Detall acord
COMISSIÓ ECONÒMICA 22-12-2011
Ordre del dia
1.Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió del dia 29 de novembre de 2011
2.Informe sobre l'àmbit econòmic
3.Aprovació, si escau, de les tarifes dels Serveis Científico-Tècnics per a l'any 2012
4.Aprovació, si escau, de les tarifes dels laboratoris de prestació de serveis de l'exercici 2012
5.Informar al Ple del Consell Social per a l'aprovació, si escau, de l'actualització de la composició del CBATEG
6.Aprovació, si escau, de les tarifes del Servei Centre de Recursos Docents de la Facultat de Medicina corresponents a l'exercici 2012
7.Aprovació, si escau, de la proposta de planificació d'auditories internes per a l'any 2012
8.Informar al Ple del Consell Social per a l'aprovació, si escau, de la proposta de pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona de l'exercici 2012
9.Informar al Ple del Consell Social per a l'aprovació, si escau, de la proposta de pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponent a l'exercici 2012
10.Informació sobre el PEP 2011-2014 de la UAB
11.Taxes per servei de suport a l'aprenentatge
12.Informació sobre els convenis tramitats per la UAB
13.Torn obert de paraules
Relació dels acords
Acta de la sessió del 29 de novembre de 2011
S'ACORDA (acord 85/2011):
Aprovar l'acta de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el dia 29 de novembre de 2011.
Tarifes dels serveis científico-tècnics per a l'any 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vista la proposta presentada per l'adjunta al vicerector d'Investigació i Projectes Estratègics per a Estructures Transversals de Recerca, en relació a l'aprovació, si escau, de les tarifes dels Servei de Cultius Cel'lulars, Producció d'Anticossos i Citometria i el Servei d'Estabulari.
Atès l'article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.
Atès l'article 28.3 apartat c, del Reglament d'Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Atès l'acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta la següent,
S'ACORDA (acord 86/2011):
1. Aprovar les tarifes per a l'any 2012 dels serveis cientificotècnics següents:
a) Servei de Cultius Cel'lulars, Producció d'Anticossos i Citometria, d'acord amb el que consta en el document CE 65/12-2011.
b) Servei d'Estabulari, d'acord amb el que consta en el document CE 66/12-2011.
2. Donar-se per assabentats de les tarifes per a l'any 2012 dels serveis cientificotècnics següents, d'acord amb el que consta en l'Acord núm. 16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica de 19 de juny:
a) Laboratori d'Ambient Controlat (Sala Blanca).
b) Laboratori d'Informació Geogràfica i de Teledetecció (LIGIT).
c) Servei d'Anàlisi Química.
d) Servei d'Estadística.
e) Servei de Difracció de Raigs X.
f) Servei de Microscòpia.
g) Servei de Ressonància Magnètica Nuclear.
h) Servei de Granges i Camps Experimentals.
i) Unitat Tècnica de Protecció Radiològica (UTPR).
j) Unitat de Garantia de la Qualitat (UGQ).
3. Comunicar aquest acord a l'adjunta als vicerectors d'Investigació i Projectes Estratègics per a Estructures Transversals de Recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Tarifes dels laboratoris de prestació de serveis per a l'any 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vista la proposta presentada per l'adjunta al vicerector d'Investigació i Projectes Estratègics per a Estructures Transversals de Recerca, en relació a l'aprovació, si escau, de les tarifes dels laboratoris de prestació de serveis.
Atès l'article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.
Atès l'article 28.3 apartat c, del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Atès l'acord núm.16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social realitzada el 19 de juny.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 87/2011):
1) Aprovar les tarifes per a l'any 2012 dels laboratoris de prestació de serveis següents:
a) Gabinet Geològic d'Anàlisi Territorial i Ambiental, d'acord amb el que consta en el document CE 67/12-2011.
b) Laboratori d'Anàlisi i Fotodocumentació, d'Electroforesis, Autoradiografies i Luminescència, d'acord amb el que consta en el
document CE 68/12-2011.
c) Laboratori d'Anàlisis Palinològiques (LAP), d'acord amb el que consta en el document CE 69/12-2011.
d) Laboratori Veterinari de Diagnosi de Malalties Infeccioses, d'acord amb el que consta en el document CE 70/12-2011.
e) Servei d'Anàlisis Arqueològiques, d'acord amb el que consta en el document CE 71/12-2011.
f) Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge, d'acord amb el que consta en el document CE 72/12-2011.
g) Servei d'Higiene, d'Inspecció i de Control dels Aliments, d'acord amb el que consta en el document CE 73/12-2011.
h) Servei d'Investigacions Neurobiològiques, d'acord amb el que consta en el document CE 74/12-2011.
i) Servei de Consultoria Matemàtica, d'acord amb el que consta en el document CE 75/12-2011.
j) Servei de Reproducció Equina, d'acord amb el que consta en el document CE 76/12-2011.
k) Servei d'Anàlisi de Fragilitat Cromosòmica (SAFCRO), d'acord amb el que consta en el document CE 77/12-2011.
l) Serveis i Projectes Estratègics en Psicologia (SIPEP), d'acord amb el que consta en el document CE 78/12-2011.
m) Serveis Integrats d'Animals de Laboratori (SIAL), d'acord amb el que consta en el document CE 79/12-2011.
n) Service of Inorganic Geochemistry for Paleo-climate and Oceanography (SIGPO), d'acord amb el que consta en el document CE
80/12-2011.
o) Servei Multimèdia Jurídic, d'acord amb el que consta en el document CE 81/12-2011.
p) Servei d'Anàlisis i Aplicacions Microbiològiques (SAIAM), d'acord amb el que consta en el document CE 82/12-2011.
q) Servei de Datació per Triti i Carboni 14, d'acord amb el que consta en el document CE 83/12-2011.
r) Servei de Diagnòstic de Patologia Veterinària, d'acord amb el que consta en el document CE 84/12-2011.
s) Servei de Proteòmica i Bioinformàtica (SEPBIO), d'acord amb el que consta en el document CE 85/12-2011.
t) Servei Veterinari de Genètica Molecular (SVGM), d'acord amb el que consta en el document CE 86/12-2011.
u) Laboratori de Bioseguretat Alimentària, d'acord amb el que consta en el document CE 87/12-2011.
v) Laboratori d'Anàlisi d'Isòtops Estables, d'acord amb el que consta en el document CE 88/12-2011.
w)Planta Pilot de Fermentació, d'acord amb el que consta en el document CE 88 bis/12-2011.
x)Laboratori de Simulació de Dinàmiques Sociohistòriques (Sociologia), d'acord amb el que consta en el document CE 89/12-2011.
y)Laboratori de Dosimetria Biològica, d'acord amb el que consta en el document CE 89 bis/12-2011.
2) Donar-se per assabentats de les tarifes per a l'any 2012 dels laboratoris de prestació de serveis següents, d'acord amb el que consta en l'Acord núm. 16 bis/2008 pres per la Comissió Econòmica de 19 de juny:
a) Servei d'Anàlisi de Fàrmacs.
b) Servei d'Endocrinologia i de Radioimmunoanàlisi.
c) Servei d'Hematologia Clínica Veterinària.
d) Servei de Bioquímica Clínica Veterinària.
e) Servei de Diagnòstic Patològic de Peixos.
f) Servei de Documentació d'Història Local de Catalunya.
g) Laboratori de Tecnologies per a la Traducció Audiovisual.
h) Servei Veterinari de Bacteriologia i Micologia (VET).
3)Comunicar aquest acord a l'adjunta als vicerectors d'Investigació i Projectes Estratègics per a Estructures Transversals de Recerca, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Actualització de la composició del CBATEG
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vist l'article 89.j de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.
Vist l'article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vist l'article 28.2. apartat g, del Reglament d'Organització i funcionament del Consell Social.
Vist l'acord núm.33/2007 pres pel Ple del Consell Social de 29 de novembre de 2007, en relació a la participació de la UAB en el Consorci Centre de Biologia Animal i Teràpia Gènica- Plataforma Fenotipal Metabòlica (CBATEG-Mouse Clínic) integrat pel Ministeri d'Educació i Ciència, la Generalitat de Catalunya i la pròpia UAB.
Atès que s'ha produït un canvi en les entitats interessades en formar part del Consorci, procedeix informar-ne al Consell de Govern i al Consell Social i adaptar la documentació que formalitzi aquest Consorci a la nova realitat, tal com insta el Ministeri, per tal que es pugui mantenir el CBATEG com a receptor de l'adjudicació d'uns ajuts. Concretament, a partir d'ara, es pretén mantenir la voluntat inicial però cal que s'incorpori l'Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) en comptes de la prèvia participació ministerial i de la Generalitat de Catalunya a la que feien referència l'acord 33/2007 del Ple del Consell Social de 29 de novembre de 2007.
Atès que ja, amb aquest motiu, el CSIC, en data 29 de desembre de 2010, va manifestar el seu interès mitjançant la signatura del corresponent conveni, i que procedeix, per tant, l'adaptació de la figura consorcial i de la documentació que la constitueix a la nova realitat.
Atès que el canvi d'entitats consorciades va motivar l'adequació del Conveni de col'laboració i dels estatuts del Consorci a la nova realitat.
Vist l'acord pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 15 de desembre, pel qual s'acorda: 1) Assabentar-se dels canvis prèviament esmentats i, en conseqüència, adaptar la constitució del consorci que va ser aprovat mitjançant acord de Consell de Govern de 7 de novembre de 2007 a la nova participació de l'Agencia Estatal Consejo Superior de Investigacions Científiques (CSIC) en data 29 de novembre de 2010; 2) Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, amb les més àmplies facultats, pugui signar els documents públics o privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord; 3) Encarregar al Vicerector de Projectes Estratègics i Planificació que faci el seguiment de l'acompliment d'aquest acord; 4) Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències; 5) Comunicar el present acord al Vicerectorat d'Economia i d'Organització al CBATEG, al CSIC i al Ministeri de Ciència i Innovació.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 88/2011):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d'acord següent:
1) Assabentar-se dels canvis prèviament esmentats i, en conseqüència, adaptar la constitució del consorci que va ser aprovat mitjançant l'Acord núm. 33/2007 en el Ple del Consell Social de 29 de novembre, a la nova participació de l'Agència Estatal Consell Superior d'Investigacions Científiques, d'acord amb el conveni de 29 de desembre de 2010.
2) Autoritzar la rectora o la persona que aquesta delegui perquè, amb les més àmplies facultats, pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per a donar compliment a aquest acord.
3) Encarregar al vicerector de Projectes Estratègics i Planificació que faci el seguiment del compliment d'aquest acord.
4) Comunicar aquest acord al Vicerectorat d'Economia i d'Organització, al CBATEG, al CSIC i al Ministeri de Ciència i Innovació.
Tarifes del servei CED de la Facultat de Medicina per a l'any 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vista la proposta presentada per la vicegerenta de l'Àmbit d'Economia, en relació a l'aprovació, si escau, de les tarifes del Servei Centre de Recursos Docents de la Facultat de Medicina corresponents a l'exercici 2012.
Atès l'article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.
Atès l'article 28.3 apartat c, del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 89/2011):
1) Aprovar les tarifes dels serveis del Centre de Recursos Docents per a l'any 2012, d'acord amb el que consta en el document CE 90/12-2011.
2) Comunicar aquest acord a la vicegerenta de l'Àmbit d'Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Planificació d'auditories internes per l'any per a l'exercici 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vista la recomanació de la Sindicatura de Comptes, en el seu informe 1/2006, sobre l'establiment d'un pla anual d'auditories que sigui aprovat pel Consell Social, i la proposta de la Gerència de la UAB d'actuar en aquest sentit.
Vista la proposta de planificació d'auditories internes per l'any 2012 que presenta la Gerència de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 90/2011):
Aprovar que la UAB dugui a terme les auditories internes següents per a l'any 2012:
a) Auditoria informàtica.
b) Auditoria ISO 9001 del Servei de Biblioteques.
c) Auditoria de les despeses de l'Escola de Postgrau.
d) Auditoria de compliment de la programació del Pla docent i de la seva execució.
e) Auditoria de contractació de capítol VI.
Pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l'exercici 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vist l'article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.
Vist l'article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d'Universitats de Catalunya.
Vist l'article 212 dels Estatuts de la UAB.
Vist l'article 28.2 apartat b del Reglament d'Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l'acord 45/2011 pres pel Ple del Consell Social reunit el dia 9 de novembre de 2011, en virtut del qual es pren l'acord següent: 1) Aprovar els Criteris Bàsics per a l'elaboració del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l'exercici 2012 segons consta en el document PLE 22/10-2011, sens perjudici de la suspensió de l'aplicabilitat de les normes que en puguin resultar afectades pel seu contingut en el marc de les competències del Consell de Govern; 2) Instar a la UAB per tal que, en el marc de les mesures pressupostàries del capítol 2 dels criteris bàsics per a l'elaboració del pressupost de la UAB per a l'any 2012, i en relació amb les entitats amb personalitat jurídica pròpia que estan ubicades al campus, repercuteixi les despeses induïdes generades per les esmentades entitats 'fluids i manteniment i despeses de campus-, així com les corresponents a la utilització dels espais ocupats; 3) Encarregar al vicerector de Política Econòmica i d'Organització l'execució i el seguiment d'aquest acord.
Vist l'acord pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 15 de desembre de 2011, pel qual s'acorda: 1) Aprovar el projecte de pressupost de la UAB per a l'any 2012, que s'annexa; 2) Elevar aquesta proposta al Consell Social per a la seva aprovació, si escau; 3) Encarregar al vicerector de Política Econòmica i d'Organització l'execució i el seguiment d'aquests acords; 4) Comunicar els anteriors acords al Gerent, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
Atès la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 91/2011):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d'acord següent:
1) Aprovar el pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l'exercici de 2012, d'acord amb el que consta en el document CE 91/12-2011.
2) Encarregar al vicerector de Política Econòmica i d'Organització l'execució i el seguiment d'aquest acord.
3) Comunicar aquest acord al gerent de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
Pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l'exercici 2012
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Atès l'article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.
Atès l'article 98 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d'Universitats de Catalunya.
Atès l'article 124.1 dels Estatuts de la UAB.
Atès l'article 28.2.j i l'article 33 del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l'acord núm. 17/2011 pres per la Comissió Societat-Universitat realitzada el 19 de desembre, pel qual s'aprova: 1) Elevar al Ple del Consell Social la proposta del pla anual d'actuacions del Programa Universitat-Societat del Consell Social corresponent a l'any 2011, segons el que consta en el document CSU 4/12-2011; 2) Posar en coneixement de la Comissió Econòmica del Consell Social la proposta del pla anual d'actuacions del Programa Universitat-Societat corresponent a l'any 2012 als efectes que corresponguin pel que fa al pressupost del Consell Social de l'any 2012.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 92/2011):
Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d'aprovar el pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l'exercici de 2012, d'acord amb el que consta en el document 92/12-2011.
Panificació Econòmica Pluriennal 2011-2014 DE LA UAB
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vist l'article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.
Vist l'article 89 de la Llei Orgànica 1/2003, de 19 de febrer d'Universitats de Catalunya.
Vist l'article 64 apartat b i l i 212 dels Estatuts de la UAB.
Vist l'article 28.2 apartat d del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Atès la carta de data 23 de juny de 2011 per la qual el director general d'Universitats sol·licita a les universitats l'elaboració d'una planificació econòmica plurianual (PEP) per al període 2011-2014 que serveixi de marc per al seguiment que la Generalitat de Catalunya ha de fer de l'evolució econòmica de les universitats públiques.
Atès els principals elements de l'escenari de finançament de les universitats públiques 2011-2014 que s'annexen a la carta de data 23 de juny de 2011.
Vist l'acord pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 15 de desembre, pel qual s'acorda: 1) Donar-se per assabentats de la planificació econòmica pluriennal UAB 2011-2014 que s'annexa; 2) Assabentar d'aquesta Proposta de planificació econòmica pluriennal UAB 2011-2014 al Consell Social; 3) Encarregar al vicerector de Política Econòmica i d'Organització l'execució i el seguiment d'aquests acords; 4) Comunicar els presents acords al vicerector de Política Econòmica i d'Organització i a la vicegerenta d'Economia.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, la Comissió Econòmica del Consell Social
ACORDA (acord 93/2011):
1) Donar-se per assabentada de la planificació econòmica pluriennal de la UAB per al 2011-2014.
2) Elevar al Ple del Consell Social la informació sobre la planificació econòmica pluriennal de la UAB per a 2011-2014.
Taxes de serveis de suport a l'aprenentatge
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vist l'article 89, apartat i, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.
Vist l'article 28.3 apartat c, del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l'acord núm. 10/2011 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 17 març, pel qual s'aprova el preu del serveis de suport a l'aprenentatge per al curs acadèmic 2011-2012 per un import de 70 euros.
Vist que l'esmentat acord núm. 10/2011 implica un augment de 30 euros en el preu del serveis de suport a l'aprenentatge respecte el preu per al curs 2010-2011.
Atès que el Govern de la Generalitat de Catalunya preveu mantenir un increment de les taxes del preu del crèdit a un equivalent de l'IPC+4% fins l'any 2014.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'ACORDA (acord 94/2011):
Instar la UAB a tenir com a prioritat la reducció de les taxes de serveis de suport a l'aprenentatge per als exercicis de 2013 i de 2014 com a mètode per a compensar l'increment previst del preu general de les titulacions i amb l'objectiu d'assolir que l'import d'aquestes taxes es correspongui amb el del curs 2010-2011, sempre que el context pressupostari ho permeti.
Convenis tramitats per la Universitat Autònoma de Barcelona durant l'exercici 2011
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
Vist l'article 89 apartat l, de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que estableix que correspon al Consell Social ésser informat, directament per la universitat o mitjançant altres entitats, de la formalització dels contractes i convenis que comporten despeses o ingressos per la universitat.
Vist l'article 184.3 dels Estatuts de la UAB, en el que es preveu que la rectora informi anualment al Consell de Govern i al Consell Social dels convenis i contractes formalitzats.
Vist l'article 28.3. j del Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l'acord pres pel Consell de Govern de la UAB reunit el 15 de desembre, pel qual s'acorda: 1) Donar-se per assabentat dels convenis subscrits a la UAB en el 2011 fins a aquesta data que consten en els annexos; 2) Elevar al Consell Social aquesta informació per tal que exerceixin les seves competències.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, la Comissió Econòmica del Consell Social
ACORDA (acord 95/2011):
Donar-se per assabentada de la relació dels convenis dels diferents àmbits de la UAB que s'han signat des de l'1 de gener fins el 15 de desembre de 2011.