Detall acord
PLENARI 15-12-2021
Ordre del dia
- Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 16 de novembre de 2021. [+]
- Informe del president del Consell Social.
- Informe del rector de la UAB.
- Àmbit acadèmic.
4.1. Informe sobre l’àmbit acadèmic.
4.2. Aprovació, si escau, de la proposta d’extinció d’un títol de màster universitari. [+]
4.3. Aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un títol de màster propi i un títol de diploma de postgrau. [+]
- Àmbit econòmic.
5.1. Informe sobre l’àmbit econòmic.
5.2. Aprovació, si escau, de la proposta de criteris bàsics per a la pròrroga del pressupost de la UAB 2021 a l’exercici 2022. [+]
5.3. Aprovació, si escau, de la proposta de llicència de patent a favor de Nanoligent, SL. [+]
5.4. Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de l’acord de modificació:
5.4.1. Dels estatuts de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques. [+]
5.4.2. Dels estatuts del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell. [+]
5.5. Aprovació, si escau, de la proposta de reconeixement de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona com a mitjà propi personificat de la Universitat Autònoma de Barcelona. [+]
5.6. Aprovació, si escau, de la proposta d’ús dels fons addicionals corresponent als pressupostos dels anys 2019 i 2020 del:
5.6.1. Personal Docent i Investigador. [+]
5.6.2. Personal d’Administració i Serveis. [+]
- Àmbit Societat-Universitat:
6.1. Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a realitzar en l’any 2022 en l’àmbit societat-universitat del Consell Social de la UAB. [+]
- Àmbit Universitat-Empresa
7.1. Aprovació, si escau, de la proposta d’actuacions a realitzar en l’any 2022 en l’àmbit universitat-empresa del Consell Social de la UAB. [+]
- Torn obert de paraules.
Relació dels acords
1. Acta de la sessió plenària del dia 16 de novembre de 2021
S'acorda (Acord PLE 72/2021)
Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 16 de novembre de 2021.
4.2. Extinció d’un títol de màster universitari.
Exposició de motius
Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent per a la supressió d’un títol de màster universitari (document 1), que ha estat presentada pel centre corresponent.
Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.
Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist el que disposa l’article 173 del Estatus de la UAB sobre la supressió de titulacions de grau pròpies de la UAB.
Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de màster universitari.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova l’extinció d’un títol de màster universitari i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 14 de desembre de 2021s'ha pres d’acord CA 37/2021 que estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’extinció del títol de màster universitari en Comptabilitat Superior i Auditoria. 2) Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudi i d’Innovació Docent.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord PLE 73/2021):
- Aprovar l’extinció del títol de màster universitari en Comptabilitat Superior i Auditoria.
- Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4.3. Creació d’un títol de màster propi i un títol de diploma de postgrau.
Exposició de motius
Ateses les peticions de creació d’un títol de màster i un títol de diploma de postgrau, que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1 i document 2 ).
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l’article 29.1.a del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova la creació d’un títol de màster propi i d’un títol de diploma de postgrau i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 14 de desembre de 2021 s'ha pres d’acord CA 37/2021 estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la creació del títol de màster propi en Pneumologia Avançada. 2) Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau en Creative Computing for Desing and Arts. 3) Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment dels punts primer i segon d’aquest acord. 4) Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord PLE 74/2021):
- Aprovar la creació del títol de màster propi en Pneumologia Avançada.
- Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau en Creative Computing for Desing and Arts.
- Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment dels punts primer i segon d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.2. Criteris bàsics per a la pròrroga del pressupost de la UAB 2021 a l’exercici 2022.
Exposició de motius
Vist l’article 89.c de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.l dels Estatuts de la UAB.
Vist l’article 29.2.c del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord PLE 25/2021 pres pel Ple del Consell Social de data 19 de maig de 2021, en virtut del qual s’acorda aprovar el pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2021.
Atès el que disposen les Bases d’execució del Pressupost 2021, en el sentit que aquest és prorrogable fins a l’aprovació dels pressupostos següents.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aproven el criteris bàsics per a la pròrroga del pressupost de la UAB 2021 a l’exercici 2022 i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la Comissió Econòmica del Consell Social de 10 de desembre de 2021 s'ha pres l’acord CE 145/2021 estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar la proposta dels “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2021 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2022”, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors
S'acorda (acord PLE 75/2021):
- Aprovar la proposta dels “Criteris bàsics de la pròrroga del pressupost UAB 2021 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2022”, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.3. Llicència de patent a favor de Nanoligent, SL.
Exposició de motius
Atès que Nanoligent, SL (40%), la UAB (31,58%), la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (18,95%) i CIBER-BBN (9,47%) són cotitulars en els percentatges indicats de la família de patents derivades de la patent europea Scaffold proteins and therapeutic nanoconjugates based on nitrogen, sol·licitada amb data de prioritat 26/12/2019 i número EP19383201.1 i on els inventors són Esther Vázquez, Antoni Villaverde, Ugutz Unzueta, Naroa Serna, Juan Cedano, Olivia Cano, Patricia Álamo, Eloi Parladé i Ramon Mangues.
Atès que la patent llicenciada fa referència a un producte antitumoral basat en nanopartícules peptídiques per a ser dirigides cap a cèl·lules de tumor primari o metastàsiques.
Atès que els cotitulars volen formalitzar un contracte de llicència en exclusiva a favor de Nanoligent, SL pel temps de durada de la patent.
Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 16/11/2021 (document 1 –document confidencial disponible a la Secretaria Tècnica del Consell Social-).
Vist l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.
Vistos els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB, que qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB, que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Vist l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible, que estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova LA llicència de patent a favor de Nanoligent, SL i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de el 10 de desembre de 2021 s'ha pres l’acord CE 140/2021 estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’autorització de la formalització d’un contracte de llicència de la família de patents derivades de la patent europea Scaffold proteins and therapeutic nanoconjugates based on nitrogen, sol·licitada amb data de prioritat 26/12/2019 i número EP19383201.1 per part de la UAB (31,58%), Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (18,95%) i CIBER-BBN (9,47%), a favor de Nanoligent, S.L. en els termes de l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents de data 16/11/2021 (Document 1- document confidencial-). 2) Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment de l’acompliment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 76/2021):
- Aprovar l’autorització de la formalització d’un contracte de llicència de la família de patents derivades de la patent europea Scaffold proteins and therapeutic nanoconjugates based on nitrogen, sol·licitada amb data de prioritat 26/12/2019 i número EP19383201.1 per part de la UAB (31,58%), Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau (18,95%) i CIBER-BBN (9,47%), a favor de Nanoligent, S.L. en els termes de l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’Oficina de Valorització i Patents de data 16/11/2021 (Document 1- document confidencial-).
- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
- Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.4.1. Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP).
Exposició de motius
Atès que en data 29 d’abril de 2004, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Fundació Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili van constituir l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) davant el notari de Barcelona, Juan José López Burniol, sota el número 1.398 del seu protocol, amb la finalitat de ser la veu essencial de les universitats de Catalunya promovent i donant suport al seu treball.
Atès que per acord de l’Assemblea General de l’ACUP de data 28 de maig de 2021 i de la seva Junta Directiva de data 15 de setembre de 2021 es van modificar els seus estatuts, en els termes del document 1, per tal d’incorporar un òrgan intern denominat Taula dels Consells Socials i on s’aprofita per actualitzar petits aspectes tècnics als estatuts.
Vist l’article 88.e) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.t) dels estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova la ratificació de l’acord de modificació dels estatuts de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 10 de desembre de 2021 s'ha pres l’acord CE 141/2021 estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Ratificar l’acord del Consell de l’Assemblea General de l’ACUP de 28 de maig de 2021 i l’acord de la seva Junta Directiva de 15 de setembre de 2021 pels quals es modificà els estatuts de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord a la secretària general, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 77/2021):
- Ratificar l’acord del Consell de l’Assemblea General de l’ACUP de 28 de maig de 2021 i l’acord de la seva Junta Directiva de 15 de setembre de 2021 pels quals es modificà els estatuts de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la secretària general, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.4.2. Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell.
Exposició de motius
Atès que en el marc del Decret 341/1986, de 13 d’octubre, es va crear el Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell (CSPTS), integrat per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sabadell, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Fundació “Hospital i Casa de Beneficiència Sabadell”, la Caixa d’Estalvis de Sabadell i Sabadell Mutual, Mutualitat de Previsió Social, amb la finalitat de millorar la prestació dels serveis d’assistència sanitària de cobertura pública a la població i racionalitzar els recursos esmerçats en aquesta assistència.
Atès que el 25 de març de 2019 el Consell de Direcció del Servei Català de la Salut va aprovar la proposta de modificació dels estatuts de determinades empreses públiques i consorcis, entre els quals s’inclou el CSPTS, per adaptar-los als criteris del Grup de Treball de la Generalitat de Catalunya sobre la consideració de mitjà propi personificat de la Generalitat de Catalunya.
Atès que el 26 de febrer de 2020 el Consell de Govern del CSPTS va aprovar per unanimitat la modificació dels seus estatuts per eliminar la condició de mitjà propi (document 1, document 2, document 3).
Vist l’article 88.e) de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.t) dels estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova la ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social del 10 de desembre de 2021 s'ha pres l’acord CE 142/2021 estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell de 26 de febrer de 2020 pel qual es va aprovar per unanimitat la modificació dels seus estatuts per eliminar la condició de mitjà propi, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord a la secretària general, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 78/2021):
- Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell de 26 de febrer de 2020 pel qual es va aprovar per unanimitat la modificació dels seus estatuts per eliminar la condició de mitjà propi, d’acord amb el que consta en el document 1
- Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la secretària general, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.5. Reconeixement de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona com a mitjà propi personificat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Exposició de motius
Atès que la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) es va constituir com a entitat instrumental de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) el 24 de febrer de 1998, per col·laborar amb la Universitat en el desenvolupament i la realització de projectes docents complementaris a la seva oferta acadèmica, per prestar serveis vinculats a la universitat i per implementar projectes innovadors de caràcter estratègic per a la UAB.
Atès que l’objecte general de la FUAB és ‘la col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona en el foment i realització d’activitats docents, de recerca i de prestació de tots aquells serveis vinculats a l’activitat universitària’.
Atès que per tal d’acomplir aquesta diversitat de funcions, la UAB i la FUAB han constituït una sèrie de fundacions i empreses que conformen la Corporació UAB. A la FUAB se li ha encomanat la missió d’establir les línies estratègiques de funcionament del conjunt d’entitats que conformen aquesta Corporació, així com la de dirigir i liderar els projectes que impulsen.
Ates que l’any 2009 es van modificar els Estatuts de la FUAB introduint a l’article 4 una declaració sobre la consideració de la FUAB com a mitjà propi i servei tècnic de la UAB d’acord amb el règim previst a l’article 24.6 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic.
Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per la qual es reforcen els requisits pels quals una entitat del sector públic pugui ostentar la condició de mitjà propi personificat respecte un poder adjudicador, la qual cosa obliga a analitzar si cadascuna de les entitats que històricament ostentaven aquesta condició compleixen els nous requeriments per seguir ostentant la condició de mitjà propi personificat d’un poder adjudicador.
Vista la memòria justificativa de la vicepresidenta executiva de la FUAB relativa al compliment dels requisits subjectius exigits legalment perquè la FUAB ostenti la condició de mitjà propi de la UAB: acreditació de concurrència de medis materials i personals suficients i idonis per poder realitzar prestacions en el sector d’activitat propi de l’àmbit de l’objecte fundacional de la FUAB, així com de la sostenibilitat i eficàcia en la realització de dites prestacions segons criteris de rendibilitat econòmica (document 1).
Vist l’informe jurídic que justifica la proposta (document 2).
Vist l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
Vist l’article 86 de la llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
Vist l’article 91 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vist l’article 64.w) dels estatuts de la UAB.
Vist l’article 28.2 k) del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova el reconeixement de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona com a mitjà propi personificat de la Universitat Autònoma de Barcelona i i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist quea la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 10 de desembre de 2021 es pren l’acord CE 143/2021 estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Acordar prestar la conformitat perquè la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) mantingui la seva condició de mitjà propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’empara de l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, un cop modificats els estatuts de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per adaptar-los a l’article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. 2) Encarregar el vicerector d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord. 3) Comunicar el present acord a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 79/2021):
- Acordar prestar la conformitat perquè la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) mantingui la seva condició de mitjà propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, a l’empara de l’article 32 de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, un cop modificats els estatuts de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per adaptar-los a l’article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
- Encarregar el vicerector d’Organització l'execució i el seguiment d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.6.1. Ús dels fons addicionals corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020 del Personal Docent i Investigador.
Exposició de motius
Vista la Resolució de 22 de març de 2018, de la Secretaría de Estado de Función Pública, per la que es publica el “II Acuerdo Gobierno-Sindicatos para la mejora del empleo público y las condiciones de Trabajo”, i vistes les lleis pressupostàries de la Generalitat de Catalunya, corresponents als anys 2019 (DL 3/2019, de 22 de gener) i 2020 (Llei 4/2020, de 29 d’abril) que van autoritzar un increment addicional de la despesa de personal del 0,25% i el 0,30% de la massa salarial del 2019 i el 2020 respectivament i atès que aquest increment del 0,55% pel que fa referència del Personal Docent i Investigador representa un increment de despesa de la massa salarial de capítol 1 en 634.898,47, que, si es destina a mesures consolidables, passen a integrar-se als pressuposts futurs.
Atès que l’article 25.3 de la Llei de pressupostos, així com el Reial Decret-Llei 2/2020, de 21 de gener de 2020, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit del sector públic, preveuen pel que fa als fons addicionals el següent:
Vist que es pot autoritzar un increment addicional del 0,30% de la massa salarial per a, entre altres mesures, la implantació de plans o projectes de millora de la productivitat o l'eficiència, la revisió de complements específics entre llocs de treball amb funcions equiparables, l'homologació de complements de destinació o l'aportació a plans de pensions.
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 23 de novembre de 2021 pel qual s’informa favorablement l’ús dels fons addicionals del PDI corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020.
Vist l’article 28.4.d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova l’ús dels fons addicionals corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020 del Personal Docent i Investigador i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 10 de desembre de 2021s'ha pres d’acord CE 147/2021 estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’ús dels fons addicionals del PDI corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Establir la seva entrada en vigor al dia següent de la seva aprovació pel Consell Social i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB. 3) Comunicar el present acord a la vicerector de Personal Acadèmic per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord PLE 80/2021):
- Aprovar l’ús dels fons addicionals del PDI corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Establir la seva entrada en vigor al dia següent de la seva aprovació pel Consell Social i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
- Comunicar el present acord a la vicerector de Personal Acadèmic per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5.6.2. Ús dels fons addicionals corresponent als pressupostos dels anys 2019 i 2020 del Personal d’Administració i Serveis.
Exposició de motius
Vistes les lleis pressupostàries de la Generalitat de Catalunya, corresponents als anys 2019 (DL 3/2019, de 22 de gener) i 2020 (Llei 4/2020, de 29 d’abril) que van autoritzar un increment addicional de la despesa de personal del 0,25% i el 0,30% de la massa salarial del 2019 i el 2020 respectivament i atès que aquest increment del 0,55% pel que fa referència al Personal d’Administració i Serveis representa un increment de despesa de la massa salarial de capítol I en 207.434,92€ corresponent al PAS funcionari i 229.896,36€ al PAS Laboral que, si es destina a mesures consolidables, passen a integrar-se als pressuposts futurs.
Atès que l’article 25.3 de la Llei de pressupostos, així com el Real Decret-Llei 2/2020, de 21 de gener de 2020, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit del sector públic, preveuen pel que fa als fons addicionals el següent:
Vist que es pot autoritzar un increment addicional del 0,30% de la massa salarial per a, entre altres mesures, la implantació de plans o projectes de millora de la productivitat o l'eficiència, la revisió de complements específics entre llocs de treball amb funcions equiparables, l'homologació de complements de destinació o l'aportació a plans de pensions.
Atès que es preceptiva la negociació de l’ús dels fons addicionals del PAS corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020.
Atès l’Acord entre l’Equip de Govern, la Gerència i la Junta de PAS de la Universitat Autònoma de Barcelona referent als llocs base de l’escala administrativa del Personal d’Administració i Serveis Funcionari de data novembre de 2021, mitjançant el qual s’acorda que les reclassificacions contemplades en el mateix es finançaran amb els imports corresponents als fons addicionals del 0,25% i el 0,30% de la massa salarial dels pressupostos de 2019 i 2020, respectivament.
Atès l’Acord entre l’Equip de Govern, la Gerència i el Comitè d’Empresa del PAS Laboral de la Universitat Autònoma de Barcelona referent a l’aplicació dels fons addicionals per al Personal d’Administració i Servei Laboral de data novembre de 2021 mitjançant el qual s’acorda destinar els fons addicionals del 0,25% i el 0,30% de la massa salarial del PAS laboral dels pressupostos 2019 i 2020, respectivament, a finançar accions relatives a millorar l’eficiència de les plantilles i al desenvolupament professional del seu personal de capítol 1 per, en concret, facilitar la transformació del grup LG4 a grup LG3 tal i com es recull a l’Acord entre l’Equip de Govern, la Gerència i el comitè d’empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona referent als fons addicionals.
Vist l’article 28.4.d del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vista la documentació d’aquest punt de l’ordre del dia (document 1, document 2 i document 3).
Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’1 de desembre de 2021, en virtut del qual s’aprova l’ús dels fons addicionals del PAS corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020 i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social dei el 10 de desembre de 2021 s'ha pres l’acord CE 148/2021 estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: 1) Aprovar l’ús dels fons addicionals del PAS corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020, d’acord amb el que consta en el document 1. 2) Encarregar al vicerector d’Organització l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord PLE 81/2021):
- Aprovar l’ús dels fons addicionals del PAS corresponents als pressupostos dels anys 2019 i 2020, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Encarregar al vicerector d’Organització l’execució i el seguiment d’aquest acord.
6.1. Accions a dur a terme en l’àmbit Societat-Universitat del Consell Social de la UAB en l’any 2022.
Exposició de motius
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Universitat-Empresa elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”
Vist que el pressupost disponible del Consell Social per a l’any 2022 per a projectes de l’àmbit Universitat-Empresa i de l’àmbit Societat-Universitat, és de 86.260 euros, tant per a projectes de continuïtat com de nous.
Vist que es proposa la continuïtat dels projectes 1, 2 , 3 i 4 del document 1 (Premis Argó (18a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior; beques Impuls a estudiants de la UAB amb necessitats especials; i Acte de la Nit del Consell Social de la UAB curs 2022-2023).
Vist que es proposen com a nous projectes de l’any 2022 els que consten en els punts 5, 6 i 7 del document 1 (projecte “UAB Games 2022”, projecte “I premi als millors treballs de final de grau (TFG) relacionats amb l’emprenedoria social” i projecte “Elaboració d’una estratègia en l’àmbit de l’esport de la UAB”).
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord PLE 82/2021):
- Aprovar donar continuïtat, en l’any 2022, a les actuacions següents:
a) Destinar 6.000 euros als Premis Argó (18a edició) a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.
b) Destinar 2.000 euros a compte de la dotació del Premi d’Excel·lència Docent de la UAB del curs 2021-2022. [
c) Destinar 10.000 euros a les beques Impuls per a estudiants de la UAB amb necessitats especials per al curs 2022-2023.
d) Destinar 5.000 euros per a l’acte La Nit del Consell Social del curs 2022-2023.
- Aprovar, en l’any 2022, les noves actuacions següents:
a) Destinar 1.900 euros al projecte “I premi als millors treballs de final de grau (TFG) relacionats amb l’emprenedoria social”, en concepte de les despeses per al premi en els àmbits de coneixement següents: Ciències experimentals i tecnològiques, Ciències socials, Ciències humanes i Ciències de la salut, de 400 euros cadascun, així com les despeses de difusió, d’import 300 euros.
b) Destinar 6.650 euros al projecte UAB Games 2022, els objectius i continguts del qual s’han de concretar en un grup de treball integrat per la presidenta de la Comissió Societat-Universitat, la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, i el director del Servei d’Activitat Física. Les conclusions del grup de treball seran informades al Consell Social de la UAB.
c) Impulsar i treballar en la definició de l’estratègia de la UAB en l’àmbit esportiu, conjuntament el Consell Social de la UAB, el vicerectorat de Campus, Sostenibilitat i Territori i el Servei d’Activitat Física, perquè sigui aprovada pels òrgans competents de la UAB en l’any 2022.
- Comunicar els apartats a) i b) del punt 1 d’aquest acord a la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat de la UAB i a la directora de l’ICE.
- Comunicar l’apartat c) d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB i al director de la Fundació Autònoma Solidària.
- Comunicar l’apartat a) del punt 2 d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat de la UAB.
- Comunicar els apartats b) i c) del punt 2 d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori i al responsable del Servei d’activitat Física de la UAB.
- Comunicar el present acord al Cap del Gabinet del Rectorat de la UAB.
7.1. Actuacions a realitzar en l’any 2022 en l’àmbit universitat-empresa del Consell Social de la UAB.
Exposició de motius
Atès l’article 14.2 de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la que es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, que estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.
Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell
Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Universitat-Empresa elevar els assumptes següents perquè siguin discutits i aprovats, si escau, pel ple del Consell Social: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit de les relacions amb les empreses, la inserció laboral i la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció. L’objectiu del pla i accions és promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats orientades a la obtenció de retorns a la Universitat i a potenciar els lligams entre la Universitat i les empreses, institucions i entitats.”
Vist que el pressupost disponible del Consell Social per a l’any 2022 per a projectes de l’àmbit Universitat-Empresa i de l’àmbit Societat-Universitat, és de 86.260 euros, tant per a projectes de continuïtat com de nous.
Vist que es proposta la continuïtat dels projectes 1 i 2 del document 1 (Projecte Hub b30-Residence Experience in Sustainability i Acte de la Nit del Consell Social de la UAB 2022)
Vist el nou projecte que es proposta en el punt 3 del document 1.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord PLE 83/2021):
- Aprovar assignar, en l’any 2022, 13.160 euros per al projecte Hub b30 Residence Experience in Sustainability, en concepte de les despeses del servei d’execució del projecte per part del Parc de Recerca UAB i en concepte del cost de les beques a estudiants del curs 2021-2022 imputables a l’any 2022.
- Aprovar destinar, en l’any 2021, 5.000 euros per a l’acte de la Nit del Consell Social de la UAB del curs 2022-2023.
- Aprovar destinar, en l’any 2022, 14.000 euros per al projecte Venture Building en Cleantech, en concepte de la realització del diagnòstic cleantech, la detecció d’oportunitats territorials, i el procés d’ideació, desenvolupament del prototip i de definició del projecte d’start-up.
- Comunicar els punt 1 i 3 d’aquest acord a la directora i el gerent del Parc de Recerca UAB.
- Comunicar el present acord al Cap del Gabinet del Rectorat de la UAB.