Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 06-10-2016

Orden del día

1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 20 de juliol de 2016. [+]
2. Informe sobre l’àmbit econòmic.
3. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2016 [+]
4. Anàlisi de l'Informe de Suggeriments corresponent a l'exercici 2015. [+]
5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de cre`dit del pressupost de la UAB a 15 de setenbre de 2016. [+]
6. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de tarifes del Servei d'Activitat Física corresponents a l'any 2016. [+]
7. Aprovació, si escau, de la proposta de complements retribuitus autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. [+]
8. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de l'encàrrec de gestió entre la UAB i el Consorci de Serveis Universitaris de Catlunya per a la prestació del servei de virtualització d'aplicacions. [+]
9. Informació sobre la contractació conjunta dels recursos electrònics del al Biblioteca Digital de Catalunya
10.Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del 20 de juliol de 2016.

S'acorda (Acord CE 71/2016):

Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 20 de juliol de 2016.


3.Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2016.
 
Exposició de motius
 
Vist l’acord 72/2015 pres pel Ple del Consell Social reunit el 16 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2016, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2016.
 
Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2016 presentat per la Gerència (document CE 115/10-2016).
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord CE 72/2016):
 
1)     La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2016 a 31 d’agost de 2016.
 
2)    Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2016 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.
 

 


4. Anàlisi de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2015.
 
Exposició de motius
 
Atès que l’empresa d’auditoria externa, amb caràcter anual i com a part de l’auditoria dels comptes anuals de la UAB, realitza un Informe de Suggeriments en la que es recullen recomanacions fruit d’aspectes identificats en el decurs de la tasca d’auditoria, que poden fer referència a diferents àmbits de la UAB i respecte els quals la Universitat emet els seus comentaris o al·legacions, a efectes que siguin incorporats en la versió final de l’Informe de Suggeriments.
 
Atès que l’empresa d’auditoria externa ha fet arribar al Consell Social de la UAB l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2015.
 
Atès que han estat recollits els comentaris i/o al·legacions per part de la UAB en l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2015.
 
Vist l’article 28.4.c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’Informe de Suggeriments de l’exercici 2015 per a la seva informació i anàlisi, i es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord 73/2016):
 
1)    La Comissió Econòmica del Consell Social es dóna per assabentada de l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 116/10-2016.
 
2)    Posar a disposició del gerent i la vicegerent d’Organització de la UAB l’Informe de Suggeriments corresponent a l’exercici 2015, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 


5. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de setembre de 2016.
 
Exposició de motius
 
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de setembre de 2016 (document CE 117/10-2016).
 
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord CE 74/2016):
 
1)    Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 15 de setembre de 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 117/10-2016.
 
2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

6. Modificació de les tarifes del Servei d’Activitat Física per a l’any 2016.
 
Exposició de motius
 
Vista la proposta presentada per la Vicegerència d’Economia, en relació a la modificació, si escau, de les tarifes del Servei d’Activitat Física corresponents a l’any 2016.
 
Vist l’article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
 
Vist l’acord CE 100/2015 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social en data 16 de desembre de 2015 pel qual s’acorda aprovar les tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB corresponents a l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 146/12-2015.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord CE 75/2016):
 
1)    Aprovar la modificació del document CE 146/12-2015, relatiu a les tarifes del Servei d’Activitat Física de la UAB corresponents a l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 119/10-2016, en el sentit que en l’apartat “Altres preus”, es faci constar el següent:
 

  2015 2016
Assegurança per lesió traumàtica durant la pràctica esportiva (1/10/16)- aplicada a la quota d’abonament individual: no estudiants UAB 3,50 € 5,00 €
Assegurança per lesió traumàtica durant la pràctica esportiva (1/10/16)- aplicada a la quota d’abonament familiar* 7,00 € *10,00 €
Assegurança per lesió traumàtica durant la pràctica esportiva aplicada a tots/es usuaris/es estudiants de la UAB  Assegurança complementària matrícula acadèmica UAB
 
 
*   Assegurança quota d’abonament familiar
S’aplicarà el preu de 10€ sempre que hi hagi dos o més integrants no estudiants. En el cas d’un sol integrat no estudiant, el preu serà de 5€.
 
Enlloc de:
 
  2015 2016
Assegurança per lesió traumàtica durant la pràctica esportiva (1/10/16) 3,50 € 4,00 €
 
2)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia i al director del Servei d’Activitat Física, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 


7. Complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari i contractat.
 
Exposició de motius
 
Vist els articles 72 i 90 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 64. m dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.d del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.
 
Atès que l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) és competent per a l'avaluació dels mèrits de recerca del professorat universitari, a través de les seves comissions avaluadores de la Comissió d'Avaluació de la Recerca, i que també s’encarrega de notificar el resultat de l’avaluació a les persones interessades d’acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el Consell de Govern pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.
 
Vist l’acord 71/2016 pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2016, en virtut del qual s’acorda el següent: 1)Assumir la proposta tramesa per AQU Catalunya de complements retributius autonòmics per al professorat contractat de la UAB (trams de recerca, primera convocatòria AQU Catalunya 2016) en els termes que es recullen en els annexos; 2) Comunicar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències; 3) Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu; 4) Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i la vicegerent d’Organització que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.
 
Atesa la comunicació emesa per AQU Catalunya en relació als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB que han estat acceptats i que es relacionen en el document CE 120/10-2016.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord CE 76/2016):
 
1)    Aprovar els complements retributius autonòmics per mèrits de recerca corresponents a la primera avaluació del 2016 d’AQU Catalunya, del personal docent i investigador contractat, d’acord amb el que consta al document CE 120/10-2016.
 
2)    Comunicar el present acord a l'Àrea de Personal Acadèmic, Investigador en Formació i de Suport a la Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
3)    Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i la vicegerent d’Organització que facin el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

8.  Encàrrec de gestió entre la UAB i el CSUC per a la prestació del servei de virtualització d’aplicacions.
              
Exposició de motius

Vist la participació de la UAB en l’encàrrec de gestió que té per objecte regular la prestació per part del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya del servei de virtualització d’aplicacions per tal que les entitats consorciades puguin disposar del mateix en condicions adequades de qualitat, rendiment i seguretat.

Vist el que disposa l’article 15 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i  del Procediment Administratiu Comú pel que fa al règim jurídic dels encàrrecs de gestió.

Vist  el que  estableix la disposició addicional segona de la Llei  2/2014, del 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic mitjançat la qual es regula que els ens, els organismes i les entitats del sector públic de Catalunya poden adjudicar contractes, concloure acords marc i articular sistemes dinàmics de contractació de manera conjunta en el marc de la normativa de contractació pública, amb l’acord previ corresponent, sempre que el recurs a aquests instruments no s’efectuï de manera que la competència es vegi obstaculitzada, restringida o falsejada.

Vist el que disposen els articles 109.3 del RD-L 3/2011, de 14 de novembre , pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i  110.2 del mateix text legal el qual estableix que “Els expedients de contractació es poden ultimar fins i tot amb l’adjudicació i formalització del contracte corresponent, encara que la seva execució, tant si s’efectua en una com en diverses anualitats, s’hagi d’iniciar en l’exercici següent. A aquests efectes es poden comprometre crèdits amb les limitacions que es determinin en les normes pressupostàries de les diferents administracions públiques subjectes a aquesta Llei.”

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64.p) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat d, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Vist l’acord 73/2016 pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 27 de setembre de 2016, en virtut del qual s’aprova el següent: 1)Aprovar l’encàrrec de gestió entre la UAB i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya per a la prestació dels servei de virtualització d’aplicacions, que s’annexa; 2)  Elevar aquest acord al  Consell Social  per tal que exerceixi les seves competències; 3) Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords; 4) Comunicar els presents acords a la vicegerent  d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, es presenta la següent
 
Proposta d’acord (Acord CE 77/2016):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)  Aprovar l’encàrrec de gestió entre la UAB i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya per a la prestació dels servei de virtualització d’aplicacions, d’acord amb el que consta en el document CE 121/10-2016 i CE 122/10-2016.
 
2)  Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)  Comunicar el present acord a la vicegerent  d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.