La Dra. Sara Balonas, de la Universitat de Minho, visita el departament en el marc del programa europeu Erasmus+
La Dra. Balonas ha visitat el departament del 8 al 12 de maig per treballar temes de docència col·laborativa en publicitat amb professorat del departament, i ha aprofitat per impartir dos seminaris per estudiants de grau i doctorat.
Del 8 al 12 de maig, el departament de Publicitat, RP i Comunicació Audiovisual ha acollit a la Dra. Sara Balonas, professora visitant de la Universitat de Minho, Portugal, en marc del programa europeu Erasmus+. Durant la seva visita ha treballat juntament amb professors del departament temes de docència i de recerca vinculats a la publicitat social i el canvi cap a un paradigma de la publicitat més compromesa amb el context social.
D’una banda, ha treballat conjuntament amb l’equip docent de l’assignatura Teoria i Estructura de la Publicitat en el desenvolupament de casos de treball col·laboratius per millorar l’experiència educativa dels estudiants de grau. També ha aprofitat per reunir-se amb investigadors del grup GRP per explorar sinergies de recerca en l’àmbit de la contra publicitat.
D’altra banda, dimecres i divendres va impartir dues sessions a estudiants de grau i doctorat. Dins el programa de doctorat en comunicació estratègica, la doctora Balonas va abordar el necessari canvi d’enfoc de la recerca en publicitat: Research in advertising through the lens of change, establint un debat conceptual amb diversos candidats al doctorat sobre l’abast i efectivitat d’una publicitat més social. També va impartir una sessió als estudiants de tercer curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques basada en la importància de la recerca per poder realitzar estratègies creatives sòlides, i va presentar el "Createlab", una agència de publicitat on són els estudiants de la universitat portuguesa qui desenvolupen les campanyes i els projectes.
La Dra. Balonas també és investigadora al Centre de Recerca en Comunicació i Societat (CECS), i les seves àrees de recerca giren entorn la comunicació estratègica, la publicitat i la creativitat; concretament en la reconfiguració de la publicitat i el seu paper en la societat més enllà del consum. Pel que fa a la seva trajectòria professional en l'àmbit de la comunicació, des de fa trenta anys treballa estratègies i campanyes de comunicació per a diferents clients. A més, és CEO de B Positive Communication, una agència de publicitat creada l'any 2002, i és fundadora de Be True, programa per a la sostenibilitat i responsabilitat social (2010).