Detall acord

COMISSIÓ ACADÈMICA 13-06-2024

Ordre del dia

 

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 26 d’abril de 2024.
  2. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica Extraordinària del dia 4 de juny de 2024.
  3. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
  4. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de canvi de denominació de la Facultat de Psicologia de la UAB.
  5. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes.
  6. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de modificació de la normativa de permanència de la UAB.
  7. Acord, si escau, de l’informe al rector sobre recursos de permanència a la UAB.
  8. Informació i acord, si escau, de l’informe anual corresponent al curs 2023/2024 sobre l’aplicació de la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011.
  9. Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2023-2024 dels estudis oficials de grau i de màster.
  10. Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2022-2023 dels màsters de formació permanent i diplomes.
  11. Torn obert de paraules.

 

Relació dels acords

1.Acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 26 d'abril de 2024.

S'acorda (Acord CA 19/2024):

Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica reunida el dia 26 d'abril de 2024.

 


2. Acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 4 de juny de 2024.

S'acorda (Acord CA 20/2024):

Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica reunida el dia 4 de juny de 2024.


4. canvi de denominació de la Facultat de Psicologia de la UAB.

Exposició de motius

Vist que el Consell de Govern de la UAB va aprovar el Reglament de la Facultat de Psicologia de la UAB en data 21 d’abril de 2005 i el va modificar en data 10 de maig de 2016.

Vist que en data 13 de novembre de 2023 la Junta de la Facultat de Psicologia de la UAB va aprovar la proposta de modificació de la denominació de la Facultat, en el sentit que passés a denominar-se Facultat de Psicologia i de Logopèdia.

Vist que en data 24 d’abril de 2024, de conformitat amb l’article 13.5 dels Estatuts de la UAB, el Consell de Govern va acordar obrir un període d’informació de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic poguessin presentar al·legacions en relació a l’expedient de canvi de denominació de la Facultat de Psicologia, i que no s’ha presentat cap al·legació al respecte.

Vista la documentació presentada per a aquest punt de l’ordre del dia (document 1).

Vist l’article 88.c de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 29.1.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 5 de juny de 2024 es pren l’acord següent: PRIMER. Aprovar el canvi de denominació de la Facultat de Psicologia que passa a denominar-se Facultat de Psicologia i de Logopèdia. SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixin les funcions de la seva competència, en el sentit d’emetre informe previ a la presentació de la sol·licitud al departament competent en matèria d’universitats d’aquest canvi de denominació. TERCER. Modificar el Reglament de la Facultat amb els canvis de denominació corresponents, condicionat a l’aprovació del canvi per part del departament competent en matèria d’universitats. QUART. Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d’aquests acords. CINQUÈ. Comunicar el present acord al Deganat de la Facultat de Psicologia.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord CA 21/2024):

Informar favorablement al Ple del Consell Social de la UAB sobre la proposta d’acord següent:

Primer.  Informar favorablement al departament competent en matèria d’universitats la proposta de canvi de denominació de la Facultat de Psicologia perquè passin a denominar-se Facultat de Psicologia i de Logopèdia.

Segon.  Als efectes acadèmics, el canvi de denominació serà efectiu a partir del curs acadèmic 2025-2026

Tercer.    Comunicar el present acord a la Secretària General de la Universitat Autònoma de Barcelona als efectes de les gestions i tràmits oportuns.

 


5. Creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes.

Exposició de motius

Ateses les peticions de creació de títols de màster de formació permanent i de diplomes que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (document 1 i document 2).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l’article 29.1.a del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 24 d’abril s’ha pres l’acord següent: PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents: - Màster de formació permanent en Intel·ligència Artificial i Dret Digital. - Màster de formació permanent en Infermeria Intensiva i en Cures Crítiques. SEGON. Aprovar la creació del títol de diploma d’expert següent: - Diploma d’expert en Marc Legal de la Intel·ligència Artificial i Dret Digital - Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Crític amb Patologia Cardiovascular i/o Respiratòria (àmbit Prehospitalari i Hospitalari) - Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Traumàtic Greu (àmbit Prehospitalari i Hospitalari) TERCER. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’expert al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer. CINQUÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord CA 22/2024):

Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:

Primer.   Aprovar la creació dels títols de màster de formació permanent següents:

               a) Màster de formació permanent en Intel·ligència Artificial i Dret Digital. 

               b) Màster de formació permanent en Infermeria Intensiva i en Cures Crítiques. 

Segon.  Aprovar la creació dels títols de diploma d’expert següents:

              a) Diploma d’expert en Marc Legal de la Intel·ligència Artificial i Dret Digital. 

              b) Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Crític amb Patologia Cardiovascular i/o Respiratòria (àmbit Prehospitalari i Hospitalari). 

              c) Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Traumàtic Greu (àmbit Prehospitalari i Hospitalari). 

Tercer.   Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels punts primer i segon d’aquest acord.

Quart.   Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


6.  Modificació de la normativa de permanència de la UAB.

Exposició de motius

Vista la previsió d’actualitzar l’articulat de la Normativa Acadèmica de la UAB en l’article que estableix que és el Consell Social qui aprova les normes que regulen el règim de permanència dels estudiants a la Universitat, atès que en el marc de la LOSU, el Consell Social passa a informar aquestes normes.

Vist que aquesta actualització de l’articulat s’està treballant en el marc de la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB, que és un text refós de tota la normativa aplicable als estudis de la UAB, la qual aprova el Consell de Govern de la Universitat. Així, el canvi que es afecta l’article 118 de l’esmentada normativa, sobre la qual el Consell Social no té cap potestat.

Vist que la normativa de permanència aprovada pel Consell Social l’any 2003 consta d’un preàmbul, en el qual es fa referència al marc normatiu d’aplicació en el moment de la seva aprovació, i d’un articulat de regulació de la permanència, el qual forma part la normativa acadèmica de la UAB com a annex.

Vist que no cal procedir a la modificació del preàmbul de la normativa de permanència aprovada el 2003 pel Consell Social malgrat que s’actualitzin les competències contemplades en l’article 118 de la Normativa acadèmica de la UAB, en tant i en quant el contemplat en el preàmbul queda automàticament derogat per una llei que és de rang superior (LOSU).

Vist que sí que pertocaria l’acord del Consell Social (no d’aprovació, sinó d’informe) quan es modifiqui el contingut de la normativa actual de permanència, la revisió de la qual està prevista per a l’any 2025.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic de la UAB.

D’acord amb tot l’exposat, en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 13 de juny de 2024 s’informarà del que consta en els paràgrafs anteriors.

 


7. Informe al rector sobre recursos de permanència a la UAB.

Exposició de motius

Vista la normativa sobre el règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada pel Consell Social el dia 20 de juny de 2011.

Vist l’article 30.3.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vistos els recursos i les al·legacions presentades sobre règim de permanència pels alumnes de la UAB següents:

  1. NIA 1191399, estudiant de Grau en Estudis d’Anglès i Francès de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, segons consta en el document 1.
  2. NIA 1632204, estudiant de Grau en Teràpia Ocupacional de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa, adscrita a la UAB, segons consta en el document 2.
  3. NIA 1676249, estudiant de Grau en Relacions Laborals de la Facultat de Dret de la UAB, segons consta en el document 3.
  4. NIA 1606619, estudiant de Grau en Comptabilitat i Finances de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, segons consta en el document 4.
  5. NIA 1562880, estudiant de Grau en Economia de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, segons consta en el document 5.
  6. NIA 1331977, estudiant de Grau en Gestió Aeronàutica de l’Escola d’Enginyeria de la UAB, segons consta en el document 6.
  7. NIA 101335, estudiant de Grau en Informàtica i Serveis de l’Escola Universitària d’Informàtica Tomàs Cerdà , adscrita a la UAB, segons consta en el document 7.
  8. NIA 1388520, estudiant de Grau en Educació Infantil de la Facultat de Ciències de l’Educació la UAB, segons consta en el document 8.
  9. NIA 1491424, estudiant de Grau en Periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, segons consta en el document 9.
  10. NIA 1500910, estudiant de Grau en Economia de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, segons consta en el document 10.
  11. NIA 1565959, estudiant de Grau en Medicina de la Facultat de Medicina de la UAB, segons consta en el document 11.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,

S’acorda (Acord CA 23/2024):

Primer.  Retornar a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB el recurs per a la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de Grau en Estudis d’Anglès i de Francès, presentat per l’estudiant amb NIA 1191399, per considerar que no es disposa de documentació acreditada de la justificació exposada que permeti una valoració de la sol·licitud del recurs.

Segon.   Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Teràpia Ocupacional, presentat per l’estudiant amb NIA 1632204 de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura 200360 Estructura i Funció del Cos Humà, i per tant, autoritzar que l’alumna pugui formalitzar una matrícula.

Tercer. Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud d’ampliació de matrícula en 12 crèdits, presentat per l’estudiant amb NIA 1676249 de la Facultat Dret, per tal de donar acompliment al que estableixen l’article 2.2.b de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització d’ampliació de matrícula en 12 crèdits, i per tant, autoritzar que l’alumna pugui amplia la matricula pel curs 2023-2024 en 12 crèdits.

Quart.  Retornar a la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB el recurs per a la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Comptabilitat i Finances, presentat per l’estudiant amb NIA 1606619, per considerar que no es disposa de cap justificació ni documentació acreditada que permeti una valoració de la sol·licitud del recurs.

Cinquè. Emetre un informe desfavorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Economia, presentat per l’estudiant amb NIA 1562880 de de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant no justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de les assignatures 102337 Microeconomia I i 102320 Economia Espanyola, i per tant, no autoritzar que l’alumne pugui formalitzar una matrícula.

Sesè.   Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de Grau en Gestió Aeronàutica, presentat per l’estudiant amb NIA 1331977 de l’Escola d’Enginyeria de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de continuació dels estudis.

Setè.  Retornar a l’Escola Universitària d’informàtica Tomàs Cerdà el recurs per a la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Informàtica i Serveis, presentat per l’estudiant amb NIA 101335, per considerar que no es disposa de cap justificació ni documentació acreditada que permeti una valoració de la sol·licitud del recurs.

Vuitè.  Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de Grau en Educació Infantil, presentat per l’estudiant amb NIA 1388520 de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB , i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de continuació dels estudis.

Novè.  Retornar a la Facultat de Ciències de la comunicació de la UAB el recurs per a la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de Grau en Periodisme, presentat per l’estudiant amb NIA 14914240, per considerar que no es disposa de documentació acreditada de la justificació exposada que permeti una valoració de la sol·licitud del recurs.

Desè. Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Economia, presentat per l’estudiant amb NIA 1500910 de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura 102335 Microeconomia III, i per tant, autoritzar que l’alumne pugui formalitzar una matrícula.

Onzè. Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Economia, presentat per l’estudiant amb NIA 1565959 de la Facultat de Medicina de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de les assignatures: 102957 Fisiologia Mèdica I i 103593 Anatomia Humana: Esplancnologia, i per tant, autoritzar que l’alumne pugui formalitzar una matrícula.

 


8.  Informe anual corresponent al curs 2023-2024 sobre l’aplicació de la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011.

Exposició de motius

Vist l’article 90.i de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vista la Normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB, aprovada pel Ple del Consell Social el dia 20 de juny de 2011.

Vist l’article 10 de l’esmentada normativa sobre règim de permanència, que estableix que la Universitat elaborarà informes anuals sobre l’aplicació d’aquesta normativa, i els elevarà al Consell Social.

Vist l’article 29.2.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 2/2013 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 12 de febrer, en virtut del qual s’aprova el model d’informe anual al Consell Social sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.

Vist que, en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, es rep l’informe integrat anual (document 1) sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda (Acord CA 24/2024):

La Comissió Acadèmica es dóna per assabentada de l’informe anual sobre l’aplicació, al curs 2023-2024, de la normativa del règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


9.  Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2023-2024 dels estudis oficials de grau i de màster.

En la reunió de la Comissió Acadèmica de 13 de juny de 2024 s’informarà sobre la matriculació a la UAB per al curs 2023-2024 dels estudis oficials de grau i de màster (document 1).

 


10.  Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2022-2023 dels màsters de formació permanent i diplomes

En la reunió de la Comissió Acadèmica de Acadèmica de 13 de juny de 2024 s’informarà sobre la matriculació a la UAB per al curs 2022-2023 dels màsters de formació permanent i diplomes (document 1).