Pol Vilà, de Filmin: "Utilitzem les dades sobretot per a reterir usuaris"
El responsable de màrqueting de creixement de Filmin, Pol Vilà, ofereix una conferencia a l’alumnat del Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura
El mòdul en Gestió i Mercats de la Comunicació del Màster oficial en Mitjans, Comunicació i Cultura ha comptat amb la xerrada de Pol Vilà, responsable de màrqueting de creixement de Filmin. La conferència ha servit per apropar a l’alumnat el model de negoci i les estratègies que segueix l’empresa, com a plataforma de continguts en streaming Over The Top.
Vilà ha explicat que el valor afegit de la marca és la curació de continguts i la diferenciació respecte les altres plataformes, amb un segell de qualitat. “La fortalesa del negoci és una diferenciació més editorial i menys algorítmica”, ha detallat.
El conferenciant ha exposat que el màrqueting de creixement (o growth marketing, en anglès) consisteix a portar gent nova a la plataforma, retenir el públic i recuperar el que ha marxat. Pol Vilà ha detallat que utilitzen les dades sobretot per a retenir els usuaris de la plataforma, i procurar que estiguin fidelitzats i no l’abandonin.
En relació a l’estratègia de cercar nous clients, l’empresa se centra a generar un tràfic qualificat: en lloc d’arribar a molta gent, pretenen fer-ho a persones a qui pugui interessar el producte. “El màrqueting digital permet provar molt i veure què està funcionant”, ha concretat.
Preguntat per les estratègies de futur, el conferenciant ha explicat que l’objectiu és consolidar-se en un mercat molt competitiu. Vilà ha destacat que no hi ha cap altre país europeu amb una plataforma local amb el volum de subscriptors de Filmin.