Aida Martori publica un article sobre digitalització de la premsa local a Revista Mediterránea de Comunicación
La recerca analitza les dinàmiques multimèdia i transmèdia a la prensa de proximitat, fruit d’un estudi del cas català.
L'article ‘Las dinámicas multimedia y transmedia en la prensa de proximidad: ¿utopía o realidad? Un análisis del caso catalán', elaborat per la Dra. Aida Martori Muntsant, professora del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura i investigadora del grup Daniel Jones, s’ha publicat a Revista Mediterránea de Comunicación.
La recerca analitza l’estadi de digitalització de la premsa de proximitat, així com la integració de dinàmiques multimèdia i transmèdia per part d’aquests actors. L’estudi s’enfoca en tres dimensions (suport, format i narrativa), i posa de relleu que els mitjans locals fan servir diferents plataformes per a difondre continguts, tot i que es podrien explorar més formats i narratives a l’hora de presentar-los.
Els resultats subratllen que la premsa de proximitat es troba en un estadi multimèdia insipient, i que hi ha camí per recórrer a l’hora de fer servir narratives transmèdia.
Revista Mediterránea de Comunicación ha millorat els seus indicadors de qualitat, i és Q1 SJR en Estudis Culturals el 2022.
Es pot accedir a l’article a: https://www.mediterranea-comunicacion.org/article/view/23868