Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental

Defenses de tesis

29 abr. 2024
Compartir per Whatsapp Compartir per e-mail

Properes defenses de tesis doctorals

Tesi Doctoral

« La accesibilidad a los videojuegos: Estado actual y potencial de la audiodescripción para mejorar la experiencia de las personas con discapacidad visual.»

Elaborada per: María Eugenia Larreina Morales

Director: Dra. Carme Mangiron Hevia. Tutor: Dr. Jérôme Dupire

17/06/2024 - Sala Jordi Arbonés - 10:30h 

Resum

Malgrat els avenços tecnològics i el gran creixement que ha experimentat la indústria, els videojocs no ofereixen sistemàticament opcions d'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. Entre elles, les persones cegues i amb baixa visió són les que s'enfronten a més barreres derivades d'aquest mitjà altament visual i interactiu. Els objectius de la tesi doctoral "L'accessibilitat als videojocs per a persones cegues i amb baixa visió", integrada en el projecte Researching Audio Descripció: Translation, Delivery and New Scenarios (RAD), són investigar el panorama actual de l'accessibilitat als videojocs a Espanya, descriure el perfil, preferències i necessitats dels jugadors cecs i amb baixa visió i analitzar la viabilitat d'oferir opcions accessibles des del punt de vista dels desenvolupadors de videojocs. Les dades quantitatives s'obtindran mitjançant qüestionaris en línia. Si es considera necessari, es realitzaran entrevistes i grups focals. A partir d'aquesta informació, s'elaboraran pautes per millorar l'accessibilitat als videojocs, a través de la possible aplicació de l'audiodescripció i d'altres opcions. D'aquesta manera, s'espera contribuir al fet que les persones cegues i amb baixa visió puguin gaudir d'experiències gratificants en jugar a videojocs, exercint el dret de l'accés a l'oci, la cultura i la informació de totes les persones.

Abstract

Despite technological breakthroughs and the major growth of the industry, video games do not systematically offer accessible options for persons with functional diversity. Among them, those who are blind or with low vision face the most barriers, resulting from the medium’s highly visual and interactive characteristics. The PhD thesis entitled "Accessibility to video games for blind and low vision persons", which is part of the Researching Audio Description: Translation, Delivery and New Scenarios project (RAD), aims to research the current status of game accessibility in Spain, to describe blind and low vision gamers’ profile, preferences and needs, and to analyze the feasibility of accessible options from video game developers’ point of view. Data will be obtained via online questionnaires and interviews. Drawing from this information, guidelines to improve game accessibility will be developed, exploring the potential application of audio description and other means. Thus, the thesis expects to contribute to a rewarding video game experience for the blind and persons with low vision, allowing them to exercise their right to access entertainment, culture and information.

Resumen

Los videojuegos, a pesar de los avances tecnológicos y el gran crecimiento que ha experimentado la industria, no ofrecen sistemáticamente opciones de accesibilidad para las personas con diversidad funcional. Entre ellas, las personas ciegas y con baja visión son las que se enfrentan a más barreras derivadas de este medio altamente visual e interactivo. Los objetivos de la tesis doctoral "La accesibilidad a los videojuegos para personas ciegas y con baja visión", integrada en el proyecto Researching Audio Description: Translation, Delivery and New Scenarios (RAD), son investigar el panorama actual de la accesibilidad a los videojuegos en España, describir el perfil, preferencias y necesidades de los jugadores ciegos y con baja visión y analizar la viabilidad de ofrecer opciones accesibles desde el punto de vista de los desarrolladores de videojuegos. Los datos se obtendrán mediante cuestionarios en línea y entrevistas. A partir de esta información, se elaborarán pautas para mejorar la accesibilidad a los videojuegos, a través de la posible aplicación de la audiodescripción y de otras opciones. De este modo, se espera contribuir a que las personas ciegas y con baja visión puedan disfrutar de experiencias gratificantes al jugar a videojuegos, ejerciendo el derecho del acceso al ocio, la cultura y la información de todas las personas.

Tesis

 

« The Translation of Audio Description Scripts from Spanish into Chinese: A Reception Study»

Elaborada per: Yuchen Liu

Director: Dra. Sara Rovira-Esteva; Dra. Helena Casas-Tost.

19/06/2024 - Sala Jordi Arbonés - 9:30h 

Resum

Malgrat els avenços tecnològics i el gran creixement que ha experimentat la indústria, els videojocs no ofereixen sistemàticament opcions d'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional. Entre elles, les persones cegues i amb baixa visió són les que s'enfronten a més barreres derivades d'aquest mitjà altament visual i interactiu. Els objectius de la tesi doctoral "L'accessibilitat als videojocs per a persones cegues i amb baixa visió", integrada en el projecte Researching Audio Descripció: Translation, Delivery and New Scenarios (RAD), són investigar el panorama actual de l'accessibilitat als videojocs a Espanya, descriure el perfil, preferències i necessitats dels jugadors cecs i amb baixa visió i analitzar la viabilitat d'oferir opcions accessibles des del punt de vista dels desenvolupadors de videojocs. Les dades quantitatives s'obtindran mitjançant qüestionaris en línia. Si es considera necessari, es realitzaran entrevistes i grups focals. A partir d'aquesta informació, s'elaboraran pautes per millorar l'accessibilitat als videojocs, a través de la possible aplicació de l'audiodescripció i d'altres opcions. D'aquesta manera, s'espera contribuir al fet que les persones cegues i amb baixa visió puguin gaudir d'experiències gratificants en jugar a videojocs, exercint el dret de l'accés a l'oci, la cultura i la informació de totes les persones.

Abstract

Despite technological breakthroughs and the major growth of the industry, video games do not systematically offer accessible options for persons with functional diversity. Among them, those who are blind or with low vision face the most barriers, resulting from the medium’s highly visual and interactive characteristics. The PhD thesis entitled "Accessibility to video games for blind and low vision persons", which is part of the Researching Audio Description: Translation, Delivery and New Scenarios project (RAD), aims to research the current status of game accessibility in Spain, to describe blind and low vision gamers’ profile, preferences and needs, and to analyze the feasibility of accessible options from video game developers’ point of view. Data will be obtained via online questionnaires and interviews. Drawing from this information, guidelines to improve game accessibility will be developed, exploring the potential application of audio description and other means. Thus, the thesis expects to contribute to a rewarding video game experience for the blind and persons with low vision, allowing them to exercise their right to access entertainment, culture and information.

Resumen

Los videojuegos, a pesar de los avances tecnológicos y el gran crecimiento que ha experimentado la industria, no ofrecen sistemáticamente opciones de accesibilidad para las personas con diversidad funcional. Entre ellas, las personas ciegas y con baja visión son las que se enfrentan a más barreras derivadas de este medio altamente visual e interactivo. Los objetivos de la tesis doctoral "La accesibilidad a los videojuegos para personas ciegas y con baja visión", integrada en el proyecto Researching Audio Description: Translation, Delivery and New Scenarios (RAD), son investigar el panorama actual de la accesibilidad a los videojuegos en España, describir el perfil, preferencias y necesidades de los jugadores ciegos y con baja visión y analizar la viabilidad de ofrecer opciones accesibles desde el punto de vista de los desarrolladores de videojuegos. Los datos se obtendrán mediante cuestionarios en línea y entrevistas. A partir de esta información, se elaborarán pautas para mejorar la accesibilidad a los videojuegos, a través de la posible aplicación de la audiodescripción y de otras opciones. De este modo, se espera contribuir a que las personas ciegas y con baja visión puedan disfrutar de experiencias gratificantes al jugar a videojuegos, ejerciendo el derecho del acceso al ocio, la cultura y la información de todas las personas.

Tesis

Dins de