Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 07-05-2024

Orden del día

 

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió de la Comissió Econòmica del dia 19 de març de 2024. [+]
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
  3. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes per al curs acadèmic 2024-2025 dels serveis de la UAB següents:

           3.1. Servei de Llengües [+]

            3.2. Servei d’Activitat Física [+]

  1. Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de contracte d’opció de llicència exclusiva de patent i know-how “Smart Windows” a l’empresa Futurechromes, SL. [+]
  2. Informació sobre la programació del Pla d’inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2024. [+]
  3. Informació sobre l’auditoria interna dels encàrrecs de col·laboració de l’exercici 2021. [+]
  4. Aprovació, si escau, de la proposta de la relació de llocs de treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB a 31 de desembre de 2022. [+]
  5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de la relació de llocs de treball del PTGAS de la UAB. [+]
  6. Informació i acord, si escau, sobre el tancament provisional del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023. [+]
  7. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB de l’any 2024. [+]
  8. Informació i acord, si escau, sobre les baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2023. [+]
  9. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2022. [+]
  10. Informació i acord, si escau, dels serveis i subministraments de la UAB emparats en el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’any 2024. [+]
  11. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals corresponents a la contractació de:

           14.1. Pròrroga dels serveis de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització del campus de la UAB.  [+]

           14.2. Pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB.  [+]

           14.3. Pròrroga del servei d’assegurances de la UAB.  [+]

  1. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 16 d’abril de 2024.  [+]
  2. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB a 20 d’abril de 2024.  [+]  
  3. Informació i acord, si escau, sobre les condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb el Banco Santander.  [+]
  4. Torn obert de paraules.

 

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del dia 19 de març de 2024.

S'acorda (Acord CE 36/2024):

Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 19 de març de 2024

 


3.1. Tarifes del Servei de Llengües de la UAB corresponents al curs acadèmic 2024-2025.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa als criteris aplicats en la revisió de tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2024-2025 (document 1), la proposta de tarifes de l’esmentat Servei (document 2) i les tarifes comparatives del curs 2023-2024 i 2024-2025 (document 3).

Atès l’article 89, apartat i, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 37/2024):

Primer.  Aprovar les tarifes del Servei de Llengües de la UAB per al curs 2024-2025, d’acord amb el que consta en el document 2.

Segon.  Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


3.2.  Tarifes del servei d’Activitat Física de la UAB  per al curs  acadèmic 2024-2025.

Exposició de motius

Vist l’informe de la proposta de preus del Servei d’Activitat Física de la UAB per al curs 2024-2025, que detalla i explica els canvis respecte l’any anterior (document 1).

Vist l’informe de preus del Servei d’Activitat Física de la UAB que recull les tarifes comparatives del curs 2024-2025 respecte el curs anterior (document 2).

Vista la proposta de la Vicegerent d’Economia en relació a les tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB per al curs 2024-2025 (document 3).

Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atès l’acord número CE 68/2019 que deixa sense efecte l’acord 16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de 19 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 38/2024):

Primer.   Aprovar les tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB corresponents al curs 2024-2025, d’acord amb el que consta en el document 3.

Segon.   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia i al director del Servei d’Activitat Física, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


4. Llicència exclusiva de patent i know-how “Smart Windows” a l’empresa Futurechromes, SL.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte d’opció de llicència, en exclusiva, de la patent  EP22383094.4 titulada “a thermoresponsive composition with tunable light transmitance”, així com del know-how associat pel camp d’aplicació “Smart Windows”, propietat de la UAB (50%), ICN2 (37,5%) i CSIC (12,5%), on les persones inventores de la UAB són Jaume Otaegui Rabanal (50%) i Jordi Hernando Campos (50%), en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents de data 15 d’abril de 2024 (Document 1- document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social-).

Vist l’article 89.k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vistos els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB, que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Atès l’article 36 bis.2 h) i i) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, així procedeixi.

Vist l’article 28.2.h del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de data 24 d’abril de 2024 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte d’opció de llicència, en exclusiva, de la patent EP22383094.4 titulada “a thermoresponsive composition with tunable light transmitance, així com del know-how associat, pel camp d’aplicació “Smart Windows”, propietat de la UAB (50%), ICN2 (37,5%) i CSIC (12,5%), on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa FUTURECHROMES SL de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 15 d’abril de 2024 (Document 1 -Confidencial a disposició dels membres del Consell de Govern a la OCI). SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord. QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent

Proposta d’acord (Acord CE 39/2024):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar l’autorització per formalitzar un contracte d’opció de llicència, en exclusiva, de la patent EP22383094.4 titulada “a thermoresponsive composition with tunable light transmitance”, així com del know-how associat, pel camp d’aplicació “Smart Windows”, propietat de la UAB (50%), ICN2 (37,5%) i CSIC (12,5%), on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa Futurechromes SL de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 15 d’abril de 2024 (Document 1- document confidencial -).

Segon.   Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5. Programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2024.

Exposició de motius

Atesa la proposta de la Gerència sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) de la UAB corresponent a l’any 2024 (document 1) i vist que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades per a l’exercici 2024.

Vist l'article 120 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.

Vist l’article 89.d) de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 31/2024 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització, delegada  del Consell de Govern, de 22 de març de 2024, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de programació del Pla d’Inversions Universitàries corresponent a l’exercici 2024, que s’annexa.; SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 40/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada de la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.


6. Auditoria interna dels encàrrecs de col·laboració de l’exercici 2021.

Exposició de motius

Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories de la universitat que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.

Vist l’article 28.3 apartat g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 135/2019 pres per la Comissió Econòmica de 13 de desembre, en virtut del qual s’acorden les auditories internes de l’any 2020, entre elles l’auditoria dels encàrrecs de col·laboració (Article 83).

Vist l’acord CE 68/2020 pres per la Comissió Econòmica de 10 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació de les auditories internes planificades per a l’any 2020, i l’auditoria dels encàrrecs de col·laboració docent s’ajorna fins l’any 2021.

Vist que finalment l’auditoria dels encàrrecs de col·laboració es va incloure en l’acord CE 02/2023, el qual recull les auditories internes a dur a terme durant l’any 2023.

Vist el resultat de l’auditoria dels encàrrecs de col·laboració de l’exercici 2021. (document 1).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 41/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada sobre l’auditoria interna dels encàrrecs de col·laboració de l’exercici 2021, d’acord amb el que consta en el document 1.


7.   Relació de llocs de treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB a 31 de desembre de 2022.

Exposició de motius

Vist el que disposa l’article 158 dels Estatuts de la UAB, el qual estableix que la Universitat farà pública com a mínim cada tres anys la relació de llocs de treball que integren la seva organització, la qual ha d’incloure, com a mínim, la seva denominació i característiques essencials, el nombre de llocs d’idèntica denominació, el tipus de dedicació, les retribucions complementàries corresponents, els requisits per a la seva ocupació i la unitat orgànica a la qual estan adscrits.

Vist el que disposa l’article 90, lletra c) de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya el qual estableix que correspon al Consell Social l’aprovació de la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis, les seves modificacions i la despesa que comporten.

Vist que l’article 64, lletra o) dels Estatuts de la UAB atribueix al Consell de Govern la competència d’aprovar i elevar al Consell Social la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis.

Vist que el Consell de Govern ha delegat l’esmentada competència en la Comissió d’Economia i d’Organització d’acord amb el que estableix l’article 17.2 lletra b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021.

Vist el que disposa l’article 28.3, lletra i) del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB el qual disposa que correspon a la Comissió Econòmica aprovar la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat, i les modificacions i la despesa que comporten.

Vist l’acord 10/2024, de 10 de gener pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern en virtut del qual acorda informar favorablement la proposta de relació de llocs de treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB corresponent a l’exercici 2022 i elevar la proposta al Consell de Govern (document 1).

Vist l’acord pres en la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 23 d’abril de 2024, en virtut del qual s’acorda esmenar l’acord 10/2024, quedant aquest redactat de la manera següent: PRIMER.- Informar favorablement de la proposta de relació de llocs de treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB corresponent a l’exercici 2022, que s'annexa.  SEGON.- Elevar aquesta proposta al Consell de Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER.- Encarregar al vicerector d’Organització l'execució i el seguiment d'aquests acords. QUART.- Comunicar els acords al Gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, 

S'acorda (Acord CE 42/2024):

Primer.   Aprovar la relació de llocs de treball del Personal d’Administració i Serveis de la UAB corresponent a l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar a la vicerectora d’Organització l'execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer.   Comunicar l’acord al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


8. Modificació de la relació de llocs treball del PTGAS de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 90 apartat c, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l'article 158 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3, apartat h del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 79/2022 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 8 de juliol de 2022 en virtut del qual s’acorda: Primer. Establir que la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi les modificacions puntuals corresponents a la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la Universitat que es produeixin al decurs de cada exercici social per la variació del nombre de lloc de treball, del grup i/o dels complements inclosos en la relació inicial, prèvia proposta del gerent de la Universitat, així com la despesa que comporten. Segon. Establir que Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB aprovi anualment, a proposta del Consell de Govern de la UAB, la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis de la universitat.

Vista la proposta presentada per la gerència de la UAB sobre la modificació relativa a la Relació de Llocs de Treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la UAB (document 1).

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 43/2024):

Primer.   Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball del Personal Tècnic i de Gestió d’Administració i Serveis de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la vicerectora d’Organització, al gerent, a la vicegerent de Persones i a la Cap de l’Àrea de Desenvolupament de Persones de la UAB, per tal que es portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 9. Tancament provisional del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist el tancament provisional del pressupost de la UAB finalitzat a 31 de desembre de 2023 (document 1).

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 22 de març de 2024 en virtut del qual s’informa sobre el tancament provisional a 31 de desembre de 2023 de la UAB.

Vist que en aquest punt de l’ordre del dia s’informa sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 44/2024):

Primer.   La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada del tancament provisional del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el tancament provisional del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023.


10. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2024.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 71/2023 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2024.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 45/2024):

Primer.   La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2024 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

 


11. Baixes d‘immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist que el rector de la UAB informa amb data 18 de gener de 2024 sobre les  baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB, en relació als béns mobles per valor inferior a 1.500 euros en casos de robatoris, deterioraments/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones (document 1).

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya..

Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i a l’inventari de béns i drets de la UAB.

Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB pel que fa al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord PLE 18/2015 pres pel Ple del Consell Social de 30 d’abril, en virtut del qual s’autoritza el/la rector/a a donar de baixa de l’inventari general de drets i béns de la UAB béns mobles per valor inferior als 1.500 euros en casos de robatoris, deteriorament/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones, a proposta de la Vicegerència d’Economia i amb l’obligació d’informar anualment al Consell Social de totes les operacions portades a terme en el transcurs de l’exercici econòmic.

Vist l’acord 29/2024 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 22 de març, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar de la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor net comptable inferior a 1.500€ corresponent a l’exercici 2023, segons document annex (DOC). SEGON. Elevar-ho al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 46/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada de la baixa, en l’exercici 2023, de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor inferior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el document 1.


12. Complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2022.

Exposició de motius

Vist els articles 72 i 90 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.

Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Ateses les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB (document 1).

Vist l’acord pres en la sessió del Consell de Govern de 24 d’abril de 2024 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda  (Acord CE 47/2024):

Primer.   Aprovar els complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB, dels trams avaluats per AQU Catalunya en l’any 2022 per a les categories Ramon y Cajal i Beatriz Galindo, que ha obtingut estimació positiva, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.  Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a l'Àrea de Gestió de Persones, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


13.  Serveis i subministraments de la UAB emparats en el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’any 2024.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 89/2017 del Ple del Consell Social de data 20 de desembre, en virtut del qual s’acorda el procediment d’aprovació de les despeses pluriennals en el sentit següent: “a)  Acordar que el Consell Social, abans de l’inici del procediment de tramitació dels expedients de contractació administrativa, aprovi les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un valor superior de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs). b) Autoritzar al gerent de la UAB a l’aprovació de la  despesa pluriennal pel procediment d’adjudicació del pressupost genèric que sigui procedent fins a un import màxim de 200.000€ (pressupost base de licitació, IVA exclòs), amb l’obligació d’informar al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs. c) Aplicar el procediment previst als punts primer i segon d’aquest acord a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric. d) Autoritzar al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la  Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i  la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC. Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer,  segon i tercer d’aquest acord.”

Atès que l’article 12.1 dels Estatuts del CSUC aprovats per Acord del Consell de Govern número 180/2019, de 3 de desembre, estableix que són funcions del Consell de Govern l’aprovació del programa general d’activitats.

Vist l’acord pres en la reunió de la Comissió d’Economia i d’Organització, cdelegada del Consell de Govern, de 23 d’abril de 2024, en virtut del qual s’estableix el següent: PRIMER. Informar en relació als serveis i subministraments de la UAB emparats en el Programa General d’Activitats del CSUC per al 2024, segons document que s’annexa (document 1). SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (acord CE 48/2024):

Primer.   La Comissió Econòmica del Consell Social es dona per assabentada dels serveis i subministraments de la UAB emparats en el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.


14.1.  Despesa pluriennal corresponent a la pròrroga dels serveis de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització del campus de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit de la contractació número 39/2019 per a la pròrroga dels Serveis de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2024, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 71/2023 de 21 de desembre de 2023.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 34/2024 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 22 de març de 2024, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació nº 39/2019 de la pròrroga dels Serveis de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 49/2024):

Primer.   Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número 39/2019 de la pròrroga dels serveis de manteniment d’obra civil dels edificis i de la urbanització del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar a les persones responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


14.2. Despesa pluriennal corresponent a la pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit de la contractació número 16/2021 per a la pròrroga del servei de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2024, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 71/2023 de 21 de desembre de 2023.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 35/2024 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 22 de març, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la pròrroga de la contractació nº 16/2021 dels Serveis i de cura, manipulació i gestió dels ratolins del serveis d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins de l’equip de govern i la Gerència de l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 50/2024):

Primer.   Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número 16/2021 de la pròrroga del serveis de cura, manipulació i gestió dels ratolins del servei d’estabulació del CBATEG de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar a les persones responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


14.3. Despesa pluriennal corresponent a la pròrroga del servei d’assegurances de la UAB.

Exposició de motius

Vist el document acreditatiu d’existència de crèdit de la contractació número 24/2021 per a la pròrroga del servei d’assegurances de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2024, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 71/2023 de 21 de desembre de 2023.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3 apartat g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord 36/2024 pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 22 de març, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la pròrroga de la contractació nº 24/2021 dels Serveis d’assegurances (LOT 1 pèrdues o danys materials i LOT 2 responsabilitat civil general) de la de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document que s’annexa. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins de l’equip de govern i la Gerència de l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 51/2024):

Primer.   Aprovar la proposta de despesa pluriennal corresponent a la contractació número 24/2021 de la pròrroga del servei d’assegurances (Lot 1: pèrdues o danys materials i Lot 2: responsabilitat civil general) de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Encarregar a les persones responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència, l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Economia i al cap de la Unitat de Contractació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


15. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 16 d’abril de 2024.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 16 d’abril de 2024 (document 1).

Vist l’article 89 apartat g, de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.2 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CE 52/2024):

Primer.  Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 16 d’abril de 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


16.  Modificacions de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB corresponents a 20 d’abril de 2024.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2021, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 72/2023 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 21 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’exercici 2024.

Atès que no estan assignats la totalitat dels recursos disponibles de l’àmbit Universitat, Societat i Empresa en el pressupost de l’any 2024 del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 13/2024 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 18 d’abril, pel qual s’acorda destinar, l’any 2024, 4.334 euros al projecte “Stop Sedentarisme, Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB”, 2.350 euros al projectes “Les dones ens movem” i 4.541 euros al projecte “Empoderament femení a les enginyeries”.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

Proposta d’acord (Acord CE 53/2024):

Aprovar la modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona a 20 d’abril de 2024, d’acord amb el que consta en el document 1.


17.  Condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb el Banco Santander

Exposició de motius

Vist l’article 89.f) de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vist l’acord PLE 04/2024 pres pel Ple del Consell Social de data 28 de febrer, en virtut del qual s’aprova acordar perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 22,9 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’informe tècnic de data 4 d’abril de 2024 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de les pòlissa de crèdit amb el Banco Santander per import de 16,5 milions d’euros (document 1), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:

  • L’endeutament està aprovat pel Consell Executiu del Govern de la Generalitat de Catalunya amb data 19 de març de 2024.
  • Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera de la Generalitat de Catalunya.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord CE 54/2024):

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB es dona per assabentada de les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades per la UAB en data en data 10 d’abril de 2024 amb el Banc Santander per import de 16,5 milions d’euros.