Detalle acuerdos

PLENARI 23-07-2020

Orden del día

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 28 de maig de 2020. [+]
  2. Informe del president del Consell Social.
  3. Informe de la rectora.
  4. Àmbit acadèmic

          4.1 Informe sobre l’àmbit acadèmic.

  1. Àmbit econòmic.

         5.1 Informe sobre l’àmbit econòmic.

         5.2 Aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a                l’exercici anual a 31 de desembre de 2019. [+]

         5.3 Aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2019 [+]

         5.4 Informació i acord, si escau, sobre la informació de seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2020. [+]

         5.5 Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de modificació dels estatuts del Centre de Visió per Computador. [+]

         5.6 Aprovació, si escau, de la proposta d’autorització de l’ús d’espais a favor de la Fundació Valldor. [+]

         5.7 Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de la cessió d’ús d’espais a la Fundació MOVE. [+]

         5.8 Aprovació, si escau, de la proposta de llicència de patent Klotho. [+]

         5.9 Aprovació, si escau, de de la normativa d'adjudicació d’espais de les Cases Sert. [+]

  1. Àmbit de funcionament del Consell Social:

        6.1 Aprovació, si escau, de l’import de les indemnitzacions per raó de servei per a les reunions a distància del Consell Social. [+]

        6.2 Aprovació, si escau, de les propostes de nomenament de càrrecs de representació del Consell Social de la UAB. [+]

  1. Torn obert de paraules.

 









 

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió plenària del dia 28 de maig de 2020

S'acorda (Acord PLE 22/2020)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 28 de maig de 2020.


5.2. Balanç, compte de resultats econòmic patrimonial, estat de canvis en el patrimoni net, estat de fluxos d’efectiu, estat de liquidació del  pressupost i  memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2019.

Exposició de motius

Atesa la proposta del gerent, en relació amb el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2019 (document 1).

Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que correspon al Consell social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com els comptes anuals.

Vistos els articles 89.e, 97 i 161 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que disposa l’article 28. 2 lletra e) i 13 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 53/2020, de 21 de juliol de 2020, pres pel Consell de Govern, en relació a la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2019.

Vist l’acord CE 56/2020 pres per la Comissió Econòmica de 10 de juliol, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2019, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1; 2) Condicionar el punt primer d’aquest acord a l’acord corresponent del Consell de Govern de la UAB: 3) Encarregar el vicerector d’Economia i de Campus i al gerent de l’execució i el seguiment d’aquest acord; 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 23/2020):

  1. Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2019, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1.  

  1. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord.

  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.3.     Liquidació del pressupost del Consell Social del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2019.

Exposició de motius

Vist l’article 98 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 124 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 34 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’article 28.2.e del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, informar al Ple del Consell Social, sobre la liquidació del pressupost del Consell Social.

Vist l’article 33, apartat 2, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB, que estableix que el pressupost del Consell Social, les possibles modificacions d’aquest pressupost i la posterior liquidació els aprova el Ple del Consell Social, a proposta del president i amb l’informe previ de la Comissió Econòmica.

Vista la proposta del president del Consell Social en relació a la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2019 (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 24/2020):

Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2019, d’acord amb el que consta en el  document 1.


5.4. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2020.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 74/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre, en virtut del qual s’aprova informar favorablement el Ple del Consell Social sobre l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2019.

Vist l’acord PLE 73/2019 pres pel Ple del Consell Social reunit el 10 de desembre, en virtut del qual s’aprova el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020”.

Vist l’acord PLE 09/2020 pres pel Ple del Consell Social extraordinari en data 25 de març de 2020 en virtut del qual s’acorda: 1)Aprovar  la  modificació  dels  “Criteris  bàsics  de  la  pròrroga  del  pressupost  UAB  2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020”, d’acord amb el que consta en el document 1; 2)Encarregar  al  vicerector  d’Economia  i  de  Campus  l'execució  i  el  seguiment  d’aquests acords; 3)Comunicar  al  vicerector  d’Economia  i  de  Campus  i  al  gerent  de  la  UAB  el  present acord.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2020 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 58/2020 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 10 de juliol, en virtut del qual es pren l’acord següent: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’any 2020; 2)Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2020 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 25/2020):

El Ple del Consell Social es dóna per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2020.


5.5. Modificació dels estatuts del Centre de Visió per Computador.

Exposició de motius

Atès que el consorci Centre de visió per Computador (CVC) està integrat per l’Administració de la Generalitat i la Universitat Autònoma de Barcelona i té per objecte la recerca, el desenvolupament i el foment de la visió per computador.

Atès que es van adequar els estatuts del CVC a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, i, específicament, al règim jurídic dels consorcis que s’hi preveu per mitjà de la disposició addicional vintena que s’afegeix a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El CVC s’adscriu a la Generalitat de Catalunya, tenint en compte el règim jurídic específic d’aplicació als centres de recerca de Catalunya (centres CERCA) pel que fa al seu règim d’autonomia i al règim específic que afecta el seu personal, en concret, la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, i altra normativa d’aplicació específica als centres de recerca.

Atès que els estatuts també s’ajusten a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic, i a altres mesures de reforma administrativa en relació amb el dret de separació del consorci i la seva dissolució i liquidació (document 1).

Atès que en sessió de 17 de juliol de 2019 el Consell de Govern del CVC va aprovar la modificació dels articles 7.1 i 13 dels seus estatuts (document 2), relatiu a la composició del seu Consell de Govern i al procés de designació del director del centre, respectivament.

Vist l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 60/2020 pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 21 de juliol de 2020 en virtut del qual s’aprova ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 17 de juliol de 2019 pel qual es varen modificar els articles 7.1 i 13 dels seus estatuts.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 26/2020):

  1. Aprovar la ratificació de l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 17 de juliol de 2019 pel qual es modificà els articles 7.1 i 13 dels seus estatuts, d’acord amb el que consta en el  document 2.
  2. Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment d’aquest acord.
  3. Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
  4. Informar del present acord al Consorci Centre de Visió per Computador.

5.6.  Autorització de l’ús d’espais a favor de la Fundació Valldor.

Exposició de motius

Atès que la FUNDACIÓ VALLDOR 7 (antigament VALLDORSALA), és una entitat sense ànim de lucre, d’interès general, que té per finalitat l’organització i la coordinació d’activitats esportives, campionats i tornejos, promoció de l’esport en general, específicament de futbol en les seves distintes modalitats, per a tots els públics i edats, propiciant la integració dels sectors menys afavorits, l’intercanvi oci-cultural i esportiu, cobrint un espai d’integració social dels beneficiaris.

Atès que en l’actualitat la FUNDACIÓ VALLDOR 7 explota, a través de la corresponent concessió demanial per l’ús privatiu dels espais i instal·lacions del SAF (3 camps de futbol 7, 1 pista poliesportiva, poliesportiu cobert, vestidors i despatxos) en horaris de tarda (document 1), la qual finalitza el 30 de juliol 2020.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona té interès en continuar l’explotació de les instal·lacions del SAF en aquell espai horari en el qual no es destina a l’ús de la comunitat universitària.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona no disposa del temps necessari per substanciar el corresponent concurs competitiu per adjudicar una nova concessió demanial es proposa l’atorgament d’una autorització d’ús privatiu dels següents espais:

1) Espais esportius exteriors

La concessió compren els següents espais i horaris de setembre a  juliol. 

3 camps de futbol-7,  1 pista poliesportiva

Horari d’obertura:   De dilluns a divendres de 20.00 a 24:00 hores.

                                   Dissabtes de 15´30 a 21: 30 hores

Horari d’utilització:  De dilluns a divendres de 20: 30 a 23. 30 hores.

                                   Dissabtes de 16 a 21. 00 hores.

2) Espais esportius interiors: Un poliesportiu cobert.

Horari d’obertura:   De dilluns a divendres de  20h a 24h.

                                   Dissabtes de 15h a 21h i 30’.

Horari d’utilització:  De dilluns a divendres de 21h a 23h 30’.

                                   Dissabtes de 16h a 21h.

En el mes de juliol, hi ha els mateixos espais de concessió però en l’horari de 20h a 22h de dilluns a divendres i, els dissabtes de 16h a 20h.

El SAF pot determinar la reducció d’una hora d’utilització (començament de l’activitat a les 21h 30’) un dia a la setmana de dilluns a divendres, d’acord amb necessitats puntuals d’ocupació d’espais per part dels usuaris del Servei. La mesura no tindrà repercussions econòmiques.

3) Altres espais:

Vestidors d’ús general (l’ús i ocupació es farà d’acord amb el Servei d’Activitat Física).

Vestidor d’àrbitres.

Despatx situat a la zona del fons de les grades del poliesportiu. Les despeses telefòniques aniran a càrrec del concessionari.

Despatx de recepció del equips i espai de control d’accés annex.

El conjunt d’espais disposen d’enllumenat artificial, vigilància exterior i aparcament pròxim.

Sota les següents condicions:

Preu: 168.000 € / anual (IVA exclòs), a raó de 14.000 € / mensuals (IVA exclòs). Tot i que es cobrarà 132.000 € / anual (IVA exclòs) mentre tinguem 3 camps i l’actual gespa.

Termini: 1 any, des de l’1 d’agost de 2020 fins el 31 de juliol de 2021.

Destinació: Organització i coordinació d’activitats esportives, campionats i tornejos, promoció de l’esport en general, específicament de futbol en les seves distintes modalitats, per tots els públics i edats, propiciant la integració dels sectors menys afavorits, l’intercanvi oci-cultural i esportiu, cobrint un espai d’integració social dels beneficiaris.

Règim d’ús: Autorització administrativa d’ús privatiu en els horaris indicats segons els espais. 

Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.

Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89.j) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord 61/2020 pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 21 de juliol de 2020 en virtut del quals s’acorda l’autorització de l’ús privatiu dels espais ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la UAB a la Fundació Valldor 7.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 27/2020):

  1. Aprovar l’autorització de la resolució de mutu acord del conveni formalitzat.
  1. Aprovar l’autorització de l’ús privatiu dels espais que es passen a relacionar, ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB a la Fundació Valldor 7:

       1) Espais esportius exteriors       

       La concessió compren els següents espais i horaris de setembre a juliol.

       3 camps de futbol-7, 1 pista poliesportiva

       Horari d’obertura:        De dilluns a divendres de 20.00 a 24:00 hores.

                                              Dissabtes de 15´30 a 21: 30 hores

       Horari d’utilització:      De dilluns a divendres de 20: 30 a 23. 30 hores.

                                               Dissabtes de 16 a 21. 00 hores.

       2) Espais esportius interiors: Un poliesportiu cobert

       Horari d’obertura:        De dilluns a divendres de  20h a 24h.

                                               Dissabtes de 15h a 21h i 30’.

       Horari d’utilització:      De dilluns a divendres de 21h a 23h 30’.

                                               Dissabtes de 16h a 21h.

        En el mes de juliol, hi ha els mateixos espais de concessió però en l’horari        de 20h a 22h de dilluns a divendres i, els dissabtes de 16h a 20h.

       El SAF pot determinar la reducció d’una hora d’utilització (començament de l’activitat a les 21h 30’) un dia a la setmana de dilluns a divendres, d’acord amb necessitats puntuals d’ocupació d’espais per part dels usuaris del Servei. La mesura no tindrà repercussions econòmiques.

       3) Altres espais:

       Vestidors d’ús general (l’ús i ocupació es farà d’acord amb el Servei d’Activitat Física).

       Vestidor d’àrbitres.

       Despatx situat a la zona del fons de les grades del poliesportiu. Les despeses telefòniques aniran a càrrec del concessionari.

       Despatx de recepció del equips i espai de control d’accés annex.

       El conjunt d’espais disposen d’enllumenat artificial, vigilància exterior i aparcament pròxim.

       Sota les següents condicions:

       Preu: 168.000 € / anual (IVA exclòs), a raó de 14.000 € / mensuals (IVA exclòs). Tot i que es cobrarà 132.000 € / anual (IVA exclòs) mentre tinguem 3 camps i l’actual gespa.

       Termini: 1 any, des de l’1 d’agost de 2020 fins el 31 de juliol de 2021.

       Destinació: Activitats pròpies de la finalitat fundacional de la FUNDACIÓ VALLDOR 7.

       Règim d’ús: Autorització administrativa d’ús privatiu en els horaris indicats segons els espais. 

  1. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

  1. Encarregar el vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu, així com, a la Fundació Valldor 7.

5.7. Modificació de la cessió d’ús d’espais a la Fundació MOVE.

Exposició de motius

En virtut de l’acord número 15/2015 pres pel Ple Consell Social, de data 30 d’abril de 2015, en data 16 de juliol de 2015 la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics van formalitzar un conveni de cessió d’ús d’espais, en els següents termes (document 1):

Espai: Espais de superfícies de 40 m2, ubicats a l’espina B3 de la Facultat d’Economia i Empresa (despatxos B3-114 i B3-112G) per a activitats pròpies de la finalitat fundacional de la fundació.

Cànon: 195 €/m2/any, el qual incloïa despeses de manteniment i despeses de fluids.

Durada: 5 anys i una única pròrroga de 5 anys més.

Finalitat: A les seves finalitats fundacionals.

Atès que l’espai real ocupat per la fundació MOVE va ser finalment només de 15 m2 del despatx compartit B3-112G, tal com ha certificat la direcció del Departament d’Economia i d’Història Econòmica, es proposa el següent acord:

 Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.

Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya

Vist l’article 89.j) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del  Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 63/2020 pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 21 de juliol de 2020 en virtut del qual s’acorda la modificació del conveni de cessió d’ús d’espais formalitzat entre la UAB i la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics en data 16 de juliol de 2015 en el sentit de reduir els espais objectes de cessió.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 28/2020):

  1. Acordar la modificació del conveni de cessió d’ús d’espais formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics en data 16 de juliol de 2015 en el sentit de reduir els espais objecte de cessió a 15 m2 dintre del despatx B3-112G.

  1. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

  1. Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

  1. Comunicar el present acord a la vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5.8. Llicència de patent Klotho.

Exposició de motius

Vista la proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics en relació amb la formalització d’un contracte d’opció de llicència en exclusivitat del Projecte ‘Secreted splicing variant of mammal klotho for cognition as a behaviour impairments’ que engloba una de Patents i know-how necessari per desenvolupar el producte, entre la  UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, com a llicenciant, i KLOTHO THERAPEUTICS, com a llicenciatària,, a canvi d’un cànon.

Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’Oficina de valorització i patents de data 29 de juny de 2020 (Document 1 -Confidencial a disposició de la Secretaria Tècnica del Consell Social per a qui la sol·liciti).

Atès que l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Atès l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible, estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.

Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 62/2020 pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 21 de juliol de 2020, en virtut del qual s’aocrda l’autorització per formalitzar un  contracte d’opció de llicència en exclusivitat del Projecte ‘Secreted splicing variant of mammal klotho for cognition as a behaviour impairments’ que engloba una de Patents i know-how necessari per desenvolupar el producte, entre la  UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, com a llicenciant, i KLOTHO THERAPEUTICS, com a llicenciatària.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 29/2020):

  1. Aprovar l’autorització per formalitzar un  contracte d’opció de llicència en exclusivitat del Projecte ‘Secreted splicing variant of mammal klotho for cognition as a behaviour impairments’ que engloba una de Patents i know-how necessari per desenvolupar el producte, entre la  UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, com a llicenciant, i KLOTHO THERAPEUTICS, com a llicenciatària, a canvi d’un cànon, en els termes del document 1 (Confidencial a disposició dels membres del Consell Social a la Secretaria Tècnica del Consell Social).

  1. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

  1. Comunicar el present acord a la vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5.9. Normativa d’adjudicació d’espais de les Cases Sert.

Exposició de motius

Atès que l’any 1985 l’INCASOL va iniciar l’execució d’11 cases grans i 32 cases petites de 3 altures (en endavant, Cases Sert), com a cases isolades per a ús dels membres més representatius de la UAB a uns terrenys de propietat de la pròpia Universitat.

Atès que mitjançant Acta de cessió de 29 de març de 1989 i annex de 27 de novembre de 1990 l’INCASOL va cedir la titularitat de les Cases Sert a la UAB.    

Atès que en virtut de l’acord del Consell Social de 28 de gener de 1991, la UAB va encomanar la gestió del conjunt dels habitatges de les Cases Sert a la societat Vila Universitària, S.L., a partir de l’1 de maig de 1992 fins el 28 de gener de 2016.

Atès que Vila Universitària, S.L. és una societat mercantil, constituïda el 8 de gener de 1991, davant el Notari de Barcelona, Sr. Francisco Arriola Garrote, sota el núm. 49 del seu protocol, quedant inscrita en el Registre Mercantil de la província de Barcelona al full B-7292 i que té per objecte social principal ‘la promoció, construcció i explotació d’allotjament residencials i locals de negoci en terrenys de domini o dret d’ús dels quals pertoqui a la Universitat Autònoma de Barcelona’. 

Atès que per acords del Consell de Govern i del Consell Social de dates 3 i 22 d’octubre de 2019, respectivament, es va aprovar l’atorgament d’una concessió administrativa del conjunt dels habitatges Cases Sert, a favor de Vila Universitària S.L.

Atès que en data 10 de desembre de 2019 es va formalitzar la concessió demanial, la clàusula cinquena de la qual disposa el següent:

‘a) Gestió de l’ocupació: Vila Universitària assumirà directament la formalització i signatura dels contractes de lloguer i les corresponents extincions contractuals; el cobrament de les rendes, la relació amb els llogaters i tots aquells actes necessaris per a la gestió del conjunt d’habitatges objecte de cessió d’ús.

Vila Universitària haurà de respectar els drets adquirits pels llogaters que en data de formalització de la present concessió tinguin el seu contracte de lloguer en vigor, en el marc de la legislació sobre arrendaments urbans que en cada moment sigui d’aplicació.

En cas de produir-se vacants a les Cases Sert al llarg de la durada de temps de la present concessió per qualsevol causa, els habitatges disponibles s’adjudicaran a membres del personal acadèmic o del personal d’administració i serveis de la UAB i entitats participades per la UAB  en base a una convocatòria que respecti els principis d’igualtat i publicitat, i sota els criteris que aprovi el Consell Social’.

Vista la proposta de normativa d’adjudicació de l’ús de les Cases Sert que s’adjunta com a document 1.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 54/2020 pres en la sessió extraordinària del Consell de Govern de 21 de juliol de 2020, en virtut del qual s’acorda l’aprovació de la normativa d’adjudicació de l’ús de les Cases Sert.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,

S'acorda (Acord PLE 30/2020):

  1. Aprovar la modificació de la normativa d’adjudicació de l’ús de les Cases Sert, d’acord amb el que consta en el document 1.

  1. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord.

  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


6.1.Import de les indemnitzacions per raó de servei per a les reunions a distància del Consell Social.

Exposició de motius

Vist l’article 7.2 del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB, que estableix que el Ple acorda si s’estableix o no un règim de retribució i indemnització o altres compensacions econòmiques per als membres del Consell Social en concepte d’assistència a reunions de treball de caràcter oficial convocades pel Consell i, en representació del Consell Social, d’assistència a actes oficials i a reunions convocades amb caràcter oficial per altres òrgans i entitats. En cas que se satisfaci la retribució, la indemnització o qualsevol altra compensació econòmica, l’import també l’acorda el Ple del Consell Social, i cadascun dels membres pot renunciar a percebre aquesta compensació econòmica.

Vist que el règim de retribucions per raó de servei prestat dels membres vocals del Consell Social i els denominats col·laboradors externs recull les diferents casuístiques de la seva participació en les diverses activitats i funcions del mateix. En aquest sentit, a més de les dietes per assistir a les comissions i plenaris, també s’inclouen les dietes per assistència a les reunions dels òrgans de govern de les institucions, organismes i entitats dependents de la UAB que es convoquen amb caràcter oficial, així com els actes oficials en representació del Consell Social o per delegació de la presidència.

Vist que en el context d’excepcionalitat i de suspensió de l’activitat presencial a la UAB, en el marc del Reial Decret 463/2020 aprovat pel Govern espanyol pel qual es va declarar l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, les reunions del Consell Social es duen a terme a distància.

Vista l’eventualitat de possibles escenaris similars en el futur i/o la conveniència, en situacions que així es requereixi, de realitzar reunions del Consell Social a distància (o d’altres òrgans en els que aquest hi forma part o actes en els que hi participa).

Atès que la participació en sessions de caràcter virtual comporta una eficiència en termes de temps dedicat i de desplaçament.

Vista la conveniència, en virtut de l’exposat en els paràgrafs anteriors, de contemplar la realització de les reunions a distància en la determinació dels imports de les indemnitzacions per raó de servei dels membres del Consell Social i col·laboradors externs, per a les reunions i actes a distància del Consell Social, la UAB i altres entitats, així com dels òrgans de govern de les institucions, organismes i entitats dependents de la UAB que es convoquen amb caràcter oficial.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 31/2020):

Aprovar, per a les indemnitzacions per raó de servei dels membres del Consell Social (vocals i presidents/presidentes de comissions) i col·laboradors externs en concepte de les participacions en les reunions i actes a distància del Consell Social, la UAB i altres entitats, així com dels òrgans de govern de les institucions, organismes i entitats dependents de la UAB que es convoquen amb caràcter oficial, una reducció de l’import del 30% en cas de reunions a distància en format de videoconferència i una reducció del 45% en el cas de reunions a distància realitzades per correu electrònic, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


6.2. Nomenament de càrrecs de representació del Consell Social de la UAB.

Exposició de motius

Vistos els articles 7.4, 24.1 i del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 82/2019 pres pel Ple del Consell Social reunit el 10 de desembre de 2019, el qual estableix el següent: 1) Aprovar el nomenament de la senyora Maria Isabel Ayné Domingo com a representant del Consell Social de la UAB en la Comissió d’Igualtat de la Universitat Autònoma de Barcelona, delegada del Consell de Govern de la UAB. 2) Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, responsable de les polítiques d’igualtat de gènere de la UAB, i al secretari general de la UAB.

Vist que el mes de març de 2020 CCOO comunica que la nova representat de l’esmentada entitat en el Consell Social de la UAB és la senyora Verònica Fernández García, en substitució de la Senyora Maribel Isabel Ayné Domingo.

Vist l’acord PLE 08/2016 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el 22 de febrer de 2016, el qual estableix el següent: 1) Nomenar el senyor Mario García Sánchez-Puerta i la senyora Tania Nadal Vicens com a vocals designats pel Consell Social en el patronat de la ‘FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB’. 2) Comunicar aquest acord al rector de la UAB.

Vist l’acord PLE 63/2016 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el 15 de novembre de 2016, el qual estableix el següent: 1) Aprovar la modificació dels estatuts de la FUNDACIÓ ALUMNI I AMICS DE LA UAB que passarà a denominar-se FUNDACIÓ ALUMNI UAB en els termes que s’indiquen en els documents PLE 91/11-2016 i PLE 92/11-2016. 2) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist que el 16 de juny de 2020 la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona comunica al Consell Social de la UAB que ha vençut la durada del mandat de la senyora Tania Nadal Vicens en el patronat de la Fundació Alumni UAB i que cal procedir a la renovació de l’esmentat mandat o al nomenament corresponent.

Vista la proposta del president del Consell Social de la UAB, d’acord amb la senyora Verònica Fernández García, de nomenament de la senyora Verònica Fernández García com a representant del Consell Social de la UAB en la Comissió d’Igualtat de la Universitat Autònoma de Barcelona, delegada del Consell de Govern de la UAB, en substitució de la senyora Maribel Isabel Ayné Domingo.

Vista la proposta del president del Consell Social de la UAB, d’acord amb la senyora Tania Nadal Vicens, de renovar el mandat de la senyora Tania Nadal Vicens com a representant del Consell Social de la UAB en el patronat de la Fundació Alumni UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions exposades, 

S'acorda (Acord PLE 32/2020)

  1. Aprovar el nomenament de la senyora Verònica Fernández García com a representant del Consell Social de la UAB en la Comissió d’Igualtat de la Universitat Autònoma de Barcelona, delegada del Consell de Govern de la UAB.

  1. Aprovar renovar el càrrec de la senyora Tania Nadal Vicens com a representant del Consell Social de la UAB en el patronat de la Fundació Alumni UAB.

  1. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, responsable de les polítiques d’igualtat de gènere de la UAB, i al secretari general de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
  2. Comunicar el punt segon del present acord a la directora Jurídica i de Recursos Humans de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de la Fundació Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.