Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 13-11-2024

Orden del día

 

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió de la Comissió Econòmica del dia 9 d’octubre de 2024. [+]
  2. Informació sobre l’auditoria interna d’adquisicions de l’exercici 2023. [+]
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de la relació de llocs de treball del PTGAS de la UAB. [+]
  4. Informació sobre l’estructura del PTGAS i del PDI de la UAB. [+]
  5. Informació i acord, si escau, sobre l’informe 5/2024 de la Sindicatura de Comptes de Catalunya. [+]
  6. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2023 elaborat per l’empresa d’auditoria externa.   [+]
  7. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 27 d’octubre de 2024. [+]
  8. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a 30 d’octubre de 2024. [+]
  9. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  10. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2024.  [+]
  11. Informació sobre els contractes formalitzats per la UAB en el segon i tercer trimestre de l’exercici 2024.    [+]
  12. Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del dia 9 d'octubre de 2024.

S'acorda (Acord CE 105/2024):

Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 9 d'octubre de 2024. 


2. Auditoria interna d’adquisicions de l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.

Vist l’article 28.3 apartat g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 120/2023 pres per la Comissió Econòmica d’15 de desembre, en virtut del qual s’acorden les auditories internes de l’any 2024, entre elles l’auditoria d’adquisicions.

Vist l’informe d’auditoria d’adquisicions (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 106/2024):

La Comissió Econòmica es dona per assabentada de l’informe de l’auditoria d’adquisicions de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.


3. Modificació de la relació de llocs treball del PTGAS de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 90 apartat c, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l'article 158 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3, apartat h del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 79/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 8 de juliol de 2022 en virtut del qual s’acorda: Primer. Establir que la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi les modificacions puntuals corresponents a la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat que es produeixin al decurs de cada exercici social per la variació del nombre de lloc de treball, del grup i/o dels complements inclosos en la relació inicial, prèvia proposta del gerent de la Universitat, així com la despesa que comporten. Segon. Establir que Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi anualment, a proposta del Consell de Govern de la UAB, la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la universitat.

Vista la proposta presentada per la gerència de la UAB sobre la modificació relativa a la Relació de Llocs de Treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la UAB (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda(Acord CE 107/2024):

Primer.  Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball del Personal Tècnic i de Gestió d’Administració i Serveis de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Organització, al gerent, a la vicegerent de Persones i a la Cap de l’Àrea de Desenvolupament de Persones de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


4. Estructura del PTGAS i del PDI de la UAB.

Vist que d’acord amb la normativa d’aplicació, és competència de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB l’aprovació de les propostes de modificació de la relació de llocs de treball (RLT) del PTGAS de la Universitat, així com de la proposta de RLT del PTGAS anual.

Vist que en el marc d’aquesta competència, des de la Comissió Econòmica del Consell Social es mostra interès en disposar d’informació completa i organitzada sobre la RLT de la Universitat.

Vist que en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, es valora la idoneïtat d’un punt informatiu en la reunió de la Comissió Econòmica.

Per tot l’exposat, en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 13 de novembre de 2024 s’informarà sobre l’estructura de PTGAS i de PDI de la UAB.

 


5.    Informe 5/2024 de la Sindicatura de Comptes de Catalunya.

Exposició de motius

Atès que la Sindicatura de Comptes de Catalunya ha emès l’informe 5/2024 en relació a les despeses de personal de la UAB per al període 2028-2021 i que és d’interès tractar la informació a la Comissió Econòmica del Consell Social (document 1).

Vist l’article 28.4, apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 108/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada de l’informe 5/2024 de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, d’acord amb el que consta en el document 1.


6. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2023 elaborat per l’empresa d’auditoria externa.

Exposició de motius

Atès que l’empresa d’auditoria externa, amb caràcter anual i com a part de l’auditoria dels comptes anuals de la UAB, realitza un Informe de Suggeriments en la que es recullen recomanacions fruït d’aspectes identificats en el decurs de la tasca d’auditoria, que poden fer referència a diferents àmbits de la UAB i respecte els quals la Universitat emet els seus comentaris o al·legacions, a efectes que siguin incorporats en la versió final de l’Informe de Suggeriments.

Atès que l’empresa d’auditoria externa ha fet arribar al Consell Social de la UAB l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2023 (document 1).

Atès que han estat recollits els comentaris i/o al·legacions per part de la UAB en l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2023.

Vist l’article 28.4 apartat c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2023 per a la seva informació i anàlisi, 

S'Acorda (Acord CE 109/2024):

Primer.  La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Posar a disposició del gerent de la UAB l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2023, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


7. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 27 d’octubre de 2024.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 27 d’octubre de 2024 (document 1).

Vist l’article 89 apartat g, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.2 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 110/2024):

primer.  Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 27 d’octubre de 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerenta d’Economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


8.  Modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a 30 d’octubre de 2024.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2021, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 72/2023 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2024, i que preveu una dotació de 43.847,77 euros per a Altres projectes del Consell Social.

Vist l’acord CE 53/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 7 de maig, en virtut del qual s’acorda modificar la dotació d’Altres projectes del Consell Social en 11.225 euros per executar l’acord PLE 13/2024 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 18 d’abril, pel qual s’acorda destinar, l’any 2024, 4.334 euros al projecte “Stop Sedentarisme, Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB”, 2.350 euros al projectes “Les dones ens movem” i 4.541 euros al projecte “Empoderament femení a les enginyeries”.

Vist l’acord PLE 40/2024 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el 25 de juliol, en virtut del qual s’aprova destinar l’any 2024, 15.000 euros al projecte “Valorització de dades de recerca usant intel·ligència artificial”.

Vist que en el pressupost del Consell Social de l’any 2024 s’ha assolit un estalvi en la partida Trasllats i indemnitzacions per raó de servei i queden recursos disponibles no assignats a la bossa d’Altres projectes del Consell Social que permeten traslladar recursos per dotar la partida del projecte “Valorització de dades de recerca usant intel·ligència artificial” d’import 15.000 euros.

Vista la previsió de digitalitzar les actes del Consell Social del període 1988-2017 amb una despesa estimada de 5.088,61 euros i vist que la dotació de la partida d’Altres projectes del Consell Social és de 22.622,77 euros, es proposa reduir la dotació d’aquesta partida per dotar una nova partida corresponent a la digitalització de les actes del Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord CE 111/2024):

Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona a 30 d’octubre de 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


10. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 71/2023 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2024.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 112/2024):

Primer.   La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2024 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 

 11. Contractes formalitzats per la UAB en el segon i tercer trimestre de l’exercici 2024.

Exposició de motius

Vist l’article 89 apartat l de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 184 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat j del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atesa la relació de contractes formalitzats en el segon (document 1) i tercer trimestre (document 2) de l’exercici 2024, la qual ha estat facilitada per la Unitat de Contractació Administrativa de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 113/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada de la relació de contractes formalitzats per la UAB en el segon i tercer trimestre de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1 i document 2.