Detall acord

PLENARI 17-10-2024

Ordre del dia

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 25 de juliol de 2024. [+]
  2. Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
  3. Informe del rector de la UAB.
  4. Àmbit acadèmic.

            4.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.

            4. 2. Aprovació, si escau, de la proposta d’extinció de títols de màster universitari. [+]

             4.3. Aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màster de formació permanent i diplomes d’especialització. [+]

             4.4. Aprovació, si escau, de la proposta de canvi de denominació de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional. [+]

  1. Àmbit econòmic.

           5.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.

           5.2. Presentació i acord, si escau, de l’informe dels comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2023. [+]

           5.3. Aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de les entitats dependents de la UAB següents:

                  5.3.1. Fundació Parc de Recerca UAB, MP [+]

                  5.3.2. UAB Firms, S.L. [+]

                  5.3.3. Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP [+]

                  5.3.4. Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP [+]

                  5.3.5. Fundació Autònoma Solidària [+]

                  5.3.6. Fundació Salut i Envelliment UAB [+]

           5.4. Aprovació, si escau, del protocol amb el CSIC per al projecte constructiu d’ampliació de les instal·lacions del IMB-CNM. [+]

           5.5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació d’estatuts del Consorci Institut Metròpoli. [+]

           5.6. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2024. [+]

  1. Àmbit Universitat, Societat i Empresa.

           6.1. Informació sobre l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.

           6.2. Aprovació, si escau, de la proposta de projectes a realitzar en l’any 2025 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa. [+]

  1. Informació sobre l’organització i estructura de la UAB.
  2. Torn obert de paraules.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relació dels acords

1. Acta de la sessió plenària del dia 25 de juliol de 2024

S'acorda (Acord PLE 41/2024)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 25 de juliol de 2024.


4.2. Extinció de títols de màster universitari.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat per a l’extinció de títols de màster universitari que han estat presentades pel centre corresponent (document 1 i document 2).

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa l’article 173 del Estatus de la UAB sobre la supressió de titulacions de grau pròpies de la UAB.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 73/2024 pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 25 de setembre, en relació a la proposta d’extinció de títols de màster universitari.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de la UAB.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB de 10 d’octubre de 2024 s'ha pres l’acord CA 32/2024, en virtut del qual es proposa acordar informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitari següents: a) Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (Especialitat de Matemàtiques). b) Mediació Familiar i en els àmbits del Dret Privat. Segon. Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord. Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerenta d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 42/2024):

Primer.   Aprovar l’extinció dels títols de màster universitari següents:

               a)  Màster universitari en Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (Especialitat de Matemàtiques). 

               b)  Màster universitari en Mediació Familiar i en els àmbits del Dret Privat.

Segon.   Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar el present acord a la vicegerenta d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.3. Creació i modificació de títols de màster de formació permanent i diplomes d’especialització.

Exposició de motius

Ateses les peticions de creació de títols de màster de formació permanent i de diplomes d’expert que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1, document 2 i document 3).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l’article 29.1.a del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 25 de setembre de 2024 s’ha pres l’acord 74/2024 relatiu a la creació  i modificació de títols de màster de formació permanent i diplomes i elevar la proposta al Consell Social de la UAB per a l’acord corresponent.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica de 10 d’octubre s'ha pres l’acord CA 33/2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:  Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents: a)Màster de formació permanent en Gènere i Salut (interuniversitari gestió UB). b) Màster de formació permanent en Optometria Clínica i Tècniques d’Imatge en Oftalmologia. Segon.  Aprovar la modificació del títol de màster de formació permanent European Master Degree in Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery, que passa a denominar-se Màster de formació permanent en Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery. Tercer.  Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord. Quart.  Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de la UAB.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord PLE 43/2024):

Primer.  Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents:

              a)  Màster de formació permanent en Gènere i Salut (interuniversitari gestió UB). 

              b) Màster de formació permanent en Optometria Clínica i Tècniques d’Imatge en Oftalmologia. 

Segon.  Aprovar la modificació del títol de màster de formació permanent European Master Degree in Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery, que passa a denominar-se Màster de formació permanent en Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery. 

Tercer.  Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Quart.  Comunicar aquest acord a la vicegerenta d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4.4. Canvi de denominació de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional.

Exposició de motius

Vista l’ORDRE ECO/326/2015, de 14 d'octubre, respecte l'Escola Universitària d'Infermeria Creu Roja, centre adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona, en virtut de la qual es va donar conformitat al canvi de titularitat a la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer i de denominació que va passar a denominar-se Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa. (document 1).

Vist l’acord pres el 3 de juliol de 2014 en virtut del qual el Patronat de la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer va acordar el canvi del nom d’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa pel d’EUIT Centre Universitari.

Vist el que disposa l’article 35 dels Estatuts de la UAB sobre l’adscripció i vinculació de centres d’ensenyament a la UAB.

Vist l’article 29.1.a del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 76/2024,  pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 25 de setembre,  en referència al canvi de denominació de l’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa per EUIT Centre Universitari.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica de 10 d’octubre s'ha pres l’acord CA 34/2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer.  Informar favorablement del canvi de denominació de l’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa per EUIT Centre Universitari. Segon.  Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquest acord. Tercer.  Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.  

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

Proposta d’acord (Acord PLE 44/2024):

Primer.  Informar favorablement del canvi de denominació de l’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa per EUIT Centre Universitari.

Segon.  Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


5.2.  Informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist l’informe dels comptes anuals agregats de l’exercici 2023 elaborat per l’empresa d’auditoria externa Faura-Casas Auditors Consultors, S.L (document 1).

Vist l’article 28.4 apartat b, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 86/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB de data 9 d’octubre de 2024, em virtut del qual s’aprova el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2023 per a la seva informació.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2023 per a la seva presentació i anàlisi,

S'acorda (Acord PLE 45/2024):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.


5.3.1.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2, apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB, MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 19 de juny de 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 87/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, MP, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 46/2024):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, MP, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB.


5.3.2.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la UAB-Firms, SL han estat formulats per la Junta General d’Accionistes de l’entitat en data 31 de març de 2024 (document 1 ).

Vist l’acord CE 88/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1. Segon.  Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S'acorda (Acord PLE 47/2024):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB i al vicerector d’Economia i al gerent de la UAB.

 


5.3.3.   Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la Fundació Hospital Clínic Veterinari MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 23 de juny de 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 89/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 48/2024):

Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari, MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

 


5.3.4.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 apartat g dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 27 de juny de 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 90/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat  Autònoma de Barcelona MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 49/2024):

Primer.  Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Seon.  Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

 


5.3.5.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la Fundació Autònoma Solidària han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 4 de juny de 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 91/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 50/2024):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.

 


5.3.6.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2023 de la Fundació Salut i Envelliment han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 15 de maig de 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 92/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 51/2024):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2023 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

 


5.4. Protocol amb el CSIC per al projecte constructiu d’ampliació del les instal·lacions del IMB-CNM.

Exposició de motius

Atès que el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han vingut col·laborant al llarg dels anys a través de la realització de projectes conjunts, entre els quals hi ha el projecte relatiu a la seu de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM) en el campus de la UAB en Bellaterra.

Atès que l’IMB-CNM-CSIC té intenció ampliar la seva seu al terreny adjacent al que actualment ocupen l’edifici i instal·lacions de l’esmentat institut, concretament a la parcel·la de forma regular i sense edificar colindant amb la parcel·la M situada al nord-est del Campus Universitari de Bellaterra i que en l’actualitat ocupa l’edifici del IMB-CNM (CSIC). La parcel·la té accés principal al carrer Til·lers, i es referencia segons les coordenades UTM-ETRS89 (m): 425.633,7; 4.594.872,50. Limita al nord amb l’edifici de l’IMB-CNM (CSIC); i amb la resta dels límits amb els espais d’accés als edificis del campus universitaris adjacents.

Atès que per dur a terme aquesta ampliació es requereix solucionar una sèrie de qüestions tècniques prèvies a l’inici de les licitacions dels contractes administratius que l’IMB-CNM (CSIC) haurà de licitar per poder realitzar l’obra.

Vista la necessitat de formalitzar un protocol general d’actuació l’objecte del qual sigui l’establiment de pautes generals que facilitin la col·laboració entre la UAB i l’IMB-CNM (CSIC) per a la realització d’un projecte constructiu que permeti l’ampliació de les instal·lacions actuals de l’IMB-CNM (CSIC) aprofitant les possibilitats del terreny adjacent (document 1).

Atès que en virtut de l’esmentat protocol les parts manifesten la seva voluntat (i) per a l’execució de l’esmentat Projecte constructiu a través de la formalització per part de la UAB a favor de l’IMB-CNM (CSIC) una cessió d’us de la parcel·la, sota el règim de concessió administrativa, de Superfície: Parcel·la M en el seu conjunt, 7.637 m², dels qials 2.247 m² suposen l’ampliació, localitzada al carrer Til·lers, i es referencia segons les geocoordenades UTM-ETRS89 (m): 25.633,7; 4.594.872,50, amb referència catastral Parcela M en 5049611DF2954G0001WK; i (ii) el CSIC realitzar totes les actuacions i gestions patrimonials i urbanístiques necessàries que permetin procedir a la construcció d’un nou edifici a la parcel·la esmentada per tal que el nou edifici ubiqui noves dependències de l’ IMB-CNM (CSIC).

Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB respecte la competència del Consell de Govern de proposar al Consell Social actes de disposició de bens immobles de la Universitat.

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist  l’acord 82/2024 pres pel Consell de Govern de 25 de setembre de 2024, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el protocol amb el CSIC per al projecte constructiu d’ampliació del les instal·lacions del IMB-CNM, i elevar la proposta d’acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

Vist l’acord CE 94/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Acordar la formalització del Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra (Cerdanyola del Vallès – Barcelona).  Segon. Facultar al rector, tant àmpliament com en dret sigui possible, per a la formalització del Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra, d’acord amb la minuta que s’adjunta com a document 1, la qual s’aprova; així com, fer petites modificacions de caràcter tècnic del text reflectit a la minuta.  Tercer. Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i seguiment d’aquest acord. Quart. Comunicar el present acord al director de la Direcció d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 52/2024):

Primer.   Acordar la formalització del Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra (Cerdanyola del Vallès – Barcelona). 

Segon.   Facultar al rector, tant àmpliament com en dret sigui possible, per a la formalització del Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra, d’acord amb la minuta que s’adjunta com a document 1, la qual s’aprova; així com, per a fer petites modificacions de caràcter tècnic del text reflectit a la minuta.  

Tercer.   Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i seguiment d’aquest acord.

Quart.   Comunicar el present acord al director d’Arquitectura i Logística de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5.5. Modificació dels estatuts del Consorci Institut Metròpoli.

Exposició de motius

Atès que el Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona  IERMB), amb el nom ‘Estudis Metropolitans’ va ser constituït l’any 1984 per la Corporació Metropolitana de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona i posteriorment, es van adherir l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Consorci de la Zona Franca, la Federació de Municipis de Catalunya i, finalment, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i de la Universitat Pompeu Fabra.

Atesa l’entrada en vigor de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que regulà de manera detallada el règim dels consorcis de dret públic; el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprovà el text refós de la Llei de contractes del sector públic, i la Llei 31/2010, de 3 d’agost, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, es va fer necessària l’aprovació d’una modificació dels Estatuts per adaptar-los al nou marc normatiu.

Atès que els interessos i les necessitats de les administracions públiques consorciades van exigir que el Consorci focalitzés les seves activitats en els aspectes que podien contribuir millor al procés d’anàlisi i presa de decisions dels ens públics que l’integraven, pel que es va impulsar una nova modificació dels estatuts, aprovada pel Consell de Govern de l’IERMB el 13 de desembre de 2013 i publicada al BOPB de data 9 de juliol de 2014.

Atès que la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, revisaren la naturalesa, l’activitat i les vies de relació dels consorcis amb les seves entitats membres i, especialment, amb la seva administració d’adscripció, i també establien la necessitat d’una ordenació competencial que facilités el desenvolupament òptim del seu objecte, la qual cosa va requerir una nova actualització dels estatuts del Consorci, la qual es va aprovar en data 24 de març de 2021 pel Consell de Govern de l’IERMB.

Atès que el Consorci ha iniciat un procés de revisió del seu nom i imatge corporativa, clau per tal de millorar la seva visibilitat i la de la seva activitat de servei, amb l’objectiu de posicionar l’institut i posar en valor la seva aportació de cara a les institucions que li donen suport, a les entitats amb qui es relaciona i a la societat en general, com a referent en cadascuna de les àrees i temàtiques que desenvolupa.

Atès que en data 16 de març de 2023, el Consell de Govern del Consorci IERMB va aprovar una modificació dels següents punts del text: i) el canvi de denominació del Consorci passant de ser Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona a Consorci Institut Metròpoli; ii) S’afegeix una lletra j) a l’article 6.3 (Consell de Govern: càrrecs, delegacions i atribucions), es modifica el redactat de l’article 7.1 (Comissió Executiva: càrrecs, delegacions i funcions); a l’article 8.2 es modifica el redactat de la lletra d) i s’introdueix una lletra f) (Article 8. Presidència i vicepresidències: càrrecs i funcions); s’afegeix un incís a l’article 12.4 i s’elimina un incís de l’article 12.5 (Règim de convocatòries); es modifica íntegrament el redactat de l’article 15 (Règim de personal).

Atès que, posteriorment, l’Àrea Metropolitana de Barcelona proposà una darrera modificació dels Estatuts, en concret, de l’art.11, relatiu a la Secretaria i Tresoreria, i de l’art.14, Règim pressupostari, comptable, de control intern i patrimonial, la qual va ser aprovada pel Consell de Govern del Consorci en data 11 de maig de 2023.

Vist que en data 18 d’abril de 2024, el Consell de Govern del Consorci Institut Metròpoli va aprovar una modificació dels Estatuts amb l’objectiu d’adaptar-los per incorporar al consorci un nou membre: la Diputació de Barcelona (document 1).

Vist l’article 88.e) de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 64. t) dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord 86/2024 pres en la reunió del Consell de Govern de 25 de setembre de 2024, en virtut del qual s’acorda ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli, i elevar l’acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

Vist l’acord CE 95/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli, aprovada pel Consell de Govern de l’Institut Metròpoli en data 18 d’abril de 2024, en els termes del document 1.; Segon. Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord; Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. Quart. Informar del present acord al Consorci Institut Metròpoli (IM).

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (acord PLE 53/2024):

Primer.   Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli, aprovada pel Consell de Govern de l’Institut Metròpoli en data 18 d’abril de 2024, en els termes del document 1.

Segon.   Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Quart.    Informar del present acord al Consorci Institut Metròpoli (IM).

 


5.6. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 71/2023 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2024.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2024 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89 apartat d de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1. dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 98/2024 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 9 d’octubre, en virtut del qual s’acorda el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2024 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 54/2024):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2024, d’acord amb el que consta el document 1.

 


6.2.   Projectes a realitzar en l’any 2025 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de la UAB.

 Exposició de motius

  Atès que la normativa d’aplicació preveu que el Consell Social compti amb un pla d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Societat-Universitat elevar al Ple del Consell Social els assumptes següents, perquè els discuteixi i els aprovi, si escau: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit social, de cooperació, dels estudiants i també de la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per a desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció, amb l’objectiu de promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats inserides en l’àmbit d’actuació de la comissió”.

Vist l’acord PLE 59/2022 pres en la reunió del Ple de 21 de desembre, en virtut del qual s’aproven les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat Universitat en l’any 2024.

Vist l’acord PLE 43/2023 pres en la sessió plenària de 19 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació del document de criteris per determinar la col·laboració econòmica del consell social en un projecte, de línies estratègiques a impulsar i de durada de la col·laboració econòmica en el projecte, aprovat en acord PLE 59/2022 de 21 de desembre, en el sentit d’incorporar el criteri 9 en la relació dels criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social (document A).

Vista la disponibilitat de recursos del pressupost del Consell Social de l’any 2025 per a l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.

Vist l’acord CUSE 06/2024 pres en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa del Consell Social de 2 d’octubre de 2024, en virtut del qual s’aprova informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar destinar, l'any 2025, 5.600 euros al projecte "Programa d'acompanyament per a reorientar la teva carrera. Primera Edició" en concepte de les despeses de contractació externa per a la realització de les sessions grupals, les sessions individuals i les reunions de treball, d'acord amb el que consta en el document de sol·licitud del projecte. Segon. Aprovar destinar, l'any 2025, 7.836 euros al projecte "Stop sedentarisme. Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB" a compte de les despeses de contractació externa de reforç de monitoratge, d'acord amb el que consta en el document de sol·licitud del projecte. Tercer. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i a la directora d’Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes. Quart. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerector de Campus i Sostenibilitat i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Vista la relació dels projectes que la Comissió Universitat, Societat i Empresa acordar informar favorablement al Ple per realitzar en l’any 2025 (document B), i que des de document B s’accedeix a la documentació de les esmentades propostes pel 2025 (document 1 i document 2).

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord PLE 55/2024):

Primer.   Aprovar destinar, l'any 2025, 5.600 euros al projecte "Programa d'acompanyament per a reorientar la teva carrera. Primera Edició" en concepte de les despeses de contractació externa per a la realització de les sessions grupals, les sessions individuals i les reunions de treball, d'acord amb el que consta en el document 1.

Segon.   Aprovar destinar, l'any 2025, 7.836 euros al projecte "Stop sedentarisme. Assessorament per la millora de la salut i el benestar de l’alumnat de la UAB" a compte de les despeses de contractació externa de reforç de monitoratge, d'acord amb el que consta en el document 2.

Tercer.   Comunicar el punt primer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i a la directora d’Alumni UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Quart.    Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerector de Campus i Sostenibilitat i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.