La marca UAB
La Universitat Autònoma de Barcelona és una universitat jove, pública i capdavantera. Líder als rànquings internacionals i referent en recerca. Barcelonina, catalana i internacional. Una universitat transformadora, solidària, diversa i igualitària, sostenible i saludable, participativa i cultural. És una universitat de campus, amb les facultats i les escoles, els instituts de recerca i els serveis en un entorn natural on viure experiències úniques.
...i a més estrenem logo! T'ho expliquem tot en aquest vídeo de 20 segons:
La marca UAB és el conjunt del logotip, l’acrònim, el nom complet i la resta d’atributs, com ara el color verd de la gespa del campus, que fem servir per representar la Universitat Autònoma de Barcelona.
La marca reflecteix la identitat de la Universitat i en transmet els valors:
- Una universitat jove. La UAB és una universitat jove, per edat i d’esperit, amb molts reptes per endavant, com els dels milers d’estudiants que fan vida cada dia al campus.
- Una universitat pública. La UAB està compromesa en oferir una formació de qualitat a preus públics per garantir la igualtat d’oportunitats. Aquest mateix compromís el tenim en fer una recerca i una transferència líders i alhora íntimament vinculades amb als sectors socials i econòmics més capdavanters del país, d'Europa i del món.
- Una universitat capdavantera i líder als rànquings internacionals. La UAB és la millor universitat de l’Estat espanyol (som #1 o TOP2 als rànquings de referència) i sempre és al capdamunt dels rànquings internacionals de les millors universitats d’arreu del món.
- Una universitat barcelonina i catalana, i alhora internacional. El campus de la UAB és un espai verd barceloní a l’altre costat de la muntanya de Collserola, a 30 minuts del centre de la capital catalana en transport públic, però també a tocar i ben connectat amb tota Catalunya. Som una universitat barcelonina i catalana, i alhora internacional, amb percentatges a prop del 40% d’estudiants internacionals als màsters o els doctorats.
- Una universitat transformadora: solidària, diversa i igualitària, sostenible i saludable, participativa i cultural. El 1968, quan es va crear la UAB, la paraula “Autònoma” significava moltes coses, que es podrien resumir en un anhel de llibertat. Som filles i fills d’aquell anhel, i volem contribuir a fer créixer persones amb esperit crític que facin un món millor.
- Una universitat de campus, amb un campus estil anglosaxó com no n’hi ha cap més a Catalunya, on comparteixen espai les facultats i les escoles, els centres de recerca i els serveis, de manera que la comunitat UAB pot estudiar, investigar i viure en un espai verd comú. Som una ciutat del coneixement. Un campus on viure experiències úniques.
¿Quina és la diferència entre el manual d'identitat i el reglament en matèria de marques?
En aquest manual hi trobaràs un brand book o guia d'estil de la marca. És a dir, una recopilació de tots els aspectes d’identitat i imatge corporativa que conté les indicacions de com cal fer servir el logotip o com es comunica la UAB, i també moltes plantilles i descàrregues corporatives. Pots baixar-te el logotip o diverses plantilles de vídeos, powerpoints, papereria...
En canvi, si estàs buscant informació legal en relació a la marca UAB (per exemple: qui pot fer-ne ús o com sol·licitar fer-ne ús), cal que et dirigeixis al Reglament en matèria de Marques de la UAB, que inclou tots els aspectes legals en relació a la marca i al seu ús.