Detalle acuerdos

PLENARI 20-12-2017

Orden del día

1.       1.       Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió plenària del dia 30 de novembre de 2017. [+]
2.       Informe del president del Consell Social.
3.       Informe de la rectora.
4.       Informació sobre els MOOC’s de la UAB en el marc de l’estratègia internacional.
5.       Àmbit econòmic
5.1.    Informe sobre l’àmbit econòmic.
5.2.    Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2017. [+]
5.3.    Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017. [+]
5.4.    Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de simplificació del procediment d’aprovació de despeses plurianuals. [+]
5.5.    Aprovació, si escau, de la proposta de criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018. [+]
5.6.    Aprovació, si escau, de la proposta d’autorització a LGAI Technological Center l’ús d’uns terrenys a la UAB. [+]
5.7.    Aprovació, si escau, de la proposta de dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa. [+]
5.8.    Aprovació, si escau, de la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària, AIE. [+]
5.9.    Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de l’acord d’augment de capital social de Vila Universitària, SL. [+]
6.       Àmbit acadèmic:
6.1.       Informe sobre l’àmbit acadèmic.
6.2.       Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de grau. [+]
6.3.       Aprovació, si escau, de la proposta d’extinció de títols de màsters universitari. [+]
6.4.       Aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un diploma de postgrau nou. [+]
7.       Àmbit Societat-Universitat
7.1.       Informe sobre l’àmbit Societat-Universitat
7.2.  Aprovació, si escau, de la proposta d’accions de l’àmbit societat-universitat a realitzar en l’any 2018.
8.       Àmbit Universitat-Empresa. [+]
8.1.       Informe sobre l’àmbit Universitat-Empresa
8.2.  Aprovació, si escau, de la proposta d’accions de l’àmbit universitat-empresa a realitzar en l’any 2018. [+]
9.       Aprovació, si escau, de l’acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB. [+]
10.    Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió plenària del dia 30 de novembre de 2017

S'acorda (Acord PLE 86/2017):

Aprovar l’acta de la sessió plenària del dia 30 de novembre de 2017.


5.2. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 79/2016 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2017, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2017.
 
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2017 presentat per la Gerència (document 1).
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vista l’acord CE 118/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: 1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017; 2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2017 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
 S'acorda (Acord PLE 87/2017)
 
El Ple del Consell Social es dóna per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB a 30 de novembre de 2017.


5.3. Modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’any 2017.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 86/2016 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2017, d’acord amb el que consta en el document PLE 131/12-2016.
 
Vist l’acord PLE 85/2017 pres pel Ple del Consell Social de 30 de novembre que acorda modificar el punt quart de l’acord PLE 82/2016,  pres pel Ple del Consell Social, de data 21 de desembre substituint el seu redactat pel següent text literal: Aprovar destinar, en l’any 2017, 1.000 euros al Servei d’Activitat Física de la UAB pel finançament d’equipament esportiu dels equips de la UAB que competeixen en representació d’aquesta en la xarxa YERUN (Young European Research Universities Network).
 
Vista l’acord CE 122/2017 de la Comissió Econòmica de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del  president del Consell Social 
 
S'Acorda (Acord PLE 88/2017):
 
Aprovar la modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
5.4. Modificació del procediment d’aprovació de despeses plurianuals. 
 
Exposició de motius
 
Atesa la proposta del vicerector d’Economia i de Campus de modificar la normativa d’aprovació de despeses en el marc de la tramitació dels expedients de contractació administrativa que impliquin compromisos de despesa de caràcter pluriennal per a la UAB. 
 
Vist el que disposa l’article 89, lletra d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer,  d’Universitats de Catalunya, pel que fa  a les competències del Consell Social en matèria de despesa pluriennal.
 
Atès el que disposen els articles 109  i 110  del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel que fa a la fiscalització prèvia dels òrgan de govern competents en matèria de contractació administrativa que impliquin un compromís de despesa pluriennal.
 
Vist l’article 64, lletra l) dels Estatuts de la UAB  el qual estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de programació econòmica pluriennal.
 
Vist el que disposen els articles 13, apartat 2 i  l’article 28, apartat 2, lletra d) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social pel que fa a les competències del Consell Social en matèria d’aprovació de la programació i despesa pluriennal de la universitat.
 
Vista  la Resolució  de  la UAB de 29 de març de 2006, de delegació de competències  del rector, en matèria de contractació  administrativa, en determinats òrgans de la universitat.
 
Vist l’acord de PLE 07/2017 del Ple del Consell Social, de 21 de febrer,  que estableix el següent: 1) Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs). 2) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs. 3) Aplicar el procediment previst al punt segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal sigui quin sigui el seu import. 4) Acordar que els punts anteriors del present acord no siguin d’aplicació als expedients de contractació administrativa pel procediment d’adjudicació que sigui procedent que impliquin  un compromís de  despesa pluriennal tramitats a través del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). 5) Encarregar al  vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord. 6) Comunicar el present acord al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Atesa la implementació de la normativa durant el període de vigència de la reforma la qual ha posat de manifest la necessitat d’introduir modificacions per tal adaptar-la millor a la realitat del procediment de contractació administrativa.

Vist l’acord 120/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a la proposta de modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals.

Vist l'acord CE 123/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1) Aprovar la modificació de l’acord PLE 07/2017 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de febrer de 2017, en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual queda redactat en els termes següents:
 
a)   Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
b)   Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació del pressupost genèric que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
 
c)   Aplicar el procediment previst als punts primer i segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
 
d)   Autoritzar al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i  la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
 
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst ens els punts primer, segon i tercer d’aquest acord.
 
e)   Informar, amb caràcter anual, a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre les despeses pluriennals del pressupost específic pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
2) Encarregar al  vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
3) Comunicar el present acord al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'Acorda (Acord PLE 89/2017):
 
1)    Aprovar la modificació de l’acord PLE 07/2017 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de febrer de 2017, en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual queda redactat en els termes següents:

a)   Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
b)   Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació del pressupost genèric que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.
 
c)   Aplicar el procediment previst als punts primer i segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.
 
d)   Autoritzar al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i  la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.
 
Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst ens els punts primer, segon i tercer d’aquest acord.
 
e)   Informar, amb caràcter anual, a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre les despeses pluriennals del pressupost específic pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs).
 
2)    Encarregar al  vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.5. Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018.
 
Exposició de motius
 
Vist el que disposa l’article 38 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa a la pròrroga dels pressupostos generals de l’Estat.
 
Vist l’article 33 del Decret-Legislatiu 3/2002, text refós de Finances Públiques de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
 
Atès el que disposen  les Bases d’execució del Pressupost 2017 de la UAB aprovat pel Consell Social el 21 de desembre de 2016 i d’acord amb la seva disposició final única que diu: “La vigència d'aquestes bases és la mateixa que la del Pressupost de 2017, prorrogable fins a l'aprovació dels pressupostos següents”.
 
Vist que el Ple del Consell Social va aprovar en sessió celebrada el dia 30 de novembre de 2017 els Criteris Bàsics per a l’elaboració del pressupost de l’exercici de 2018 (Acord PLE 78/2017).
 
Vis l’acord 112/2017 pres del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a la proposta de document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”.
 
Vist l’acord CE 124/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”, d’acord amb el que consta en el document 1.; 2) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.; 3) Comunicar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent de la UAB el present acord.
  
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 90/2017):
 
1)    Aprovar el document “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2017 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2018”, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
3)    Comunicar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent de la UAB el present acord.
 
 

5.6. Autorització a LGAI Technological Center l’ús d’uns terrenys a la UAB.
 
Exposició de motius

Vista la proposta del Vicerectorat d’Economia i d’Organització en relació amb la sol·licitud de LGAI TechnologicaL Center, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.

Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.

Atès que per acord núm. 40/2010 del Ple del Consell Social de data 28 d’octubre de 2010, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzarà el 29 d’octubre de 2013.

Atès que per acord núm. 72/2013 del Ple del Consell Social de data 28 de novembre de 2013, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.
Atès que per acord núm. 08/2017 del Ple del Consell Social de data 21 de febrer de 2017, la UAB va cedir l’ús a LGAI TechnologicaL Center, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini d’un any i, per tant, finalitzarà el 3 de desembre de 2017.

Atès que és voluntat de LGAI TechnologicaL Center, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya –identificat segons plànol annex- per un període de 3 anys. (Document 1)

Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atès l’informe de necessitats o conveniència del procediment per un procediment que respecti les regles de la competència i la publicitat.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 125/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a l’autorització de l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TechnologicaL Center, SA.

Vist l’acord CE 125/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TechnologicaL Center, SA:
 
-       Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol del document 1).
-       Preu: 33.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
-       Termini de duració: 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 i amb la possibilitat de prorrogar-ho per un període d’un any.
-       Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
 
2)Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; 3) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord; 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes per fer efectiu el present acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 91/2017):
 
1)  Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:
 
-       Objecte: porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol del document 1).
 
-       Preu: 33.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
 
-       Termini de duració: 3 anys, des del 3 de desembre de 2017 i amb la possibilitat de prorrogar-ho per un període d’un any.
 
-       Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’aparcament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).
 
2)  Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
3)  Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
4)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes per fer efectiu el present acord.

 5.7. Dissolució i liquidació de la Fundació Privada Gespa.
 
Exposició de motius
 
Atès que la Fundació Gespa va ser constituïda per la UAB en data 14 de maig de 1998 mitjançant l’atorgament de carta fundacional davant el notari de Cerdanyola del Vallès, Sr. Teodoro López Cuesta, sota el núm. 2.002 del seu protocol, amb la finalitat fundacional de donar servei educatiu a la primera infància.
 
Ates que es va posar de manifest la impossibilitat d’assolir les finalitats fundacionals degut al fort deteriorament de l’edifici, on estaven ubicats els espais i instal·lacions de l’Escola Bressol Gespa, que implicava unes inversions quantioses. La Fundació Gespa no disposava dels recursos necessaris per fer front a les inversions que requereix l’edifici; i la UAB tampoc disposava d’una partida pressupostària extraordinària per fer front a aquesta inversió. En aquest context, per acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, el Consell de Govern de la UAB va acordar donar la seva conformitat a la prestació del servei d'escola bressol per al personal de la UAB mitjançant un conveni amb l'Escola Bressol La Llar d'en Pitus i a no realitzar obres a l'edifici de la Gespa.
 
Atès el susdit acord núm. 39/2015, de 13 d’abril de 2015, del Consell de Govern de la UAB, en data 30 d’abril de 2015, el Patronat de la Fundació Gespa va acordar sol·licitar al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya l’autorització de cessament d’activitats de l’Escola Bressol Gespa, amb efectes de 31 de juliol de 2015, que va ser autoritzat mitjançant Resolució ENS/1542/2015, de 19 de juny, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, publicada al DOGC núm 6910 de 10 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 13 de juliol de 2015, la Fundació Gespa i la representant de les treballadores van arribar a un acord d’extinció dels contractes de totes les treballadores de la Fundació. Per tant, en el moment de la dissolució no hi ha treballadors afectats, atès que tots els contractes de treball es van extingir amb efectes del dia 31 de juliol de 2015.
 
Atès que en data 11 de maig de 2016 (document 1) el Patronat de la Fundació Gespa va acordar (i) la dissolució i liquidació de la Fundació Gespa per impossibilitat d’assolir les seves finalitats, de conformitat amb l’article 335-4-b) i següents de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del Llibre Tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; (ii) el cessament dels seus patrons i la transformació dels patrons en liquidadors; (iii) i l’aprovació del balanç de dissolució i liquidació a 0 euros, la qual cosa determinà la impossibilitat de cedir els actius i passius global a favor de la Universitat Autònoma de Barcelona segons el que determina l’article 32 dels Estatuts de la Fundació.

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 127/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a la ratificació de l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats.

Vist l’acord CE 126/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Ratificar l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats en els termes del document 1, aprovant el balanç de dissolució i liquidació a 0 euros; 2)Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3)Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i als liquidadors de la Fundació Gespa.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
  
S'Acorda (Acord PLE 92/2017):
 
1)    Ratificar l’acord del patronat de la Fundació Gespa de data 11 de maig de 2016 pel qual es va acordar la seva dissolució i liquidació per impossibilitat d’assolir les seves finalitats en els termes del document 1, aprovant el balanç de dissolució i liquidació a 0 euros.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i als liquidadors de la Fundació Gespa. 


 5.8. Ampliació de capital de SIGMA Gestió Universitària, AIE.
 
Exposició de motius

Atès que en data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Atès que en data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla La Mancha, la Universidad de Valladolid, la Univesidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE. D’acord amb els seus Estatuts l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Actualment la relació de socis i del capital de l’esmentada agrupació és el següent:

 Soci Capital Percentatge
Universitat Autònoma de Barcelona 250.662,04 13,62%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 13,13%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,26%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,68%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,87%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,93%
Universidad de Zaragoza 259.637,23 14,11%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,36%
Fundació Universitària Balmes 18.782,00 1,02%
Universidad de Burgos 18.782,00 1,02%
Total 1.840.600,31 100%

Atès que SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE actualment té el reconeixement de mitjà propi i servei tècnic dels poders adjudicadors (entitats) que són sòcies a l’empara del que estableix l’article 24.6 del text refós de la llei de contractes del sector públic, aprovat per reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

Atès que l’article 32 de la nova llei de contractes del sector públic, aprovat per llei 9/2017, de 8 de novembre, exigeix per ser considerat mitjà propi respecte un o varis poders adjudicadors, que més del 80% de les activitats es portin a terme per encàrrec de les entitats respecte les quals siguin mitjà propi, la qual cosa implica ampliar el nombre de socis.

Atès que el Consell d’Administració de SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE té previst augmentar el capital en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.

Atès que la primera ampliació de capital es té previst executar-la properament i es té previst que acudeixi la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) mitjançant l’ampliació del capital social de l’AIE en la xifra de 18.782 euros, deixant-lo en 1.859.382,31 euros, en els termes del  document 1.

Atès que després d’aquestes quatre ampliacions de capital, la UAB passarà d’ostentar un 13,62% del capital social a un 13,03%.

D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 130/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros.


Vist l’acord CE 127/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1)Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.L’execució cadascuna d’aquestes quatre (4) ampliacions de capital hauran de ser objectes d’un acord del Consell d’Administració de SIGMA, Gestió Universitària AIE i hauran de ser notificades al Consell Social; 2) Donar conformitat a l’execució de la primera ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE projectades, per incorporar a la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), en els termes establerts al punt 5è del document 1; 3)Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord; 4)Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 93/2017):
 
1)    Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposarà aportacions dineràries per un total de 82.640 euros, resultant la distribució del capital d’acord amb el que estableix el document 1.
 
L’execució de cadascuna d’aquestes quatre (4) ampliacions de capital hauran de ser objectes d’un acord del Consell d’Administració de SIGMA, Gestió Universitària AIE i hauran de ser notificades al Consell Social.
 
2)    Donar conformitat a l’execució de la primera ampliació de capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE projectades, per incorporar a la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), en els termes establerts al punt 5è del document 1.
 
3)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquest acord.
 
4)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 18. Ratificació augment de capital de Vila Universitària, S.L.
 
Exposició de motius

Atès que en data 29 de novembre de 2017 la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. va acordar l’augment de capital mitjançant la compensació de crèdits en virtut de la qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 € (document 1).

Atès que l’esmentat acord implica la modificació dels estatuts en el sentit d’augmentar el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal.

D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.

Vist l’article 88.e de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist que l'article 64.t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2.a del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 132/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 en relació a ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat.

Vist l'acord CE 135/2017 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de 20 de desembre, que estableix: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:1)Ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal, d’acord amb el que consta en el document 1; 2)Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord; 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i al consell d’administració de Vila Universitària, S.L.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 94/2017):
 
1)    Ratificar l’acord de la Junta General de socis de Vila Universitària, S.L. de 29 de novembre de 2017 pel qual la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona capitalitza crèdits per valor de 1.740.509,92 €, modificant els estatuts socials de la companyia augmentant el capital social de l’esmentada societat deixant-lo en 5.997.078,50€, dividit en 19.957 participacions socials de 300,50€, cadascuna d’elles de valor nominal, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i al consell d’administració de Vila Universitària, S.L.


 6.2. Creació de títols de grau.
 
Exposició de motius
 
Atesa la petició de creació de títols de grau i que la documentació justificativa corresponent acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (documents 1, 2, 3 i 4).
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatus de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 29.1.b del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord CA 29/2017 de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 12 de desembre de 2017, que estableix:
 
PRIMER.- Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1)    Aprovar la creació dels títols de grau següents:
a)   Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles
b)   Estudis de Gènere
c)   Història, Política i Economia / History, Politics and Economics
d)   Estudis Globals en Economia i Empresa / Global Studies in Economics and Business.
2)    Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
3)     Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
SEGON.- L’aplicació total o parcial de l’apartat PRIMER d’aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 13 de desembre de 2017.
Vist que el Consell de Govern de la UAB de 13 de desembre de 2017 ha pres l’acord següent:
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:
-Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles
-Estudis de Gènere
-Història, Política i Economia / History, Politics and Economics
-Estudis Globals en Economia i Empresa / Global Studies in Economics and Business
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 
                                                                                             
S'acorda (Acord PLE 95/2017)
 
1)    Aprovar la creació dels títols de grau següents:
 
a)   Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles
b)   Estudis de Gènere
c)   Història, Política i Economia / History, Politics and Economics
d)   Estudis Globals en Economia i Empresa / Global Studies in Economics and Business.
 
2)    Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
3)     Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


6.3 Extinció de títols de màster universitari.
 
Exposició de motius
 
Atesa la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de supressió de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents (documents 1, 2, 3, 4 i 5).
 
Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i les seves posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e i 172 dels Estatuts de la UAB sobre la supressió d’ensenyaments conduents a l’obtenció de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord CA 30/2017 de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 12 de desembre de 2017, que estableix: informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
PRIMER.- Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar la supressió dels títols de màster universitari següents:
 
a)   Màster Universitari en Biologia i Biotecnologia Vegetal
b)   Màster Universitari en Direcció i Organització Industrial
c)   Màster Universitari en Patogènesi i Tractament de la Sida
d)   Màster Universitari en Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut
e)   Màster Universitari en Reptes de la Filosofia Contemporània
 
2)    Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
3)    Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
SEGON.- L’aplicació total o parcial de l’apartat PRIMER d’aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 13 de desembre de 2017.
 
Vist que el Consell de Govern de la UAB de 13 de desembre de 2017 ha pres l’acord següent:

PRIMER.- Aprovar la supressió dels títols de màster universitari següents:

- Màster Universitari en Biologia i Biotecnologia Vegetal
- Màster Universitari en Direcció i Organització Industrial
- Màster Universitari en Patogènesi i Tractament de la Sida
- Màster Universitari en Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut
- Màster Universitari en Reptes de la Filosofia Contemporània

SEGON.- Elevar la supressió dels títols de Màster Universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 96/2017)
 
1)    Aprovar la supressió dels títols de màster universitari següents:
 
a)   Màster Universitari en Biologia i Biotecnologia Vegetal
b)   Màster Universitari en Direcció i Organització Industrial
c)   Màster Universitari en Patogènesi i Tractament de la Sida
d)   Màster Universitari en Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut
e)   Màster Universitari en Reptes de la Filosofia Contemporània
 
2)    Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
 
3)   Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

6.4.  Creació i modificació de títols de màsters propis i de diplomes de postgrau nous.
 
Exposició de motius
 
Ateses la petició de creació de títol de diploma de postgrau que ha estat presentada a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1) .
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord CA 31/2017 de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 12 de desembre de 2017, que estableix informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
PRIMER. Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
 
2)    Diploma de Postgrau en Govern Obert Local: Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana.
 
3)    Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
4)    Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
SEGON.- L’aplicació total o parcial de l’apartat PRIMER d’aquest acord queda supeditat a l’aprovació de l’acord corresponent per part del Consell de Govern del dia 13 de desembre de 2017.
 
Vist que el Consell de Govern de la UAB de 13 de desembre de 2017 ha pres l’acord següent:
 
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
 
- Diploma de Postgrau en Govern Obert Local: Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana.
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de diploma de postgrau propi al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 97/2017):
 
1)    Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
 
a)   Diploma de Postgrau en Govern Obert Local: Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana.
 
2)    Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.

3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 
7.2. Accions de l’àmbit societat-universitat a realitzar en l’any 2018.
 
Exposició de motius
 
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
 
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Societat-Universitat elevar al Ple del Consell Social els assumptes següents, perquè els discuteixi i els aprovi, si escau: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit social, de cooperació, dels estudiants i també de la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per a desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció, amb l’objectiu de promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats inserides en l’àmbit d’actuació de la comissió”.
 
Vist l’acord CSU 07/2016 pres per la Comissió Societat-Universitat del Consell Social reunida el 27 de novembre de 2017, que estableix:
 
Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar donar continuïtat en l’any 2018 a les actuacions següents:
 
a)   Destinar 9.000 euros als Premis Argó (15a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.
b)   Destinar 15.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials.
c)   Destinar 8.000 euros al programa “Suport a l’èxit escolar dels joves en risc d’exclusió social al Vallès Occidental”.
 
2)    Aprovar destinar, en l’any 2018, 8.980 euros pel finançament de la representació de la UAB en les competicions esportives internacionals de la Xarxa YERUN, YOUNG EUROPEAN RESEARCH UNIVERSITIES NETWORK.
 
3)    Aprovar destinar, en l’any 2018, 6.000 euros, en el marc del projecte “d’Estudi d’Impacte del Programa Argó: l’Orientació per l’Ocupabilitat”.
 
4)    Comunicar l’apartat a) del punt primer d’aquest acord i el punt tercer d’aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
 
5)    Comunicar els apartats b) i c) del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
 
6)    Comunicar el punt segon d’aquest acord al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura.
 
7)    Informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.
 
Vistos els documents 1,2 i 3, en el que s’expliquen els trets rellevants dels projectes que es proposen dur a terme en l’any 2018.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 
 
S'acorda (Acord PLE 98/2017):
 
 
1)    Aprovar donar continuïtat en l’any 2018 a les actuacions següents:
 
a)   Destinar 9.000 euros als Premis Argó (15a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.
b)   Destinar 15.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials.
c)   Destinar 8.000 euros al programa “Suport a l’èxit escolar dels joves en risc d’exclusió social al Vallès Occidental”.
 
2)    Aprovar destinar, en l’any 2018, 8.980 euros pel finançament de la representació de la UAB en les competicions esportives internacionals de la Xarxa YERUN, YOUNG EUROPEAN RESEARCH UNIVERSITIES NETWORK.
 
3)    Aprovar destinar, en l’any 2018, 6.000 euros, en el marc del projecte “d’Estudi d’Impacte del Programa Argó: l’Orientació per l’Ocupabilitat”.
 
4)    Comunicar l’apartat a) del punt primer d’aquest acord i el punt tercer d’aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
 
5)    Comunicar els apartats b) i c) del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
 
6)    Comunicar el punt segon d’aquest acord al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura.
 
7)    Supeditar aquest acord a la disponibilitat pressupostària del Consell Social per a l’any 2018 i informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.

 8.2. Accions de l’àmbit universitat-empresa a realitzar en l’any 2018.
 
Exposició de motius
 
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
 
Vist l’article 31, punt 1, apartat a), del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord CUE 10/2017 pres per la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social reunida el 30 d’octubre de 2017, que estableix:
 
Elevar al Ple del Consell Social la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar col·laborar en el programa Imagine Express de l’any 2018, amb una aportació de 4.235 euros.
 
2)    Aprovar col·laborar en la difusió i acte institucional de l’acte de clausura de la convocatòria Smart Money 2017, amb una aportació de 2.200 euros.
 
3)    Aprovar col·laborar amb la UAB en l’impuls del projecte Hub B-30. amb na aportació de 19.400 euros.
 
4)    Comunicar aquest acord al vicerector d’innovació i de Projectes Estratègics, als efectes que siguin oportuns.
 
5)    Informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors 
 
S'acorda (Acord PLE 99/2017):
 
1)    Aprovar col·laborar en el programa Imagine Express de l’any 2018, amb una aportació de 4.235 euros.
 
2)    Aprovar col·laborar en la difusió i acte institucional de l’acte de clausura de la convocatòria Smart Money 2017, amb una aportació de 2.200 euros.
 
3)    Aprovar col·laborar amb la UAB en l’impuls del projecte Hub B-30. amb una aportació de 19.400 euros.
 
4)    Comunicar aquest acord al vicerector d’innovació i de Projectes Estratègics, als efectes que siguin oportuns.
 
5)    Supeditar aquest acord a la disponibilitat pressupostària del Consell Social per a l’any 2018 i informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.

 9. Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB.
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d’aprovació de l’acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB (document 1).
 
Vist el que regula el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, en la seva redacció donada pel Reial decret 43/2015, de 2 de febrer, que determina que els plans d’estudis conduents a l’obtenció del títol de Grau tindran entre 180 y 240 crèdits.
 
Vist el document-marc sobre l’Arquitectura de les Titulacions a la UAB, aprovat pel Claustre a la sessió de data 15 de març de 2017, en el qual s’estableixen les condicions que hauran de complir els graus de 180 ECTS a la UAB.
 
Vist el document de Criteris de Programació dels Estudis Oficials de la UAB, aprovat per la Comissió d’Afers Acadèmics a la sessió de data 21 de novembre de 2017, el qual incorpora els elements essencials sobre programació inclosos al document-marc sobre l’Arquitectura de les Titulacions a la UAB.
 
Vist el Decret 88/2017, de 4 de juliol, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya per al curs 2017-2018, pel qual el Govern de la Generalitat es compromet a que tots els estudiants puguin cursar fins a 240 crèdits amb el mateix suport públic que reben actualment en els graus i a que els titulats d'estudis de grau de 180 crèdits, durant els cinc cursos posteriors a la seva graduació, tenen dret, com a mínim, a cursar 60 crèdits d'un estudi de màster al mateix preu públic vigent dels graus del mateix tipus que el màster que cursin, mitjançant el mecanisme de beques Equitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l'acord 116/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 13 de desembre de 2017 que estableix
 
PRIMER.- Aprovar l’Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB, en els termes que s’annexen.
 
SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors 
 
s'acorda (Acord PLE 100/2017):
 
1)    Aprovar l’Acord relatiu als graus de 180 ECTS a la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.
 
2)    Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.