Grups de recerca
La recerca del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual està organitzada principalment al voltant de sis grups de recerca, amb projectes sobre els diferents àmbits de la comunicació audiovisual, la publicitat i les relacions públiques. Els sis grups són:
Grup de Recerca en Publicitat
Director
Dr. David Roca Correa
Objectius del grup
- Investigació i projectes de qualitat en l’àmbit català, espanyol, europeu i internacional.
- Formació per a joves investigadors.
- Creació i difusió de continguts de referència per a l’entorn acadèmic-investigador i la professió publicitària i de les relacions públiques.
Paraules clau
Publicitat, creativitat, gènere.
Membres del grup
- Dr. David Roca Correa
- Dra. Patrícia Lázaro Pernias
- Dr. Alfons López Quesada
Més informació
- Telèfon de contacte: 93 581 44 58
- http://uabcom.com
- gr.publicitat@uab.cat
Observatori i Grup de Recerca en Migració i Comunicació
Director
Dr. Nicolás Lorite García
Paraules clau
Comunicació, Migració.
Membres del grup
- Dr. Nicolás Lorite García
- Dr. Antonio Bañón Hernández
- Dr. Xaime Fandiño Alonso
- Guillermina Franco Álvarez
- Dra. Luisa Martín Rojo
Més informació
- info@migracom.com
- Telèfon de contacte: 93 581 40 81
- Despatx: I/0042
Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència
SGR2021-00070
Director
Dr. Armand Balsebre Torroja
Coordinador/IP del grup SGR
Dr. Juan José Perona Páez
Objectius
El ComSET, Grup de Recerca en Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència, neix l’any 2019 a partir de les sinergies de treball entre el Grup de Recerca en Publicitat i Comunicació Radiofònica (Publiradio), el Grup de Recerca en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional (DCEI) i el Laboratori de Periodisme i Comunicació per la Ciutadania, tots de la UAB. El ComSET, fruit de la unió entre els tres grups esmentats, estudia la comunicació de les organitzacions, especialment les estratègies i les eines sonores que utilitzen per arribar a uns públics comunicativament més actius i amb uns hàbits de consum tecnològicament canviants, parant també especial atenció al valor de la creativitat com un element estratègic. Les organitzacions busquen ampliar els punts de contacte amb continguts basats en valors i intangibles i amb noves narratives i formats digitals.
Entre els seus principals actius, el ComSET compta amb l’Observatori de l’Audiobranding, que analitza les estratègies sonores en la comunicació de marca, i el Segell Infoparticipa, el qual premia la transparència i la qualitat de la informació de les administracions públiques.
Les línies bàsiques de recerca sobre les que treballa el grup són les següents:
- Configuració i dinámica de la sono-esfera digital.
- Comunicació sonora de les organitzacions.
- Formats publicitaris sonors i nous recursos creatius i comunicatius.
- Estratègies en l´àmbit de la comunicació corporativa.
- Eficàcia comunicativa i transparencia de les institucions públiques (ajuntaments, consells comarcals i diputacions).
Paraules clau
Comunicació Sonora, Publicitat, Comunicació Corporativa, Responsabilitat Social Corporativa, Transparència, Eficàcia Comunicativa Institucional.
Membres del grup
- Dr. Armand Balsebre Torroja
- Dra. Mª Luz Barbeito Veloso
- Dra. Estrella Barrio Fraile
- Dra. Marta Corcoy Rius
- Dra. Anna Fajula Payet
- Dra. Ana Mª Enrique Jiménez
- Dr. Juan José Perona Páez
Més informació
Actualment la nostra web está en construcció, però podeu trobar més informació sobre nosaltres a: www.publiradio.net; https://dcei.uab.cat/; https://www.infoparticipa.com/index/home/
Telèfon de contacte: 93 581 44 64