Go to main content
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament of Sociology

Defensa de tesi doctoral de Vanessa Rojas Arangoitia

03 Jun 2024
Share by Whatsapp Share by e-mail

Trajectòries educatives en contextos de desigualtat. Un recorregut per les experiències dels participants de l'estudi qualitatiu longitudinal Nens del mil·lenni

Tesis

Defensa de tesi doctoral deVanessa Rojas Arangoitia 'Trajectòries educatives en contextos de desigualtat. Un recorregut per les experiències dels participants de l'estudi qualitatiu longitudinal Nens del mil·lenni'.

Estudis al Perú assenyalen que, malgrat el major accés a educació, les desigualtats educatives persisteixen, afectant les trajectòries educatives principalment joves d'entre 12 i 16 anys (Ames, 2005; Alcázar, 2009; Benavides, 2007). Així, hi ha diferències en les oportunitats d'accés, permanència i progrés dels estudiants en contextos de vulnerabilitat i pobresa. A partir d'informació qualitativa i longitudinal recollida al Perú (al Marc de l'estudi internacional i longitudinal Nens del Mil·lenni – Young Lives) plantegem una aproximació a la comprensió de les trajectòries educatives d'un grup de 22 joves en diferents contextos del país considerant el rol del capital econòmic, social i cultural de les mateixes. Aquesta anàlisi destaca el factor relacional de les trajectòries educatives, assenyalant la urgència d'atendre les desigualtats educatives, no només mirant el factor institucional i pedagògic; sinó considerant també la relació amb l'entorn extraescolar.

Data i hora: 2024-06-10T15:00
Sala de graus
Lloc: B1/021
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Within