Universitat (document 1 i document 2).
Vist l’acord CSU 02/2022 pres en la reunió de la Comissió Societat-Universitat de 30 de novembre, el qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar destinar 9.716 euros al Servei d’Activitat Física de la UAB en concepte dels equipaments esportius que consten en el document 1. Segon. Aprovar destinar 5.400 euros a la Fundació Alumni UAB en concepte de les despeses de realització del test DISC i el pla de formació del projecte “Mentoria UAB”. Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i el director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i la directora de la Fundació Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 61/2022):
Primer. Aprovar destinar 9.716 euros al Servei d’Activitat Física de la UAB en concepte dels equipaments esportius que consten en el document 1.
Segon. Aprovar destinar 5.400 euros a la Fundació Alumni UAB en concepte de les despeses de realització del test DISC i el pla de formació del projecte “Mentoria UAB”.
Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i el director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i la directora de la Fundació Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
9.2. Accions a dur a terme en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB en l’any 2023.
Exposició de motius
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Societat-Universitat elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”
Vist l’acord CSU 03/2022 pres en la reunió de la Comissió Societat-Universitat de 30 de novembre, el qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar donar continuïtat en l’any 2023 a les actuacions següents: 1. Destinar 6.000 euros a la 20a edició del Premi Argó a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; 2. Destinar 2.000 euros a compte de la dotació del Premi d’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2022-2023; 3. Destinar 10.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials corresponents al curs 2023-2024; 4. Destinar 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de l’any 2023; 5. Destinar 6.650 euros per a la realització dels UAB Games de l’any 2023; 6. Destinar 1.900 euros al projecte “II premi als millors treballs de final de grau (TFG) relacionats amb l’emprenedoria social”, en concepte de les despeses per al premi en els àmbits de coneixement següents: Ciències experimentals i tecnològiques, Ciències socials, Ciències humanes i Ciències de la salut, de 400 euros cadascun, així com les despeses de difusió, d’import 300 euros. Segon. Destinar, en l’any 2023, fins a 11.132 euros al projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violències masclistes i LGBTIfòbiques”. Tercer. Comunicar els apartats 1 i 2 del punt primer d’aquest acord la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de la UAB i a la directora de l’ICE, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar l’apartat 3 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i al director de la Fundació Autònoma Solidaria, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Cinquè. Comunicar l’apartat 5 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Sisè. Comunicar l’apartat f) del punt 1 d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Setè. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la Secretària General de la Uab i a la directora de l’Observatori d’Igualtat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vist que l’acord CSU 03/2022 proposa al Ple del Consell Social la continuïtat dels projectes 1, 2 , 3, 4, 5 i 6 del document 1 (20a edició del Premi Argó a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; Premi d’Excel·lència Docent; Beques Impuls a estudiants de la UAB amb necessitats especials; Acte de la Nit del Consell Social de la UAB 2023; UAB Games; i II Premi als millors Treballs de Final de Grau relacionats amb l’emprenedoria social), i la col·laboració en el nou projecte que consta en el document 2 (projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violència masclistes i LGTBIfòbiques”).
Vist que l’acord CSU 03/2022 es pren en el marc de la confirmació d’un pressupost disponible del Consell Social de 42.682 euros per a l’any 2023 per a projectes de l’àmbit Societat-Universitat.
Vist que amb posterioritat a la reunió de la Comissió Societat-Universitat de 30 de novembre de 2022 es té coneixement que l’impacte de les despeses d’electricitat i gas de l’any 2023 és superior a l’inicialment previst, la qual cosa afecta al pressupost disponible per a projectes tant de l’àmbit Societat-Universitat com de l’àmbit Universitat-Empresa.
Vist que el pressupost finalment disponible en l’any 2023 per a actuacions de l’àmbit Societat-Universitat és de 40.174 euros, motiu pel qual es proposa al Ple que en l’any 2023 es destinin fins a 8.624 euros (enlloc d’11.132 euros) al projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violències masclistes i LGBTIfòbiques”.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 62/2022):
Primer. Aprovar donar continuïtat en l’any 2023 a les actuacions següents:
- Destinar 6.000 euros a la 20a edició del Premi Argó a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.
- Destinar 2.000 euros a compte de la dotació del Premi d’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2022-2023.
- Destinar 10.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials corresponents al curs 2023-2024.
- Destinar 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de l’any 2023.
- Destinar 6.650 euros per a la realització dels UAB Games de l’any 2023.
- Destinar 1.900 euros al projecte “II premi als millors treballs de final de grau (TFG) relacionats amb l’emprenedoria social”, en concepte de les despeses per al premi en els àmbits de coneixement següents: Ciències experimentals i tecnològiques, Ciències socials, Ciències humanes i Ciències de la salut, de 400 euros cadascun, així com les despeses de difusió, d’import 300 euros.
Segon. Destinar, en l’any 2023, fins a 8.624 euros al projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violències masclistes i LGBTIfòbiques”.
Tercer. Comunicar els apartats 1 i 2 del punt primer d’aquest acord la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de la UAB i a la directora de l’ICE, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Quart. Comunicar l’apartat 3 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i al director de la Fundació Autònoma Solidaria, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Cinquè. Comunicar l’apartat 5 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Sisè. Comunicar l’apartat 6 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Setè. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la Secretària General de la UAB i a la directora de l’Observatori d’Igualtat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
10.2. Pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CSU 03/2022 pres en la reunió de la Comissió Societat-Universitat de 30 de novembre, el qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar donar continuïtat en l’any 2023 a les actuacions següents: 1. Destinar 6.000 euros a la 20a edició del Premi Argó a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; 2. Destinar 2.000 euros a compte de la dotació del Premi d’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2022-2023; 3. Destinar 10.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials corresponents al curs 2023-2024; 4. Destinar 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de l’any 2023; 5. Destinar 6.650 euros per a la realització dels UAB Games de l’any 2023; 6. Destinar 1.900 euros al projecte “II premi als millors treballs de final de grau (TFG) relacionats amb l’emprenedoria social”, en concepte de les despeses per al premi en els àmbits de coneixement següents: Ciències experimentals i tecnològiques, Ciències socials, Ciències humanes i Ciències de la salut, de 400 euros cadascun, així com les despeses de difusió, d’import 300 euros. Segon. Destinar, en l’any 2023, fins a 11.132 euros al projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violències masclistes i LGBTIfòbiques”. Tercer. Comunicar els apartats 1 i 2 del punt primer d’aquest acord la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de la UAB i a la directora de l’ICE, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar l’apartat 3 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i al director de la Fundació Autònoma Solidaria, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Cinquè. Comunicar l’apartat 5 del punt primer d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Sisè. Comunicar l’apartat f) del punt 1 d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Setè. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la Secretària General de la Uab i a la directora de l’Observatori d’Igualtat de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vist que el pressupost finalment disponible en l’any 2023 per a actuacions de l’àmbit Societat-Universitat és de 40.174 euros, motiu pel qual es proposa al Ple que en l’any 2023 es destinin fins a 8.624 euros (enlloc d’11.132 euros) al projecte “Difusió del protocol d’actuació de la UAB davant les situacions de violències masclistes i LGBTIfòbiques”.
Vist l’acord CUE 06/2022 pres en la reunió de la Comissió Universitat-Empresa de 12 de desembre, que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social de la UAB 2023. Segon. Aprovar destinar, en l’any 2023, 6.000 euros per al projecte “Creació del col·lectiu UAB_Empreses”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses de les campanyes de màrqueting, de captació d’empreses i de material de promoció. Tercer. Aprovar destinar, en l’any 2023, 8.800 euros per al projecte “Setmana de la Innovació UAB”, recursos que es faran efectius a la Fundació Parc de Recerca UAB, executora del projecte, en concepte de les despeses del material de comunicació, de realització d’una creaton i de realització d’un vídeo promocional del programa Residence Experience. Quart. Aprovar destinar, en l’any 2023, 20.374 euros per al projecte “UAB Smart Campus Living Lab”, recursos que es faran efectius a la vicegerència de Recerca de la UAB, executora del projecte, a compte de les despeses de creació d’una plataforma de gestió de dades, de la integració LET i la contractació externa per a la dinamització del UAB Smart Campus Living Lab. Cinquè. Comunicar els punts segon i tercer d’aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Sisè. Comunicar el punt quart d’aquest acord a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el vicegerent de Recerca de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Setè. Comunicar el present acord al cap del Gabinet de Projectes Estratègics de la UAB.
Vist l’acord CE 152/2023 de la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de desembre de 2022, la qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social es presenta, per a l’informe previ de la Comissió Econòmica,
S’acorda (Acord PLE 63/2022):
Aprovar el pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.
10.3. Cessió d’ús d’espais a l’Associació EPONA.
Exposició de motius
Vista la proposta de la Vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de formalitzar amb l’Associació EPONA un conveni de cessió d’ús d’espais.
Atès que l’Associació EPONA és una entitat sense ànim de lucre que té per finalitat facilitar la rehabilitació bio-psicosocial de les persones que ho requereixin, per mitjà de les teràpies assistides amb cavalls, així com oferir formació de qualitat tot buscant la professionalització i reconeixement del valor terapèutic de l’Equinoteràpia.
Atès que la UAB, a través del Laboratori d’Investigació Prosocial Aplicada i l’Associació EPONA, realitzen el Curs de Especialista Monitor en Equinoteràpia i el Postgrau en Equinoteràpia i Coaching Prosocial en dependències de la UAB.
Atès que en data 2 de desembre de 2016 la UAB i l’Associació EPONA van formalitzar un conveni de cessió d’ús per un període inicial, el qual va finalitzar el 6 de desembre de 2022 (document 1).
Atès que l’Associació EPONA requereix gaudir l’autorització d’ús de l’espai que es detalla per fer les pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació, sota les condicions següents:
- Objecte: Parcel·la semi-boscosa situada a la part Oest del Campus, entre les Granges de Veterinària i la Travessera dels Turons, carrer de Les Granges i carrer del Hospital Clínic Veterinari, delimitant uns 5.000 m2, on s’instal·laran dues pistes per a cavalls, una caseta de fusta de 20 m2 per a magatzem d’estris i material d’ús en teràpies, petit mòdul per a Servei adaptat, zona de dutxes per a cavalls, i en un futur una petita aula de 40 m2 (document 2).
- Cànon: 16.809 € anuals –impostos exclosos-, a raó de 1.400,75 € / mes. Revisable anualment amb l’IPC Estatal.
- Despeses: L’Associació EPONA haurà d’abonar a la UAB, apart de l’import del cànon, les despeses d’aigua i electricitat generades als espais objecte de cessió d’ús.
- Termini de duració: 6 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per successius períodes de 6 anys cadascun fins arribar a un total de 30 anys.
- Destinació: Desenvolupament de les activitats pròpies de la seva finalitat associativa, pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació.
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.
Vist que en la sessió de Consell de Govern de 14 de desembre de 2022 s'ha pres l'acord 102/2022, sobre cessió d'us a l'Associació EPONA.
Vist l’acord CE 143/2022 de la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de desembre, la qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Autoritzar la cessió d’ús a l’Associació EPONA d’uns espais que es passen a identificar, en els termes següents: 1. Objecte: parcel·la semi-boscosa situada a la part Oest del Campus, entre les Granges de Veterinària i la Travessera dels Turons, carrer de Les Granges i carrer del Hospital Clínic Veterinari, delimitant uns 5.000 m2, on s’instal·laran dues pistes per a cavalls, una caseta de fusta de 20 m2 per a magatzem d’estris i material d’ús en teràpies, petit mòdul per a Servei adaptat, zona de dutxes per a cavalls, i en un futur una petita aula de 40 m2 (document 2); 2. Cànon: 16.809 € anuals –impostos exclosos–, a raó de 1.400,75 € / mes. Revisable anualment amb l’IPC Estatal; 3. Despeses: l’Associació EPONA haurà d’abonar a la UAB, apart de l’import del cànon, les despeses d’aigua i electricitat generades als espais objecte de cessió d’ús; 4. Termini de duració: 6 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per successius períodes de 6 anys cadascun fins arribar a un total de 30 anys; i 5. Destinació: desenvolupament de les activitat pròpies de la seva finalitat associativa, pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació. Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. Tercer. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord. Quart. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord PLE 64/2022):
Primer. Autoritzar la cessió d’ús a l’Associació EPONA d’uns espais que es passen a identificar, en els termes següents:
- Objecte: parcel·la semi-boscosa situada a la part Oest del Campus, entre les Granges de Veterinària i la Travessera dels Turons, carrer de Les Granges i carrer del Hospital Clínic Veterinari, delimitant uns 5.000 m2, on s’instal·laran dues pistes per a cavalls, una caseta de fusta de 20 m2 per a magatzem d’estris i material d’ús en teràpies, petit mòdul per a Servei adaptat, zona de dutxes per a cavalls, i en un futur una petita aula de 40 m2 (document 2).
- Cànon: 16.809 € anuals –impostos exclosos–, a raó de 1.400,75 € / mes. Revisable anualment amb l’IPC Estatal.
- Despeses: l’Associació EPONA haurà d’abonar a la UAB, apart de l’import del cànon, les despeses d’aigua i electricitat generades als espais objecte de cessió d’ús.
- Termini de duració: 6 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per successius períodes de 6 anys cadascun fins arribar a un total de 30 anys.
- Destinació: desenvolupament de les activitat pròpies de la seva finalitat associativa, pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació.
Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
Tercer. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Quart. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
10.4. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI Technological Center, S.A.
Exposició de motius
Vista la proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori en relació amb la sol·licitud de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.
Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions (LGAI) a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.
Atès que per acord 40/2010 pres pel Ple del Consell Social de data 28 d’octubre de 2010, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA d’una porció del terreny annex a l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI), amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant, finalitzà el 29 d’octubre de 2013.
Atès que per acord 72/2013 pres pel Ple del Consell Social de data 28 de novembre, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI), de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant, finalitzà el 3 de desembre de 2016.
Atès que per acord PLE 08/2017 pres pel Ple del Consell Social de data 21 de febrer de 2017, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI), de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de 3 anys i, per tant, finalitzà el 3 de desembre de 2017.
Atès que per acord PLE 91/2017 pres pel Ple del Consell Social de data 20 de desembre de 2017, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI), de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 fins el 3 de desembre de 2020, tot i que va ser finalment prorrogat fins el 20 de desembre de 2021 en virtut de resolució del retor d’11 de març de 2021.
Atès que és voluntat de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya –identificat segons plànol annex– per un període de 4 anys.
Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.
Vist que en la sessió de Consell de Govern de 14 de desembre de 2022 s'ha pres l'acord 103/2022 sobre l’autorització de l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI Technological Center, S.A i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 144/2022 de la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de desembre, la qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social de la UAB sobre la proposta d’acord següent: Primer. Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI Technological Center, SA en els termes següents: 1. Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (document 1) ; 2. Preu: 37.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal; 3. Termini de duració: 2 anys, des del 21 de desembre de 2021, més dos possibles pròrrogues anuals; 4. Destinació: el destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament). Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. Tercer. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord. Quart. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord PLE 65/2022):
Primer. Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI Technological Center, SA en els termes següents:
- Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (document 1) .
- Preu: 37.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
- Termini de duració: 2 anys, des del 21 de desembre de 2021, més dos possibles pròrrogues anuals.
- Destinació: el destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
Tercer. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Quart. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística.
10.5. Cessió d’ús d’espais per a la instal·lació d’una canonada i autorització d’ocupació temporal.
Exposició de motius
Atès que Aigües de Barcelona Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A. (d’ara endavant Aigües de Barcelona, S.A.) ha de dur a terme, sobre les finques abans descrites, l’execució de les obres relatives al “Projecte constructiu de renovació de la canonada d’abastament Badia-Barberà, tram ctra. Autònoma aparcament bombers”. Les obres esmentades afecten a part de les finques de referència en els termes següents:
REF CADASTRAL | ADREÇA | M2 OCUPACIÓ PERMANENT | M2 SERVITUD | M2 OCUPACIÓ TEMPORAL |
5663102DF2956D0001SW | AV SERRAGALLINERS | 6,53 | 420,11 | 613,06 |
SENSE REF CADASTRAL | CTRA UNIVERSITAT AUTONOMA | 7,3 | 49,47 | 43,89 |
TOTAL | 13,83 | 469,58 | 656,95 |
S’incorporen com a document 1 els plànols de situació dels espais on es constitueix la cessió, i com a document 2 la minuta del contracte de constitució de servitud d’aqüeducte / de pas i d’autorització d’ocupació temporal.
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.
Vist que en la sessió de Consell de Govern de 14 de desembre de 2022 s'ha pres l'acord 101/2022 sobre l’autorització a Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, l’ús de 469,58 m2 d’uns terrenys de la UAB per a la instal·lació d’una canonada de pas soterra i les instal·lacions complementàries i ocupar temporalment la porció de terreny de 659,95 m2 de superfície, amb l’objecte de possibilitar l’execució de les obres indicades en l’anterior acord, i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 145/2022 de la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de desembre, la qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social de la UAB sobre la proposta d’acord següent: Primer. Autoritzar a Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A., amb CIF número 66098435, l’ús de 469,58 m2 d’uns terrenys de la UAB, ubicats a les finques núm. 45.277 i 45.279 inscrites al Registre de la propietat núm. 2 de Cerdanyola del Vallès (parcel·la cadastral número 5663102DF2956D) per a la instal·lació d’una canonada de pas soterrat i les instal·lacions complementaries, pel període màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions públiques, tal com es grafia en el plànol acompanyat com a document 1. Segon. Autoritzar a Aigües de Barcelona, S.A. a ocupar temporalment la porció de terreny de 656,95 m2 de superfície, amb l’objecte de possibilitar l’execució de les obres indicades en el punt primer d’aquest acord. Tercer. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant d’ Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A. el contracte de constitució de servitud d’aqüeducte / de pas i d’autorització d’ocupació temporal, facultant-los perquè realitzin totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, incloses les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, d’acord amb la proposta de minuta que s’aprova i que consta com a document 2. Quart. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord. Cinquè. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord PLE 66/2022):
Primer. Autoritzar a Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A., amb CIF número 66098435, l’ús de 469,58 m2 d’uns terrenys de la UAB, ubicats a les finques núm. 45.277 i 45.279 inscrites al Registre de la propietat núm. 2 de Cerdanyola del Vallès (parcel·la cadastral número 5663102DF2956D) per a la instal·lació d’una canonada de pas soterrat i les instal·lacions complementaries, pel període màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions públiques, tal com es grafia en el plànol acompanyat com a document 1.
Segon. Autoritzar a Aigües de Barcelona, S.A. a ocupar temporalment la porció de terreny de 656,95 m2 de superfície, amb l’objecte de possibilitar l’execució de les obres indicades en el punt primer d’aquest acord.
Tercer. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant d’ Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A. el contracte de constitució de servitud d’aqüeducte / de pas i d’autorització d’ocupació temporal, facultant-los perquè realitzin totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, incloses les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, d’acord amb la proposta de minuta que s’aprova i que consta com a document 2.
Quart. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
Cinquè. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
Exposició de motius
Atès que en data 19 de gener de 2016 la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) van signar un conveni per a la participació del professorat de la UAB a la FUAB i la gestió d’espais en el marc de la l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) on es preveu, entre d’altres, el procediment d’autorització d’ús d’espais de la UAB (document 1).
Atès que es vol signar un annex a l’anterior conveni pel qual es concretin els espais necessaris per portar a terme un màster universitari en Didàctica del Xinès per Hispanoparlants, un màster universitari en Unió Europea, Xina, Cultura i Economia i un màster universitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària. (document 2).
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.
Vist que en la sessió de Consell de Govern de 14 de desembre de 2022 ha pres l'acord 104/2022 sobre l’autorització de la signatura del conveni per a la participació del professorat de la UAB a la Fundació UAB i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona- Formació (fUABf), i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 146/2022 de la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de desembre, la qual estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social de la UAB sobre la proposta d’acord següent: Primer. Autoritzar la signatura de l’annex al conveni per a la participació del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf), d’acord amb el que consta en el document 2 . Segon. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord. Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures per a fer-lo efectiu.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord PLE 67/2022):
Primer. Autoritzar la signatura de l’annex al conveni per a la participació del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf), d’acord amb el que consta en el document 2 .
Segon. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures per a fer-lo efectiu.
10.7. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2022.
Exposició de motius
Vist l’acord PLE 14/2022 pres pel Ple del Consell Social reunit el 17 de maig, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2022.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2022 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 149/2022 de la Comissió Econòmica prevista pel 15 de desembre, el qual estableix el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2022 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 68/2022):
El Ple del Consell Social de la UAB es dona per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.