Detalle acuerdos

COMISSIÓ ECONÒMICA 17-03-2016

Orden del día

  1. Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 11 de febrer de 2016. [+]
  2. Informe sobre l’àmbit econòmic
  3. Informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’any 2015. [+]
  4. Aprovació, si escau, de la proposta de planificació d’auditories internes per a l’any 2016. [+]
  5. Aprovació si escau, de la proposta de tarifes del Programa d’Study Abroad per al curs acadèmic 2016-2017. [+]
  6. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del document CE 48/07-2015: inclusió d’una taxa de preinscripció online als estudis de doctorat per al curs acadèmic 2015-2016. [+]
  7. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta de cessió gratuïta de la titularitat de la instal·lació Dish Stirling. [+]
  8. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de desembre de 2015. [+]
  9. Aprovació, si escau, de la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 29 de febrer de 2016. [+]
  10. Informació i acord, si escau, sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2015. [+]
  11. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment de l’execució del pressupost de la UAB per a l’any 2016. [+]
  12. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la proposta de modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la UAB. [+]
  13. Informar al Ple del Consell Social per a la seva aprovació, si escau, de la ratificació de l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 25 de setembre de 2015 de modificació dels seus estatuts. [+]
  14. Torn obert de paraules.

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió del dia 11 de febrer de 2016
 
S'acorda (Acord CE 12/2016):
 
Aprovar l’acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 11 de febrer de 2016.


3. Conclusions del pla d’auditories internes de la UAB de l’exercici 2015.  

Exposició de motius
 
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
 
Vist l’article 28.3.g del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 10/2015 pres per la Comissió Econòmica de 26 de març en el qual s’acorda:
 
1)Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 05 bis/03-2015:
-          Auditoria de la Formació a la UAB.
-          Auditoria de compliment de la Llei de contractes de l’Administració Pública.
-          Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
-          Auditoria de compliment en l’aplicació de la instrucció per la incorporació de romanents al pressupost 2015.
-          Auditoria del Sistemes d’Informació de la UAB.
 
2) Recomanar al Parc de Recerca UAB la realització durant l’any 2015 d’una auditoria d’activitats i processos relacionats amb la UAB; 3) Comunicar el punt primer d’aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB als efectes de les gestions que siguin oportunes.
 
Vist l’informe de conclusions del pla d’auditories internes de la UAB de l’exercici 2015 que presenta la Gerència.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 13/2016):
 
La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de l’informe sobre les conclusions del pla d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 30/03-2016.
 

4. Planificació d’auditories internes per a l’any 2016.
 

Exposició de motius
 
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l’establiment d’un pla anual d’auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d’actuar en aquest sentit.
 
Vista la proposta de planificació d’auditories internes per l’any 2016 que presenta la Gerència.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 14/2016):
 
1)    Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents en l’any 2016:
 
-       Auditoria del compte corrent de taxes.
-       Auditoria de compliment de la Llei de Contractes de l’Administració Pública.
-       Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
-       Auditoria de compliment de la instrucció per la incorporació de romanents al pressupost 2015, tant en la sol·licitud com en l’aplicació.
-       Auditoria de la gestió econòmica de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental.
-       Auditoria de la LOPD (externalitzada i subjecte a la disponibilitat pressupostària)
 
2)    Comunicar aquest acord al gerent i a la cap de l’Àrea d’Organització i Planificació de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
 

5. Tarifes del Programa d’Study Abroad Campus per al curs 2016-2017.  

Exposició de motius
 
Vist l’article 89.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 64 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Atesa la proposta de la gerència pel que fa a les tarifes del Programa d’Study Abroad Campus per al curs acadèmic 2016-2017.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 15/2016):
 
1)    Aprovar les tarifes del Programa d’Study Abroad per al curs acadèmic 2016-2017, d’acord amb el que consta en el document CE 31/03-2016.
 
2)    Comunicar aquest acord al gerent i a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 

6. Modificació del document CE 48/07-2015: inclusió d’una taxa de preinscripción online als estudis de doctorat per al curs acadèmic 2015-2016.
 

Exposició de motius
 
Vist el Decret 118/2015, de 23 de juny i la correcció de dades de 26 de juny pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya per al curs 2015-2016. (DOGC núm. 6 900 , publicat el 26 de juny de 2015 ).
 
Vist l’acord CE 47/2015 pres per la Comissió Econòmica de 9 de juliol en el qual s’acorda: 1) Aprovar els preus dels estudis propis de la Universitat Autònoma de Barcelona i de l’adequació del decret de preus dels serveis acadèmics universitaris a determinats estudis de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2015-2016, d’acord amb el que consta en el document CE 48/07-2015; 2) Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vist l’acord CE 65/2015 pres per la Comissió Econòmica de 8 d’octubre, en el qual s’acorda:
 
1)      Modificar el document CE 48/07-2015 aprovat en acord 47/2015 de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 9 de juliol, en el sentit que:
 
a)     En el punt 12.2 “Deduccions” de la pàgina 7 del document CE 48/07-2015 s’afegeixi l’apartat e), redactat en els termes següents: “Aplicar una reducció en el preu del Màster Universitari en Gestió Documental, Transparència i Accés a la Informació, en el cas que una institució amb conveni matriculi un nombre mínim determinat d’alumnes, d’acord amb l’escalat detallat a l’annex I.”
 
b)     En l’epígraf 6.1.19 “Màster Universitari en Gestió Documental, Transparència i accés a la Informació” de l’annex I del document CE 48/07-2015, s’afegeixi la informació següent:
 
“Descompte en el preu del crèdit per volum de matrícula a institucions amb conveni:
 
Nombre d’alumnes                                                           % de reducció                   
         d’1 a 2                                                                         0%
              3                                                                              7%
        de 4 a 6                                                                      10%
       de 7 a 10                                                                     13%”
       Més de 10                                                                  16%
 
2)      Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vista la proposta presentada per la vicegerent d’Ordenació Acadèmica d’aplicar una taxa per a la preinscripció on line a estudis de doctorat.
 
Vistes les modificacions que comporta l’exposat en el paràgraf anterior (Document CE 32/03-2016).
 
Vist l’article 89 apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.3 apartat c, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 16/2016):
 
1)   Modificar el document CE 48/07-2014 aprovat en acord CE 47/2015 i modificat en acord CE 65/2015 en les reunions de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 9 de juliol i 8 d’octubre, respectivament, en el sentit que:
 
a)   En el punt 3.2 “Programes de Doctorat adaptats a l’Espai Europeu d’Educació Superior” de la pàgina 4 del document CE 48/07-2015, s’afegeixi el redactat següent:
 
“Així mateix, es proposa assimilar la taxa de preinscripció per a cursar estudis de de Doctorat a la UAB amb el concepte recollit al decret, sobre l’estudi de documentació i d’expedient acadèmic per a la selecció i assignació, si correspon, en ensenyaments d’estudis de doctorat. Aquesta taxa té un import de 30,21€ i s’aplicarà per a cada sol·licitud de preinscripció on line a uns estudis de Doctorat realitzada durant el curs acadèmic 2015-2016 (curs 2016-2017) i serà no reemborsable, encara que l’estudiant no formalitzi la matrícula als estudis de doctorat de la UAB al qual s’ha preinscrit. Estaran exempts del pagament dels 30,21 euros els estudiants que formalitzin la preinscripció a estudis de Doctorat no coordinats per la UAB.”
 
b)   En el punt 3.2 “Programes no adaptats a l’EEES” de l’annex I del document CE 48/07-2015, s’afegeixi l’epígraf 3.2.3, amb la informació següent:
 
Descripció €/crèdit €/Crèdit (*) Observacions
3.2.3. Taxa de preinscripció on line als estudis de doctorat 30,21 € Els preus no es diferencien per a aquests col·lectius Aquest preu és d'aplicació per a cada sol·licitud de preinscripció a uns estudis de Doctorat realitzada durant el curs acadèmic 2015-2016 (curs 2016-2017)
 
2)   Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics, als efectes de les gestions que siguin oportunes.
 

7.Cessió gratuïta de la titularitat de la instal·lació Dish Stirling.

Exposició de motius
 
Atès que el grup de recerca BEG de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) està liderant el projecte “Development and implementation of decentralised solar-energy-related innovative technologies for public buildings, in the Mediterranean Basin countries” (Projecte DIDSOLIT-PB), número de referència: 94/4316, amb altres sis institucions, ‘Institute for Innovation & Sustainable development (AEIPLOUS)’ de Grècia, ’Egyptian Association for Energy and Environment (EAEE)’ d’Egipte, ‘Al-Balqa' Applied University (BAU)’ de Jordània, ‘Alexandria University (AU)’ d’Egipte, ‘Ciheam-Mediterranean Agronomic Institute of Chania (MAICH) de Grècia i ‘Eco-System Europa, SL (EsE)’ d’Espanya.
 
Atès que aquest el Projecte DIDSOLIT-PB està finançat per fons europeus (programa ENPI-CBCMED) el principal objectiu del qual es la promoció i implementació d’innovacions tecnològiques i de transferència del coneixement en el camp de l’energia solar, inclosos l’arrelament en el sector privat i especialment de les petites i mitjanes empreses, la qual cosa es pot implementar concretament pels processos de contractació del sector públic i, per tant, és un Projecte que es centra en energies renovables.
 
Atès que, en virtut de l’esmentat projecte finançat, la UAB està portant a terme vàries instal·lacions d’energies solars innovadores en edificis de propietat pública la titularitat de les quals haurà de ser cedida al propietari de naturalesa pública titular de l’edifici. (Documents CE 33/03-2016 i CE 34/03-2016).
 
Atès que amb anterioritat la UAB ha signat acords amb la Universitat Politècnica de Catalunya, l’Agència d’Habitatge de Catalunya, la Fundació Sanitària Mollet, l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i SPM Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès SA, en virtut dels quals la UAB es va comprometre a instal·lar en edificis de la seva titularitat les instal·lacions energètiques adquirides (DISH STIRLING i PARABOLIC TROUGH) i, un cop finalitzat el període del Projecte de recerca DIDSOLIT-PB, la UAB ha de cedir la titularitat de les referides instal·lacions a les institucions públiques receptores, d’acord amb els termes de l’esmentat Projecte de recerca.
 
Atès que en data 12 de maig de 2015 la UAB, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i Ecoparc del Besòs, S.A. van formalitzar un conveni de col·laboració en virtut del qual la UAB va instal·lar a un edifici de l’AMB (l’àrea de l’edifici de visites, administració i personal de l'Ecoparc 2 ubicat al Polígon Industrial Can Salvatella, a la Avinguda Torre Mateu s/n del municipi de Montcada i Reixac) la instal·lació solar demostrativa del projecte DIDSOLIT.PB de la tecnologia solar de concentració Dish Stirling amb una potència equivalent total de 4 kW. (Document CE 35/03-2016)
 
Atès que en data 15 de juliol de 2015 la UAB va formalitzar amb Elèctrica Pintó, S.L. el contracte administratiu núm. 34/2015 pel subministrament, servei d’execució, legalització i posada en marxa i manteniment d’un sistema solar de concentració amb motor stirling incorporat, amb capacitat de generació tèrmica (3 kWt) i elèctrica (1 kWe). (Document CE 36/03-2016)
 
Atès que a l’acord 2.6 del conveni de 12 de maig de 2015 (Document CE 35/03-2016) la UAB es va comprometre a cedir la propietat de la instal·lació a l’AMB un cop finalitzada i en marxa la mateixa, així com, complertes una sèrie de condicions establertes a l’acord 3 del mateix, les quals s’acrediten mitjançant certificació. (Document CE 37/03-2016)
 
Vist allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques.
 
Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.
 
Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya. 
 
Vist l’article 80 de la Llei Orgànica 6/2011, de 21 de desembre, d’Universitats modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril.
 
Vist l’article 89 apartat k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l'article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2. apartat h, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.
 
Vist l’acord pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 10 de març de 2016, en virtut del qual s’aprova el següent:1)Autoritzar la cessió gratuïta de la titularitat de la instal·lació Dish Stirling ubicada l’àrea de l’edifici de visites, administració i personal de l'Ecoparc 2 ubicat al Polígon Industrial Can Salvatella, a la Avinguda Torre Mateu s/n del municipi de Montcada i Reixac, a favor de l’Àrea Metropolitana de Barcelona; 2)Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 3)Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització l'execució i el seguiment de l'acord primer; 4)Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (AcordCE 17/2016):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)  Autoritzar la cessió gratuïta de la titularitat de la instal·lació Dish Stirling ubicada a l’àrea de l’edifici de visites, administració i personal de l'Ecoparc 2 ubicat al Polígon Industrial Can Salvatella, a l’Avinguda Torre Mateu s/n del municipi de Montcada i Reixac, a favor de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
 
2)  Encarregar la vicerectora d’Economia i Organització de la UAB l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

8. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de desembre de 2015.
 
Exposició de motius
 
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de desembre de 2015.
 
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 18/2016):
 
1)    Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 31 de desembre de 2015, d’acord amb el que consta en el document CE 38/03-2016.
 
2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

9. Modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 29 de febrer de 2016.
 

Exposició de motius
 
Atesa la sol·licitud presentada per la Gerència de la UAB en relació a la proposta de modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 29 de febrer de 2016.
 
Vist l’article 89.g de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 28.2.b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 19/2016):
 
1)    Aprovar les modificacions de crèdit del pressupost de la UAB a 29 de febrer de 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 39/03-2016.
 
2)    Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

10. Previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2015.
 
Exposició de motius
 
Vist el tancament provisional del pressupost de la UAB finalitzat a 31 de desembre de 2015 (document CE 40/03-2016).
 
Vist que en aquest punt de l’ordre del dia el gerent informarà sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2015.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 20/2016):
 
 
1)    La Comissió Econòmica es dóna per assabentada de la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2015.
 
2)    Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre la previsió de tancament del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2015.

 

11. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2016.
 

Exposició de motius
 
Vist l’acord 72/2015 pres pel Ple del Consell Social reunit el 16 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB de l’exercici 2016, el qual és públic, únic, equilibrat i sostenible financerament en el marc de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
 
Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost aprovat per a l’exercici 2016.
 
Vist l’article 89.d) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.
 
Vist l’article 123.1) dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.3.g) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 21/2016):
 
1)     La Comissió Econòmica es dóna per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 41/03-2016.
 
2)     Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2016 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.


12. Modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l’exercici 2016.

Exposició de motius
 
Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
 
Vist l’article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d’Universitats de Catalunya.
 
Vist l’article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
 
Vist l’article 28.2.j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 75/2015 pres pel Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 16 de desembre, pel qual s’aprova el pressupost del Consell Social de la UAB corresponent a l’any 2016, d’acord amb el que consta en el document PLE 100/12-2015.
 
Vist que la Comissió d’Economia i Organització del Consell de Govern de 17 de febrer de 2016 resol favorablement la sol·licitud d’incorporació de romanent 2015 del Consell Social en el seu pressupost de l’any 2016, per import de 39.500 € per al projecte Alumni, d’acord amb el que va aprovar el Ple del Consell Social reunit el 28 d’octubre de 2015 (acord PLE 55/2015), en relació a destinar 39.500 euros de recursos disponibles del pressupost del Consell Social de l’any 2015 per al projecte Alumni de la UAB (adquisició i desenvolupament d’una base de dades ordenada i una eina de comunicació – CRM-, a dur a terme en el període comprès entre novembre de 2015 i abril de 2017).
 
Vist que el pressupost del Consell Social de l’exercici 2016 incorpora, en concepte de la 6a edició de l’estudi de la inserció dels graduats en el món laboral, del quart estudi sobre la inserció dels doctors i el segon estudi sobre la inserció laboral dels graduats en màsters que duu a terme AQU Catalunya, una despesa d’import 15.750 euros que correspon al 50% del cost total de l’estudi (31.500 euros) que assumeix la UAB, segons consta en la proposta de conveni corresponent (Document CE 43/03-2016) a presentar en el Ple del Consell Social per a la seva aprovació. I vist que l’adjudicació del concurs públic 73/2015 de la UAB per a la contractació del servei d’auditoria de la UAB (cost previst en el pressupost 2016 del Consell Social), comporta la disponibilitat pressupostària per fer front en l’any 2016 al 100% del total de la despesa dels esmentats estudis d’inserció laboral.
 
Vist que en el Ple del Consell Social de la UAB reunit el dia 22 de febrer de 2016 la vicerectora de Qualitat, Docència i Ocupabilitat informa que no es duu a terme el projecte Smart Campus en l’any 2016 i les raons que ho justifiquen, i que en el pressupost del Consell Social de l’exercici 2016 hi ha prevista una despesa de 5.000 euros per aquest projecte.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta del  president del Consell Social
 
S'acorda (Acord CE 22/2016):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta modificació de crèdit del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònomade Barcelona corresponent a l’exercici 2016, d’acord amb el que consta en el document CE 42/03-2016.



13. Ratificar la modificació dels estatuts del Centre de Visió per Computador.     
      

Exposició de motius
 
Vista la proposta del vicerector de Projectes Estratègics i Planificació.
 
Atès que el Consorci Centre de Visió per Computador, és un consorci públic integrat per la Generalitat de Catalunya, per mitjà dels Departaments competents en matèria d’Indústria i Energia i de Recerca i la Universitat Autònoma de Barcelona que té per finalitat la recerca, el desenvolupament i el foment de la visió per computador. 
 
Atès que la Disposició final segona de la llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local en virtut de la qual es va aprovar la Disposició addicional vintena de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú relatiu al règim d'adscripció dels consorcis a una Administració pública i els efectes pressupostaris, comptable i de control de l'esmentada adscripció.
 
Atès que la referida disposició addicional preveu que els estatuts de cada consorci hauran de determinar l’Administració pública d’adscripció de l’ens, d’acord amb uns criteris de prioritat que es recullen en el seu apartat segon; establint, així mateix, que el règim pressupostari, de comptabilitat i de control i el règim jurídic del personal al servei del consorci seran els de l’Administració pública d’adscripció.
 
Atesa la disposició transitòria sisena de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, que disposa, per a aquells consorcis que ja estiguessin creats, la necessitat d’adaptació dels seus estatuts a les noves previsions legals en el termini d’un any des de l’entrada en vigor de la Llei.
 
Atès que els articles 12 a 15 de la llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa estableix el règim jurídic aplicable als consorcis en matèria d'efectes i procediment de separació dels membres de consorcis i liquidació dels consorcis.
 
Atès que en sessió de 25 de setembre de 2015 el Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador va aprovar, per unanimitat la modificació dels seus estatuts. (Document CE 43/03-2016 i document CE 44/03-2016)
 
Vist l’article 88 apartat e, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 96/2015 pres pel Consell de Govern de 12 de novembre de 2016, pel qual s’acorda: 1) Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 25 de setembre de 2015 de modificació dels seus estatuts en els termes del document annex; 2) Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquests acords; 3) Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius; 4) Informar dels presents acords al Consorci Centre de Visió per Computador.
 
Atesa la sol·licitud de 16 de febrer de 2016 del departament competent de la Generalitat de Catalunya de comptar amb l’acord corresponent del Consell Social sobre la ratificació de la modificació dels esmentats estatuts, en aplicació de l’article 64, apartat t, dels Estatuts de la UAB.
 
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CE 23/2016):
 
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 25 de setembre de 2015 de modificació dels seus estatuts en els termes del document CE 44/03-2016.
 
2)    Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació l'execució i el seguiment d’aquest acord.
 
3)    Comunicar el present acord al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
 
4)    Informar del present acord al Consorci Centre de Visió per Computador.