Detalle acuerdos
COMISSIÓ ECONÒMICA 10-05-2018
Orden del día
1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 4 d’abril de 2018. [+]
2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
3. Informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2017. [+]
4. Aprovació, si escau, de la proposta de planificació d’auditories internes per a l’any 2018. [+]
5. Informació i acord, si escau, sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2017. [+]
6. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2018. [+]
7. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2018. [+]
8. Aprovació, si escau, de la proposta de disminució excepcional del preu mínim del crèdit, pel curs acadèmic 2018-2019, dels màster propi en Dirección de Centros para la Innovación Educativa.
9. Acordar, si escau, l’informe al Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de participació en l’empresa BDCare Solutions com a empresa de base tecnològica de la UAB. [+]
10. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, sobre l’acord de llicència de K-H entre la UAB i Davicare. [+]
11. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de l’addenda al contracte de llicència de patents a favor de Nanoligent. [+]
12. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga del transport de viatgers en autobús. [+]
13. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga del manteniment d’instal·lacions d’electricitat (baixa tensió) dels edificis B, C, aulari central i de l’enllumenat dels vials del Campus. [+]
14. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació conjunta amb el CSUC d’un servei d’escriptoris virtuals al núvol (VDI) en modalitat de pagament per ús. [+]
15. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga dels serveis de seguretat a càrrec de vigilants de seguretat al Campus de Bellaterra. [+]
16. Aprovació, si escau, de la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la pròrroga dels serveis de control a càrrec d’auxiliars al Campus de Bellaterra i la Unitat Docent Germans Trias i Pujol de Badalona. [+]
17. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de abril de 2018. [+]
18. Informació sobre les condicions financeres de les operacions d’endeutament a curt termini contractades amb el Banco Santander i el BBVA. [+]
19. Informació sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries de la UAB de l’exercici 2018. [+]
20. Informació i acord, si escau, sobre les baixes d‘immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2017 amb valor inferior a 1.500 euros. [+]
21. Aprovació, si escau, de la proposta de tarifes de lloguer d’espais de la UAB per al curs 2018-2019. [+]
22. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2018. [+]
23. Informació sobre la proposta de creació de l’EBT AWEC.
24. Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de la sessió del dia 4 d'abril de 2018
S'acorda (Acord CE 30/2018):
1.Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 4 d'abril de 2018.
Exposició de motius
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
Vist l’article 28.3.g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord CE 36/2017 pres per la Comissió Econòmica de 18 de maig de 2017 en el qual s’acorda:
1) Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2017:
- Auditoria de la liquidació de matrícules dels centres adscrits.
- Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
- Auditoria de compliment de tarifes pel que fa als Serveis Cientificotècnics i als laboratoris de prestació de serveis.
- Auditoria de la gestió horària del PAS.
- Auditoria de l’encàrrec docent del professorat associat en relació amb el seu contracte.
2) Comunicar aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Vist l’informe de conclusions del pla d’auditories internes de la UAB de l’exercici 2017 que presenta la Gerència (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 31/2018):
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de l’informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2017, d’acord amb el que consta en el document 1.
Exposició de motius
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
Vista la proposta de planificació d’auditories internes per l’any 2018 que presenta la Gerència (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 32/2018):
1) Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2018:
- Auditoria de la gestió horària del PAS iniciada en l’exercici 2017.
- Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
- Auditoria de compliment del pla docent.
2) Comunicar aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Exposició de motius
Vist el tancament provisional del pressupost de la UAB finalitzat a 31 de desembre de 2017 (document 1).
Vist que en aquest punt de l’ordre del dia s’informarà sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2017.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 33/2018):
1) La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2017.
2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2017.
Exposició de motius
Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vistos els articles 64.l) i 212 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.b) del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 78/2017 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 30 de novembre de 2017, en virtut del qual s’acorda: 1) Aprovar el document “Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2018”, d’acord amb el que consta en el document 1; 2) Encarregar la Gerència que elabori la proposta d’avantprojecte de pressupost de la UAB per 2018, d’acord amb els criteris un cop aprovats pel Consell Social; 3) Comunicar al vicerector d’Economia i campus i al gerent de la UAB el present acord.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
S'acord (Acord CE 34/2018):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Comunicar aquest acord al Gerent de la UAB per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord PLE 98/2017 pres pel Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, en virtut del qual s’aprova: 1) Aprovar donar continuïtat en l’any 2018 a les actuacions següents: a) Destinar 9.000 euros als Premis Argó (15a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; b) Destinar 15.000 euros a les Beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials; c) Destinar 8.000 euros al programa “Suport a l’èxit escolar dels joves en risc d’exclusió social al Vallès Occidental”; 2)Aprovar destinar, en l’any 2018, 8.980 euros pel finançament de la representació de la UAB en les competicions esportives internacionals de la Xarxa YERUN, YOUNG EUROPEAN RESEARCH UNIVERSITIES NETWORK, 3) Aprovar destinar, en l’any 2018, 6.000 euros, en el marc del projecte “d’Estudi d’Impacte del Programa Argó: l’Orientació per l’Ocupabilitat”, 4) Comunicar l’apartat a) del punt primer d’aquest acord i el punt tercer d’aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat; 5) Comunicar els apartats b) i c) del punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat; 6)Comunicar el punt segon d’aquest acord al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura, 7) Supeditar aquest acord a la disponibilitat pressupostària del Consell Social per a l’any 2018 i informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.
Vist l’acord PLE 99/2017 pres pel Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, en virtut del qual s’aprova: 1) Aprovar col·laborar en el programa Imagine Express de l’any 2018, amb una aportació de 4.235 euros; 2) Aprovar col·laborar en la difusió i acte institucional de l’acte de clausura de la convocatòria Smart Money 2017, amb una aportació de 2.200 euros; 3) Aprovar col·laborar amb la UAB en l’impuls del projecte Hub B-30. amb una aportació de 19.400 euros; 4) Comunicar aquest acord al vicerector d’innovació i de Projectes Estratègics, als efectes que siguin oportuns; 5) Supeditar aquest acord a la disponibilitat pressupostària del Consell Social per a l’any 2018 i informar a la Comissió Econòmica del Consell Social sobre el present acord als efectes que corresponguin en relació al projecte de pressupost del Consell Social per a l’any 2018.
Vista la previsió de tractar en el Ple del Consell Social de 23 de maig la proposta de col·laborar, amb una aportació de 2.000 euros, en activitats sobre la pau en el marc del 50è aniversari de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del president del Consell Social es presenta, per a l’informe previ de la Comissió Econòmica,
S'acorda (Acord CE 35/2018):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2018, d’acord amb el que consta en el document 1.
Exposició de motius
Vista la sol·licitud presentada pel doctor Remo Suppi Boldrito dirigida al Vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB en relació amb la participació de la UAB en l’empresa de base tecnològica “BDCare Solutions, S.L.” dedicada a proveir els serveis de tractament de dades massius (Big Data) a clients i institucions que, per millorar els seus processos de negoci/generar coneixement de les dades emmagatzemades, necessitin d’infraestructura de processament de dades massius i processos d’adequació i implantació per tal objectiu.
Atès l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents sobre l’objecte a transferir i la seva protecció, així com l’adequació per a ser transferit a “BDCare Solutions, S.L.” (document 1 – confidencial, a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social –).
Atesa la declaració d’intencions elaborada pel Parc de Recerca UAB derivada de l’anàlisi del projecte empresarial que fonamentà la sol·licitud dels promotors (document 2 – donfidencial, a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social –).
Vist l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents i la declaració d’intencions emesa pel Parc de Recerca UAB, en data 15 d’abril de 2016 el comitè ad hoc va emetre un informe preliminar en què valora la proposta presentada (document 1 – confidencial, a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social –).
Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 20 de març de 2018 pel qual s’emet informe preliminar en què valora la proposta presentada (document 3 – confidencial, a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social –), on es proposa la participació en el capital social de “BDCare Solutions, S.L.” mitjançant l’aportació de 300 € representatius del 10 per 100 del capital social de la companyia.
Vistos els articles 78 i següents del text refós de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovada per Acords del Consell de Govern 2 de març de 2011, per l’Acord de 5 de juny de 2013, per l’Acord de 22 de juliol de 2014 i per l’Acord de 19 de març de 2015.
Vist l’acord pres, a proposta del vicerector de Projectes Estratègics i Planificació, en la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics del Consell de Govern, reunida el 6 d’abril de 2018, que estableix el següent: Primer.- Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “BDCare Solutions, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc (ANNEX 3 –DOCUMENT CONFIDENCIAL-), reconeixent-ne a “BDCare Solutions, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona; Segon.- Comunicar l’anterior acord al Consell Social i elevar les actuacions a aquest òrgan perquè pugui emetre, si escau, l’informe escaient; 3) Tercer.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords; 4)Quart.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva (documents 1, 2 i 3)
S'acorda (Acord CE 36/2018):
2) Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquest acord.
3) Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
10. Acord de llicència de K-H entre la UAB i DeviCare.
Exposició de motius
Atès que el 16 d’abril de 2015 la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) i DEVICARE, S.L. (Devicare) van formalitzar un contracte de col·laboració en virtut del qual les parts van desenvolupar uns resultats els quals van derivar en una tecnologia i coneixements científics susceptible de protecció sota patent (sol·licitud 17382247.9 ‘Disposable electrochemical sensing strips and assocaited methods’) la qual va enregistrar Devicare.
Atès que Devicare va comunicar a la UAB que aquesta patent incorporés un Know-How (tecnologia) desenvolupat per la UAB.
Atès que en data 15 de març de 2018 la UAB, com a llicenciant, i Devicare, com a llicenciatària, van formalitzar un contracte en virtut del qual la UAB va atorgar una llicència exclusiva de l’esmentada tecnologia a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% de les vendes netes en països on existeix la patent o 1% de les vendes nets en països on no existeix la patent + el 10% d’ingressos per subllicències) (document 1 - confidencial a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social -).
Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 11 de març de 2018 (document 2).
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible que estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan resulti procedent per la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 41/2018 pres pel Consell de Govern de 3 de maig de 2018, en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Prendre coneixement i ratificar el contracte de llicència formalitzat en data 15 de març de 2018 entre la Universitat Autònoma de Barcelona i Devicare, S.L. en virtut del qual la UAB va atorgar una llicència exclusiva del Know-How vinculat a la sol·licitud de patent 17382247.9 ‘Disposable electrochemical sensing strips and assocaited methods’, a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% de les vendes netes en països on existeix la patent o 1% de les vendes nets en països on no existeix la patent + el 10% d’ingressos per subllicències) (Document 1 -Confidencial a disposició dels membres del Consell de Govern a l’OCI-);SEGON.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; TERCER Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer; QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva (documents 1 i 2),
S'acorda (Acord CE 37/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
2) Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
3) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Centro en Investigación Biomédica en Red (CIBER-BBN) i la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Sant Pau) són propietàries de la Patent PCT/EP2012/050513, amb data de prioritat 13 de gener de 2011 (i sol·licituds vigents: EuroPCT EP12704711.6; EEUU 13/979.560; Israel: 227442; Australia: 2012206533) en un 66%, 20% i 14%, respectivament.
Atès que en data 25/05/2017 les tres institucions titulars van formalitzar un contracte de llicència en exclusiva a favor de NANOLIGENT, S.L. (document 1 - confidencial a disposició dels membres de la Comissió Econòmica a la Secretaria Tècnica del Consell Social-).
Atès que la UAB, CIBER-BBN i Sant Pau són propietàries de les següents patents:
- Patent prioritària EP17169722.0 amb data de prioritat 5/05/2017: Nanostructured proteins and uses thereof.
- Patènt prioritària EP17382461.6 amb data de prioritat 14/07/2017: Therapeutic nanoconjugates and uses thereof.
Atès que en l’actualitat les parts signatàries volen formalitzar una addenda al contracte de 25/05/2017 en virtut de la qual s’incorporin al contracte de llicència aquestes dues noves patents.
Vist l’informe de idoneïtat emès per la Oficina de Valorització i Patents (document 2).
Vist l’article 89.k) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vistos els articles 204.1 i 206.2 c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de la propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible que estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan resulti procedent per la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Vist l’acord 42/2018 pres pel Consell de Govern de 3 de maig de 2018, en virtut del qual s’acorda: Primer.- Autoritzar la formalització d’una addenda al contracte de llicència formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona, el Centro en Investigación Biomédica en Red i la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau amb Nanoligent, S.L. en data 25/05/2017 en virtut de la qual s’incorporin al mateix les següents patents en els mateixos termes del contracte:
- Patent prioritària EP17169722.0 amb data de prioritat 5/05/2017: Nanostructured proteins and uses thereof.
- Patènt prioritària EP17382461.6 amb data de prioritat 14/07/2017: Therapeutic nanoconjugates and uses thereof.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva (documents 1 i 2),
S'acorda(Acord CE 38/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
- Patènt prioritària EP17382461.6 amb data de prioritat 14/07/2017: Therapeutic nanoconjugates and uses thereof.
3) Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 23 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la contractació número 10/2016 de 1ª pròrroga de la contractació núm. 10/2016 de servei de transport de viatgers en autobús de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per acord del Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ”3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 11 d’abril de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la 1ª pròrroga de la contractació núm. 10/2016 de servei de transport de viatgers en autobús de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 39/2018):
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 23 de febrer de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la 3era pròrroga de la contractació núm. 11/2013 de serveis de manteniment d’instal·lacions d’electricitat (baixa tensió) dels edificis B,C, aulari central i de l’enllumenat dels vials del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per acord del Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 11 d’abril de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació de la 3a pròrroga de la contractació núm. 11/2013 de serveis de manteniment d’instal·lacions d’electricitat (baixa tensió) dels edificis i de l’enllumenat dels vials del campus de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 40/2018):
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 3 d’abril de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a l’acord d’adhesió a la contractació conjunta d’un servei d’escriptoris virtuals al núvol (exp. 17/37 CSUC), (document 1).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per acord del Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 11 d’abril de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació conjunta d’un servei d’escriptoris virtuals al núvol (exp. 17/37 CSUC) i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 41/2018):
1) Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la contractació conjunta d’un servei d’escriptoris virtuals al núvol (exp. 17/37 CSUC) i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 19 de març de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la 1ª pròrroga de la contractació núm. Consu-30/2015 (lot 1) de serveis de seguretat a càrrec de vigilants de seguretat al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona (document 1).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per acord del Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 11 d’abril de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la 1ª pròrroga de la contractació núm. Consu-30/2015 (lot 1) de serveis de seguretat a càrrec de vigilants de seguretat al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 42/2018):
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Vist el Certificat emès en data 19 de març de 2018 pel vicerector d’Economia i Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent la 1ª pròrroga de la contractació núm. Consu-30/2015-(Lot 2) de Serveis de control a càrrec d’auxiliars al campus de Bellaterra i a la Unitat Docent de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona de la Universitat Autònoma de Barcelona. (document 1).
Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2017, prorrogat per acord del Ple del Consell Social de 20 de desembre de 2017, pel que fa a les despeses pluriennals.
Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.
Vist l’article 89.d de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 28.3.g del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist el que disposa l’article 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic el qual estableix: ” 3. Al expediente se incorporarán el pliego de cláusulas administrativas particulares y el de prescripciones técnicas que hayan de regir el contrato. En el caso de que el procedimiento elegido para adjudicar el contrato sea el de diálogo competitivo regulado en la sección 5.ª, del Capítulo I, del Título I, del Libro III, los pliegos de cláusulas administrativas y de prescripciones técnicas serán sustituidos por el documento descriptivo a que hace referencia el artículo 181.1.”
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització delegada del Consell de Govern de data 11 d’abril de 2018, que estableix el següent: PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals per a la 1ª pròrroga de la contractació núm. Consu-30/2015-(Lot 2) de Serveis de control a càrrec d’auxiliars al campus de Bellaterra i a la Unitat Docent de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona i l’existència de crèdit suficient per atendre-la, segon document que s’annexa; SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions
S'acorda (acord CE 43/2018):
2) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
Exposició de motius
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 d’abril de 2018 (documents 1 i 2).
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
S'acorda(Acord CE 44/2018):
2) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Exposició de motius
Vist l’article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2. apartat f, del Reglament d’Organització i funcionament del
Consell Social.
Vist l’acord 05/2017 pres pel Ple del Consell Social, en data 21 de febrer, en el qual s’aprova: 1) Acordar, perquè sigui autoritzat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, que la UAB formalitzi operacions d’endeutament a curt termini, amb la contractació d’una o vàries pòlisses de crèdit, fins a un import màxim de 30 milions d’euros, d’acord amb el termini i les característiques de cost màxim d’operació, incloent comissions i altres despeses, que acordi el Govern de la Generalitat de Catalunya; 2)Les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades s’informaran als òrgans corresponents del Consell Social; 3)Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit d’Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Vistos els informes tècnics de data 23 d’abril de 2018 elaborats per la Gerència de la UAB per la signatura de les pòlisses de crèdit amb Banco Santander per import de 16,5 milions d’euros (document 1) i 4 milions d’euros (document 2), en els que es fa constar que les pòlisses de crèdit compleixen la normativa vigent d’acord amb el següent:
- Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Vist l’informe tècnic de data 2 de maig de 2018 elaborat per la Gerència de la UAB per la signatura de la pòlissa de crèdit amb el BBVA per import d’1,4 milions d’euros (document 3), en el que es fa constar que la pòlissa de crèdit compleix la normativa vigent d’acord amb el següent:
- Les condicions financeres respecten el Principi de Prudència Financera (BOE Resolució de 31/07/2015 i posteriors), tal i com ha informat la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord CE 45/2018):
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de les condicions financeres i de venciment de les operacions d’endeutament a curt termini contractades per la UAB en data 33 d’abril amb el Banco Santander, d’import 16,5 i 4 milions d’euros, respectivament, i el 2 de maig de 2018 amb el BBVA, d’import 1,4 milions d’euros.
Exposició de motius
Atesa la proposta de la Gerència en relació amb informació sobre la programació del Pla d’Inversions Universitàries (PIU) 2018.
Atès que el document presentat conté informació relativa a les quantitats programades i executades per a l’exercici de 2018 (document 1).
Vist l'article 120 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu que el pla d'inversions universitàries és l'instrument específic per a finançar les infraestructures i els equipaments de les universitats públiques que es requereixen per a l'execució de la programació universitària a Catalunya.
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 3, lletra p) del Reglament de Consell de Govern segons redacció donada per acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon aprovar la programació econòmica plurianual de la Universitat per al seu tràmit al Consell Social.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres per la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern de 11 d’abril de 2018, en virtut del qual s’acorda el següent: 1) Aprovar de la proposta de programació del PIU 2018, que s’annexa; 2) Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l’execució i el seguiment d’aquests acords.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda(acord CE 46/2018):
Exposició de motius
Vist que la rectora de la UAB informa amb data 24 d’abril de 2018 pel que fa a les baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB, en relació als béns mobles per valor inferior al 1.500€ en casos de robatoris, deterioraments/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones (document 1).
Vist l’article 89 apartat k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i a l’inventari de béns i drets de la UAB.
Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB pel que fa al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l’acord PLE 18/2015 pres pel Ple del Consell Social de 30 d’abril de 2015 pels quals es va autoritzar al rector/a a donar de baixa de l’inventari general de drets i béns de la UAB béns mobles per valor inferior als 1.500 euros en casos de robatoris, deteriorament/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones, a proposta de la Vicegerència d’Economia i amb l’obligació d’informar anualment al Consell Social de totes les operacions portades a terme en el transcurs de l’exercici econòmic.
Vist l’acord 47/2018 pres pel Consell de Govern de la UAB de 3 de maig de 2018, en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Aprovar la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor inferior a 1.500€, segons document annex. ; SEGON: Elevar-ho al Consell Social perquè exerceixi les seves competències; TERCER. Encarregar al Vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S'acorda (Acord CE 47/2018):
2) Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre la baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor inferior a 1.500 euros, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
2018-2019.
Exposició de motius
Vist l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64 dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell
Social de la UAB.
Atesa la proposta de la vicegerent d’Economia pel que fa a les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2018-2019. (document 1).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S'acorda (Acord CE 48/2018):
1) Aprovar les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2018-2019, d’acord amb el que consta en el document 1.
2) Comunicar aquest acord a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
Exposició de motius
Vist l’acord CE 34/2018 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova informar favorablement el Ple del Consell Social sobre l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2018.
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost que està previst aprovar per a l’exercici 2018 en la sessió plenària de 23 de maig de 2018.
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2018 presentat per la Gerència (document 1).
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CE 49/2018):