Accede al contenido principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Aprendizaje-Servicio

Impulso a la institucionalitzación del ApS en la educación superior

22 nov 2024
Compartir en Bluesky Compartir por WhatsApp Compartir por e-mail

Amb el clar objectiu comú de promoure un canvi sistèmic a les universitats mitjançant la institucionalització de l’ApS com una eina essencial per assolir una educació integral, el 18 de novembre passat, la seu de l’ACUP va acollir la jornada “Avançant en la institucionalització de l’Aprenentatge Servei (ApS) a les universitats“, un esdeveniment organitzat conjuntament amb la xarxa ApSUCAT.

Foto de Toni Jornada ApSUCAT

La jornada va esdevenir en un espai clau perquè vicerectors i vicerectores de diverses universitats catalanes, entre les quals Tatiana Rovira, Vicerectora d'Estudis i Qualitat de la UAB, analitzessin l’estat actual de la integració de l’ApS i tracessin estratègies per consolidar-lo. 

Durant la jornada, es va realitzar també una exposició de pòsters on les universitats participants van presentar experiències destacades d’ApS, subratllant el seu avenç cap a la institucionalització. L'aportació de la UAB es va materialitzar en els següents 3 pòsters:

Programa de Treballs de Fi de grau amb Aprenentatge Servei_una experiència d’institucionalització consolidada_UAB

La institucionalització com a punt clau per a la millora de la qualitat dels ApS a la facultat de Veterinària_UAB

Una experiencia d innovacio docent transversal en le grau de Psicologia_L ApS com a eix articulador_UAB

La jornada es va tancar amb una conferència de Nieves Tapia, referent mundial en la difusió i la implementació de l’Aprenentatge Servei, qui va destacar la importància de treballar amb la comunitat i no només per a ella, el protagonisme actiu dels estudiants i el plantejament dels continguts d’aprenentatge articulats amb l’activitat solidària.

Podeu trobar la notícia sencera així com la totalitat dels pòsters presentats a la web de la Xarxa ApSUCAT.

La UAB, con los Objetivos de Desarrollo Sostenible

  • Educación de calidad
  • Alianzas para lograr los objetivos
  • Reducción de las desigualdades
  • Ciudades y comunidades sostenibles

Dentro de