Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 08-07-2019

Orden del día

 

1.   Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 21 de juny de 2019. [+]
2.    Informe sobre l’àmbit econòmic.
3.    Aprovació, si escau, dels preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2019-2020. [+]
4.    Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB corresponents al curs 2019-2020. [+]
5.    Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de juny de 2019. [+]
6.    Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals següents:
6.1.    Pròrroga de la contractació de subministrament de material d’oficina [+]
6.2.    Pròrroga de la contractació de serveis de seguretat i d’auxiliars de control [+]
6.3.    Acord Marc de subministrament d’equips informàtics [+]
6.4.    Servei d’instal·lacions i manteniment de la xarxa de telefonia i dades [+]
6.5.    Sistema dinàmic d’adquisició de publicacions monogràfiques [+]
7.    Aprovació, si escau, de la modificació de les tarifes de l’any 2019 del Serveis Científico-Tècnics següents:
7.1.    Servei de Microscòpia [+]
7.2.    Servei de Ressonància Magnètica Nuclear [+]
8.    Aprovació, si escau, de l’informe al Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’empresa de base tecnològica Neuroheal, S.L. [+]
9.    Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de llicència de patent amb Nanoligent. [+]
10.    Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais per a la gestió d’un Oficina de Correus en el Campus de Bellaterra. [+]
11.    Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’exercici 2019. [+]
12.    Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de Pla d’Estabilització Pressupostària 2020-2052 de la UAB. [+]
13.    Informar el Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestión Universitària AIE. [+]
14.    Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del dia 21 de juny de 2019.

S'acorda (Acord CE 70/2019):

1.Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 21 de juny de 2019.

 


3. Preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2019-2020.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la UAB en relació a l’aprovació, si escau, dels preus dels estudis propis de la UAB i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2019-2020 (document 2).

Vist el Decret 152/2019, de 3 de juliol pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya, per al curs 2019-2020, aprovat en sessió de 7 de juny de 2019 de la Junta Plenària del Consell Interuniversitari de Catalunya (document 3) acordat per part del Govern de la Generalitat i publicat al DOGC en data 5 de juliol de 2019, i vistes les línies generals d’aquest Decret (document 1).

Vist l’acord CE 111/2018, de 17 de desembre, pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en relació als preus dels estudis de màster per a estudiants estrangers no residents que no siguin nacionals d’estats membres de la Unió Europea corresponents al curs 2019-2020.

Atès l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Atès l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 71/2019):

1)    Aprovar els preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2019-2020, d’acord amb el que consta en el document 2.

2)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 

4. Tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB corresponents al curs 2019-2020.

Exposició de motius

Vista la proposta presentada per la vicegerència d’Ordenació Acadèmica de la UAB pel que fa a les tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB per al curs 2019-2020 (document 1).

Atès l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Atès l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Atesos els articles 15.6 i 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent

S'acorda (Acord CE 72/2019):

1)    Aprovar les tarifes del Servei d’Ocupabilitat de la UAB per al curs 2019-2020, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


 

5. Modificacions de crèdit del pressupost de la  UAB a 15 de juny de 2019.

Exposició de motius

Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de juny de 2019 (document 1).

Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i documentació continguda en la part expositiva,

S'acorda (Acord CE 73/2019):

1)    Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de juny de 2019, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 

6.1. Despeses pluriennals per a la pròrroga de la contractació de subministrament de material d’oficina.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 6 de juny de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la pròrroga de la contractació CONSU 14/2017 de subministrament de material d’oficina de la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent contractació número CONSU-14/2017 subministrament de material d’oficina, que s’annexa ; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 74/2019):

1)    Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents a la contractació número CONSU 14/2017 de la pròrroga del subministrament de material d’oficina de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)    Comunicar aquest acord al cap de la Unitat de Contractació de la UAB.

 

6.2. Despeses pluriennals per a la pròrroga de la contractació de serveis de seguretat i d’auxiliars de control.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 19 de juny de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la pròrroga a la contractació número CONSU 30/2015 del serveis de seguretat i d’auxiliars de control de la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1 i document 2).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents a  la contractació nº CONSU 30/2015 de la pròrroga del servei de seguretat i d’auxiliars de control  que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 75/2019):

1)    Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents a la contractació número CONSU 30/2015 de pròrroga de serveis de seguretat i d’auxiliars de control de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1 i en el document 2.

2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)    Comunicar aquest acord al cap de la Unitat de Contractació de la UAB.


 

6.3. Despeses pluriennals per a l’Acord Marc de subministrament d’equips informàtics.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 14 de juny de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació de l’Acord Marc número CONSU 49/2019 de subministrament d’equip informàtic per a la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent de l’Acord Marc número  CONSU-49/2019 de subministrament d’equip informàtic,  que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 76/2019):

1)    Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents a l’Acord Marc número CONSU 49/2019 de subministrament d’equip informàtic per a la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)    Comunicar aquest acord al cap de la Unitat de Contractació de la UAB.


 
6.4. Despeses pluriennals del Servei d’instal·lacions i  manteniment de la xarxa de telefonia i de dades.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 14 de juny de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número CONSU 50/2019 de Servei d’Instal·lacions i Manteniment de la xarxa de telefonia de dades de la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al contracte  CONSU 50/2019 Servei d’Instal·lacions i Manteniment de la xarxa de telefonia i de dades, ; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 77/2019):

1)    Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponents al contracte CONSU 50/2019 de Servei d’Instal·lacions i Manteniment de la xarxa de telefonia i de dades de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)    Comunicar aquest acord al cap de la Unitat de Contractació de la UAB.

 
6.5. Despeses pluriennals del Sistema dinàmic d’adquisició de publicacions monogràfiques.

Exposició de motius

Vist el Certificat emès en data 17 de juny de 2019 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació del sistema dinàmic d’adquisició número CONSU 45/2019 de subministrament de publicacions monogràfiques de la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1).

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat en sessió plenària del Consell Social, acord PLE 74/2018, de 19 de desembre de 2018.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist el que disposa  l’article 116.3 de la Llei  9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.  Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al contracte  del sistema dinàmic d’adquisició núm. consu-45/2019 de subministrament de publicacions monogràfiques, que s’annexa; SEGON.   Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 78/2019):

1)    Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent al contracte del sistema dinàmic d’adquisició número CONSU 45/2019 de subministrament de publicacions monogràfiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.

3)    Comunicar aquest acord al cap de la Unitat de Contractació de la UAB.


 
7.1. Tarifes Servei de Microscòpia per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vist l’acord CE 115/2018 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 17 de desembre de 2018 en el qual s’acorda aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels Serveis Científico-Tècnics, entre els quals hi figura en l’apartat l el Servei de Microscòpia.

Vist l’acord CE 05/2019 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de 15 de febrer de 2019 en el qual s’acorda modificar les tarifes per a l’any 2019 del servei de Microscòpia.

Vista la proposta presentada per la Vicegerència de Recerca, en relació a l’aprovació, si escau, de modificació de la tarifa, per a l’any 2019, del Servei de Microscòpia, en el sentit d’incorporar els preus dels serveis per la introducció d’un perfilòmetre mecànic i la compra d’una actualització d’un software d’anàlisi d’imatges.

Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 68/2019 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 21 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 79/2019):

1)    Aprovar la modificació de les tarifes per a l’any 2019 del Servei de Microscòpia, que queden definides d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 
7.2. Tarifes Servei de Ressonància Magnètica Nuclear per a l’any 2019.

Exposició de motius

Vist l’acord CE 115/2018 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 17 de desembre de 2018 en el qual s’acorda aprovar les tarifes per a l’any 2019 dels serveis científico-tècnics, entre els quals hi figura en l’apartat c, el Servei de Ressonància Magnètica Nuclear.

Vista la proposta presentada pel Vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics en relació a la modificació de les tarifes fruit de la revisió del servei (document 1).

Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 68/2019 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 21 de juny.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 80/2019):

1)    Aprovar la modificació de les tarifes per a l’any 2019 del Servei de Ressonància Magnètica Nuclear, que queden definides d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
8. Informe al Consell de Govern sobre la proposta de participació de la UAB en l’empresa de base tecnològica Neuroheal, S.L.

Exposició de motius

Vista la sol·licitud presentada per la doctora Caty Casas Louzao dirigida al vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB en relació amb la participació de la UAB en l’empresa “Neuroheal, S.L.” dedicada al desenvolupament d’un medicament basat en una combinació de dos fàrmacs reposicionats per al tractament de neuropaties.

Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 17 de juny de 2019   (document 1 – document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social de la UAB -), en el qual es proposa la participació en el capital social de “Neuroheal, S.L.” mitjançant l’aportació de 300 € representatius del 10 per 100 del capital social de la companyia i, havent seguit els tràmits reglamentaris, la Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida en data 21 de juny del 2019 va acordar: ‘Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “Neuroheal, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFirms, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc (ANNEX –DOCUMENT CONFIDENCIAL-), reconeixent-ne a “Neuroheal, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 17 de juny de 2019.’

Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març –TRI-, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).

Vist l’acord pres per la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida el 21 de juny, que acorda l’entrada al capital social en l’empresa de nova creació Neuroheal, S.L.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de 4 de juliol està previst tractar la proposta de participació de la UAB en el capital de l’empresa de nova creació Neuroheal, S.L. i que en la proposta d’acord s’estableix condicionar l’eficàcia jurídica de l’acord a l’obtenció de l’informe favorable de la Comissió Econòmica del Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,

S'acorda (Acord CE 81/2019):

1)    Emetre informe favorable sobre:

a)    La proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa en el capital social de l’empresa “NEUROHEAL, S.L.”, a través de l’adquisició de participacions socials per import de 300 euros, equivalent al 10 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc (Document 1), reconeixent-ne a “NEUROHEAL, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona, respectant els condicionaments establerts pel comitè ad-hoc en sessió de 17 de juny de 2019.

b)    La participació de la UAB en el 10 per cent del capital social de l’empresa “Neuroheal, S.L.” suposa una aportació màxima de 300 euros.

c)    La certificació, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, de la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades.  

d)    L’autorització a la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

i)    Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
ii)    Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
iii)    Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.
 
2)    Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “Neuroheal, S.L.”  en el termini d’un any aproximadament.

3)    Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i per tal que faci la difusió oportuna.
 
9. Contracte de llicència de patent amb Nanoligent.

Exposició de motius

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (IR-SANT PAU) i CIBER-BBN (CIBER) són titulars al 50%, 40% i 10%, respectivament de la sol·licitud de patent europea Therapeutic Nanoconjugates and Uses Thereof, sol·licitada amb data 17/01/2019 i número EP19382031.3.

Atesa la voluntat de formalitzar un contracte entre la UAB, IR-SANT PAU i CIBER, com a llicenciants, i l’empresa Nanoligent, S.L., com a llicenciatària, en virtut del qual els llicenciants atorguin una llicència exclusiva de l’esmentada patent amb una durada equivalent a la de la duració del dret de patent a canvi de les contraprestacions econòmiques indicades a l’informe d’idoneïtat.  

Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents de data 29 de maig de 2019  (document 1 -Confidencial a disposició dels membres de la Comissió del Consell Social a la Secretaria Tècnica del Consell Social -).

Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible que estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan resulti procedent per la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.

Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vista l’acord 68/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 4 de juliol de 2019 en virtut del qual s'acorda: PRIMER.- Autoritzar la formalització del contracte entre la UAB, IR-SANT PAU i CIBER, com a llicenciants, i l’empresa NANOLIGENT, S.L., com a llicenciatària, en virtut del qual els llicenciants atorguin una llicència exclusiva de l’esmentada patent amb una durada equivalent a la de la duració del dret de patent a canvi d’una contraprestació econòmica indicada a l’informe d’idoneïtat (Document 1 -Confidencial a disposició dels membres del Consell de Govern a l’OCI-); SEGON.- Elevar l’anterior acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències; TERCER.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer; QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,

S'acorda (Acord CE 82/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1)    Autoritzar la formalització del contracte entre la UAB, IR-SANT PAU i CIBER, com a llicenciants, i l’empresa Nanoligent, S.L., com a llicenciatària, en virtut del qual els llicenciants atorguin una llicència exclusiva de l’esmentada patent amb una durada equivalent a la de la duració del dret de patent a canvi d’una contraprestació econòmica indicada a l’informe d’idoneïtat (Document 1).

2)    Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l’apartat primer d’aquest acord.

3)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

10. Cessió d’ús d’espais per a la gestió d’una Oficina de Correos en el Campus de Bellaterra.

Exposició de motius

Atès que amb anterioritat a l’any 1985 la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, S.A., disposa de l’ús d’un espai de 109 m2 on té ubicada una Oficina postal a la planta baixa de l’edifici B, de l’Avinguda de l’Eix Central del campus universitari (document 1).
 
Atès que no existeix un document que formalitzi l’establiment de l’oficina postal de Correos.

Vist l’article 89.j) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Vista l’acord 65/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 4 de juliol de 2019 en virtut del qual s’acorda: Primer.- Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, S.A. amb CIF núm. A-83052407, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:
-     Objecte: Cessió d’ús de 109 m2 ubicats a la planta baixa de l’edifici B, de l’Avinguda de l’Eix Central, del campus universitari de Bellaterra.
 -    Cànon: 15 €/m2/any, o sigui 1.635,00 € anuals (IVA exclòs) en concepte de despeses generades la campus, així com, les despeses derivades del consum de fluids energètics, sotmès a revisió de l'IPC.    
 -    Termini de duració: 4 anys, prorrogables expressament per períodes iguals i successius de 4 anys fins el límit màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions Públiques.  
 -    Destinació: Per realitzar les activitats pròpies d’una oficina postal.
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords; Tercer.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; Quart.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords; Cinquè.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 83/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1)    Autoritzar la cessió d’ús d’espais a la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, S.A. amb CIF núm. A-83052407, segons el que disposa la legislació vigent en matèria de patrimoni, d’acord amb les condicions següents:

a)    Objecte: Cessió d’ús de 109 m2 ubicats a la planta baixa de l’edifici B, de l’Avinguda de l’Eix Central, del campus universitari de Bellaterra, d’acord amb el que consta en el document 1.
b)    Cànon: 15 €/m2/any, o sigui 1.635,00 € anuals (IVA exclòs) en concepte de despeses generades al campus, així com, les despeses derivades del consum de fluids energètics, sotmès a revisió de l'IPC.
c)    Termini de duració: 4 anys, prorrogables expressament per períodes iguals i successius de 4 anys fins el límit màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions Públiques.  
d)    Destinació: Per realitzar les activitats pròpies d’una oficina postal.

2)    Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

3)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquest acord.

4)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 
 
11. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2019.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 74/2018 pres pel Ple del Consell Social reunit el 19 de desembre, en virtut del qual s’aprova informar favorablement el Ple del Consell Social sobre l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2019.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost tal i com es va acordar en sessió plenària de 19 de desembre de 2018.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2019 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 84/2019):

1)    La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB presentat a la reunió de la Comissió de 8 de juliol de 2019.

2)    Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2019 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.


 

12. Pla d’Estabilització Pressupostària 2020-2052 de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 64 apartat b i l i  212 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 33/2019 pres pel Ple del Consell Social de 27 de juny de 2019 en virtut del qual s’acorda: 1) Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2018, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1; 2) Condicionar l’eficàcia jurídica del punt primer d’aquest acord a l’acord corresponent del Consell de Govern de la UAB;  3) Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord; 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist l’acord 51/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 4 de juliol de 2019 en relació a l’aprovació de la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual  de 31 de desembre de 2018, que s’annexa.

Vista la liquidació del pressupost de la Universitat corresponent a l’exercici 2018 amb un romanent genèric negatiu d’import 3,26 milions d’euros.

Vist l’article 16 de la Llei 4/2017, de 28 de març de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017.

Atès que resten 17,05 milions d’euros per executar segons el calendari del Pla d’Estabilització Pressupostària 2013-2022 de la UAB, aprovat segons acord 86/2012 del Ple del Consell Social de 19 de desembre i modificat segons els acords PLE 03/2016 i PLE 73/2016, presos en les reunions del Ple del Consell Social de 22 de febrer i de 15 de novembre, respectivament.

Vist l’acord 52/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 4 de juliol de 2019, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Aprovar el document Línies generals i calendari del Pla d’Estabilització Pressupostaria (PEP) de la UAB 2020-2052, que s’annexa. Segon.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. Tercer.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord CE 85/2019):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

1)    Aprovar les línies generals i el calendari del Pla d’Estabilització Pressupostària (PEP) 2020-2052 de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

2)    Presentar al Departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria d’Universitats el Pla d’Estabilització Pressupostària aprovat en l’apartat primer d’aquest acord.

3)    Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent de la UAB el seguiment i l’execució d’aquest acord.

4)    Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia i de Campus, al gerent i a la vicegerent d’Economia de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 
 
13. Ampliació de capital de SIGMA Gestió Universitària, AIE.

Exposició de motius
  1. Atès que en data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.
Atès que en data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla La Mancha, la Universidad de Valladolid, la Univesidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE. D’acord amb els seus Estatuts l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i de desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Actualment la relació de socis i del capital de l’esmentada agrupació és el següent:
     
Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 13,96%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 13,48%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,99%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,80%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,25%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,15%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,76%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,57%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 18.782,00 1,01%
Universidad de Burgos (Fase I) 18.782,00 1,01%
UNED (Fase I) 18.782,00 1,01% 
  1. En data 24 de maig de 2019 el Consell d’Administració de SIGMA GESTIÓN UNIVERSITARIA, AIE va acordar la incorporació de la Universidad de Cantabria a l’Agrupació amb l’aportació de 18.782 euros, corresponent a l’1% del capital social, deixant-lo en 1.878.164,31 euros, tal i com consta al document 1, distribuït el capital de la manera següent.
Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 13,82%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 13,34%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,86%
Universidad de Valladolid 238.000,79 12,67%
Universidad de Córdoba 209.152,21 11,14%
Universidad Carlos III 207.349,18 11,04%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 10,66%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 10,46%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 18.782,00 1,00%
Universidad de Burgos (Fase I) 18.782,00 1,00%
UNED (Fase I) 18.782,00 1,00%
Universidad de Cantabria (Fase I) 18.782,00 1,00%
Total 1.878.164,31 100%
  1. Així mateix, el Consell d’Administració vol ampliar el capital social per import de 125.212,00 €, en virtut de la qual:
  • Els socis de la Fase I de l’ampliació han d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 € cadascun;
  • Es preveu incorporar 6 nous socis per un valor nominal de 20.034,00 €, cadascun;
d’acord amb els termes del document 1 (apartat 3.1), resultant la distribució de capital de la següent manera:
 
 Soci Capital Percentatge
Universidad de Zaragoza 259.637,23 12,96%
Universitat Autònoma de Barcelona 250.622,04 12,51%
Universitat Autónoma de Madrid 241.606,87 12,06%
Universidad de Valladolid 238.000,79 11,88%
Universidad de Córdoba 209.152,21 10,44%
Universidad Carlos III 207.349,18 10,35%
Universidad Pública de Navarra 200.137,03 9,99%
Universitat Pompeu Fabra 196.530,96 9,81%
Fundació Universitària Balmes (Fase I) 20.034,00 1,00%
Universidad de Burgos (Fase I) 20.034,00 1,00%
UNED (Fase I) 20.034,00 1,00%
Universidad de Cantabria (Fase I) 20.034,00 1,00%
Fase II Soci 1r 20.034,00 1,00%
Soci 2n 20.034,00 1,00%
Soci 3r 20.034,00 1,00%
Soci 4r 20.034,00 1,00%
Soci 5è 20.034,00 1,00%
  Soci 6è 20.034,00 1,00%
Total  2.003.376,31 100%
 
  1. D’acord amb l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB, correspon al Consell de Govern la constitució, modificació i extinció d'entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i proposar la participació de la Universitat en altres entitats.
Vista l’acord 72/2019 pres pel Consell de Govern reunit el 4 de juliol de 2019 en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Confirmar l’acord del Consell d’administració de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) de 24 de maig de 2019 pel qual es va aprovar la incorporació de la Universidad de Cantabria a l’Agrupació amb una participació d’un 1% del capital social; SEGON.- Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) per import de 125.212,00 €, en virtut de la qual:
 
  • Els socis de la Fase I de l’ampliació hagin d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 € cadascun; i,
  • S’incorporin 6 nous socis que subscriguin 20.034,00 €, cadascun; d’acord amb els termes del document 1 (apartat 3.1).
TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències, QUART.-. Encarregar al gerent l’execució i el seguiment de l'acord prime; CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, es presenta la següent

S'acorda  (Acord CE 86/2019):

Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

  1. Confirmar l’acord del Consell d’administració de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) de 24 de maig de 2019 pel qual es va aprovar la incorporació de la Universidad de Cantabria a l’Agrupació amb una participació d’un 1% del capital social.
  2. Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, GESTION UNIVERSITARIA, AIE (MP) per import de 125.212,00 €, en virtut de la qual:
  • Els socis de la Fase I de l’ampliació hagin d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 € cadascun; i,
  • S’incorporin 6 nous socis que subscriguin 20.034,00 €, cadascun; d’acord amb els termes del document 1 (apartat 3.1.)
  1. Encarregar al gerent de la UAB l’execució i el seguiment d’aquest acord.
  1. Comunicar el present acord a la vicegerent d’economia de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.