Protocol per donar-se d'alta a les xarxes socials
L’Àrea de Comunicació i Promoció és l’encarregada de vetllar pel bon ús de les xarxes socials de la UAB, així com de mantenir el bon nom de la Universitat. Per aquest motiu, qualsevol compte corporatiu ha de comptar prèviament amb el vistiplau de l’Àrea de Comunicació i Promoció. S’ha habilitat un formulari per tal de poder valorar la idoneïtat de les peticions i que les persones sol·licitants puguin reflexionar sobre la pertinença d’obrir un compte nou. .
Condicions per donar d’alta un compte nou:
- Compte corporatiu. Les altes a les xarxes socials, en nom i representació de la UAB, sempre les ha d’autoritzar l’Àrea de Comunicació i de Promoció de la UAB. Per tant, qualsevol altra presència a les xarxes socials que no compti amb el vistiplau de l’Àrea o no s’adeqüi al que estableix aquesta guia (en constant actualització), sempre és a títol personal i es recomana deixar-ho clar en la descripció pública del compte (biografia).
- Cal que la persona responsable del compte sigui personal fix de la UAB, ja sigui PTGAS o PDI.
- Sempre que sigui possible i la xarxa social ho permeti, els comptes en xarxes socials s’han de crear vinculats a comptes de correu no personals de la UAB i han de tenir sempre una persona responsable del col·lectiu UAB. El compte de correu no personal està vinculat a oficines, com per exemple a.comunicacio.promocio@uab.cat
- La gestió dels comptes en xarxes socials es pot delegar a persones del col·lectiu UAB designades per la persona responsable del compte.
- Qualsevol canvi en el compte autoritzat, així com de les seves persones responsables o dinamitzadores, s’ha de comunicar sempre a l’Àrea de Comunicació i de Promoció de la UAB mitjançant un correu a xarxes.socials@uab.cat.
- Cal disposar dels recursos materials, tècnics i humans per nodrir aquest nou perfil amb continguts de qualitat.
- L’Àrea de Comunicació i Promoció, després de rebre el formulari, valora la idoneïtat de la petició i pot requerir els canvis que consideri. L’enviament del formulari no implica que l’Àrea accepti la petició.
- La creació i utilització de perfils públics de la UAB a les xarxes socials s’ajusta a la Normativa per al tractament de dades de caràcter personal a la Universitat Autònoma de Barcelona, a la regulació dels drets a la intimitat i la pròpia imatge, de la protecció dels drets de propietat intel·lectual, dels drets relatius als serveis de la societat de la informació i a l’Esquema Nacional de Seguretat.
- La creació i la gestió de comptes corporatius de la UAB implica l’acceptació de les condicions i del manual de xarxes (en constant actualització).
- Aquestes condicions es poden actualitzar.
Període de prova
- S'estableix un període de prova de tres mesos, que determina l'eficàcia del perfil social i, sobretot, serveix per corregir qualsevol aspecte tècnic o formal de la gestió de les xarxes.
- Si es detecta que els perfils estan inactius, l'Àrea de Comunicació i Promoció enviarà un avís. Si després de rebre l’avís els comptes segueixen sense actualitzar, en sol·licitarà el tancament. Es considera que un perfil està inactiu quan:
- A Bluesky, no publiqui contingut propi durant 1 mes (exceptuant els períodes de vacances).
- A Instagram, no publiqui històries ni posts durant 1 mes (exceptuant els períodes de vacances).
- A Facebook, no publiqui contingut durant 1 mes (exceptuant els períodes de vacances).
- A YouTube, no publiqui contingut durant 3 mesos.
- A TikTok, no publiqui contingut propi durant 1 mes (exceptuant els períodes de vacances).
Si l’Àrea de Comunicació i Promoció detecta que els perfils corporatius publiquen continguts inadequats, emeten opinions personals o d’altres informacions que no es consideren institucionals, enviarà un avís. Si després de rebre l’avís els comptes segueixen publicant contingut inadequat, en sol·licitarà el tancament.
Comptes creats amb anterioritat a aquesta guia
És imprescindible que els comptes creats amb anterioritat s’adaptin al que disposa aquest manual per tal d’unificar tant la nomenclatura com la imatge gràfica. L’Àrea de Comunicació i Promoció contactarà amb els comptes quan detecti que no s’adeqüen al que s’indica en aquest document i donarà un marge de tres mesos per adaptar-s’hi. En cas que no s’hi adaptin, en demanarà el tancament.