Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Albert Salord afirma que "la clau ha sigut portar joves a treballar"

22 abr. 2024
Compartir per Whatsapp Compartir per e-mail

El director d’innovació del Grup d’Edicions de Premsa Local ha exposat els aspectes fonamentals de la renovació del diari Nació

albert-salord

Albert Salord, director d’innovació i nous formats del Grup d’Edicions de Premsa Local (GEPL), ha valorat el procés de transformació del nadiu digital Nació, en el qual els joves han sigut una peça fonamental, alhora que ha reflexionat sobre el context tecnològic actual i el futur del mitjà. Salord ha abordat aquestes qüestions en una conferència duta a terme el passat divendres 22 de març a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Salord ha repassat l’evolució de Nació i ha justificat la transició cap a la nova marca, argumentant que l'antic model era antiquat i massa centrat en contingut polític, especialment durant “el Procés".
Tot i les dificultats per a posicionar-se en el nou entorn digital, el noticiari ha apostat de manera molt directa per fidelitzar un públic jove que garanteixi la sostenibilitat del mitjà, mitjançant la millora de la seva presència a les XXSS i la creació de comunitats. Al llarg de la conferència, el responsable d’estratègia digital ha explicat que Nació produeix formats per a noves audiències tenint molt clar que “el català serà entretingut o no serà”. En aquesta mateixa línia, el periodista considera que una de les claus per fer baixar la mitjana d’edat dels lectors “ha sigut portar joves a treballar, joves amb molt talent”.
D’altra banda, Salord ha explicat que, per tal de conèixer millor les necessitats dels seus usuaris, el seu departament ha apostat per l’ús de mètriques avançades i altres eines d’anàlisi d’audiència. També han optat pel tràfic directe de notícies i per l’establiment d’un entorn de contingut segur i de qualitat made by humans.
En línia amb els canvis esmentats, Nació ha establert un nou model de finançament més eficaç, sustentat pels nous perfils d’anunciants que volen publicitar-se en els nous formats i deixant de banda les notícies virals.
A partir d’aquesta renovació i d’altres apostes del GELP, el grup s’ha erigit en la xarxa local-nacional amb més penetració de mercat a Catalunya i en el grup digital líder en
llengua catalana, amb 2,2 milions d’usuaris i 1,2 milions de seguidors en el conjunt de les seves XXSS.
La conferència d’Albert Salord forma part del cicle InnoMedia UAB. En aquest cicle també hi participaran Adrià Serra, cap de continguts digitals i estratègia transmèdia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i Sylvia Montilla, responsable d’estudis i recerca del Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

Redactors/es: Marina Curto, Sofía De Haro, Martin Delgado, Sergi Félez i Arnau Escobar.

Dins de