Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Experts de Zinkdo, Sibilare i Filmin expliquen a la UAB la seva experiència en el mercat de la comunicació

20 des. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Tres empreses catalanes d’èxit a Internet han participat en el mòdul “Gestió i mercats de la comunicació”, dins el màster oficial del Departament.

experts

Tres professionals de la comunicació van compartir la seva experiència amb l’alumnat del mòdul ‘Gestió i mercats de la comunicació’ del màster oficial del Departament. Els fundadors de Zinkdo i de Sibilare i el responsable de màrqueting de Filmin van participar en el cicle de conferències organitzat pel professor Lluís Reales.

El dimecres 9 de novembre Víctor Puig, periodista i exalumne de la UAB, va explicar el cas de Zinkdo, agència especialitzada en comunicació i màrqueting digital. Entre els seus clients figuren l’Ajuntament de Barcelona, el Museu Picasso, Basf i el Banc de Sang i Teixits. Per Víctor Puig, “avui la frontera entre comunicació i màrqueting és molt difosa”. Davant la pregunta “què és comunicar avui?”, el fundador i CEO de Zinkdo va argumentar que “comunicar avui és pensar un relat per a un públic concret, en un moment concret i en un format adient”.

Una setmana després, el 16 de novembre, el doctor en Comunicació i fundador de Sibilare, Marc Argemí, va reflexionar a partir de la pregunta “per què hi ha tantes persones que es creuen els rumors?”. Segons el periodista sabadellenc “la frontera entre el rumor i la informació és una qüestió de percepció. Tolerem pitjor la incertesa que la mentida”, va afirmar.

A l’última conferència, organitzada el dimecres 23 de novembre, Pol Vilà, comunicador audiovisual i responsable de màrqueting de Filmin, va explicar els orígens i la trajectòria d’aquesta empresa catalana que té com a competidors els gegants de Netflix, HBO o Movistar. Vilà va afirmar que la seva gran fortalesa és que tenen una línia editorial molt marcada. Aquest 2023 inicien l’expansió internacional a partir de l’entrada d’un fons d’inversió a Filmin.

Dins de