Arquitectura de marca: submarques
Les submarques ens permeten identificar amb la UAB aquells àmbits als quals cal donar alhora una especial visibilitat, especialment davant dels estudiants. Són les facultats i escoles pròpies, els instituts de recerca propis i els serveis.
Per a potenciar la idea de campus i el nexe directe amb la Universitat, totes les submarques tenen el mateix tractament de color i tipogràfic que el logotip, utilitzant la Telegraf Bold en tots els literals.
De la mateixa que el logotip de la UAB, les submarques tenen també diverses versions:
- N'hi ha que donen preferència a la visualització de la UAB per davant de l'àmbit: són les adients quan cal garantir la jerarquia de la marca UAB i la consistència entre la institució i els àmbits, o entre els diversos àmbits. Per exemple, les emprem en les capçaleres dels webs, en les signatures dels emails o en les targetes de visita.
- N'hi ha que donen preferència a la visualització de l'àmbit per davant de la UAB: són les adients quan l'usuari ja es troba en el context de la Universitat i per tant podem posar tot el focus en l'àmbit. Els exemples més clars serien un rètol a la sala d'actes o la façana d'una facultat.
- L'ús combinat de més d'una submarca en cartelleria, pantalles DIFON o qualsevol altre suport de comunicació, implicarà sempre el següent ordre: logotip de la UAB i, a continuació, submarques sense repetir el logotip de la UAB en la seva arquitectura de marca, atès que queden englobades pel primer logotip de la Universitat.
Exemple:
Igual que a les versions principals del logotip, utilitzarem com a referència l’alçada de la lletra “o” minúscula (A) per tal de garantir que la separació entre els elements sigui correcta i harmònica.
Composició vertical amb versió 3 del logotip
Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a les aplicacions en papereria i documents administratius.
Construcció:
Exemples:
Composició vertical amb versió 5 del logotip
Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a espais reduïts, com per exemple signatures de correu electrònic i targetes de visita.
Construcció:
Exemples:
Composició horitzontal amb versió 6 del logotip
Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a la visualització de formats horitzontals, com per exemple una capçalera del web o una presentació en ppt.
Construcció:
Exemples:
Composició horitzontal amb versió 6 del logotip
Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a la visualització de formats verticals petits, com per exemple un flyer o un punt de llibre.
Construcció:
Exemples:
Composició horitzontal amb versió 3 del logotip amb prioritat de la submarca
Les variants amb prioritat de la submarca són adients quan l'usuari ja es troba en el context de la Universitat i per tant podem posar tot el focus en l'àmbit. Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a disposicions horitzontals.
Construcció:
Exemples:
Composició vertical amb versió 3 del logotip amb prioritat de la submarca
Les variants amb prioritat de la submarca són adients quan l'usuari ja es troba en el context de la Universitat i per tant podem posar tot el focus en l'àmbit. Aquesta variant ha estat creada i optimitzada per a disposicions verticals.
Construcció:
Exemples:
Avatar a les xarxes socials
Les directrius d’avatar que s’indiquen a continuació s’apliquen a tots els comptes oficials de les xarxes socials de la Universitat. Aquestes directrius tenen com a objectiu mantenir la integritat de la marca i el reconeixement d’aquesta a totes les xarxes socials de la UAB.
S’han dissenyat versions d’avatars de segon nivell o secundàries, destinades a les facultats i escoles pròpies, als instituts de recerca propis, als serveis i als àmbits, subàmbits i programes de la UAB. Aquestes versions de segon nivell sempre inclouen l’acrònim UAB i el nom de l’ens corresponent, tot tenint en compte les diferents limitacions d’espai de la icona, pel que fa a la longitud del nom.
Els avatars proporcionats estan optimitzats per a la seva resolució i claredat. S’ha d'evitar canviar la grandària i retallar, ja que això alteraria la definició i la qualitat de la imatge de l'avatar.
Exemples:
Composició amb el nom de la submarca simplificat
Per a la retolació d’espais molt grans, com ara la façana d’una facultat, o molt petits, com un bolígraf, s’ha creat un sistema de senyalització amb un tractament tipogràfic especial, que dota els centres o els serveis d'una identitat pròpia i personalitzada.
El nom del centre o del servei es simplifica i es destaca la paraula més significativa del seu nom. La senyalització incorpora l'acrònim UAB sempre al final del nom, associant aquest àmbit directament amb la Universitat a la vegada que potencia el concepte de submarca UAB.
L'estructura de la composició pot aplicar-se tant en disposició horitzontal com vertical, en funció del context i de les necessitats d'aplicació.
Construcció:
Exemples de composició horitzontal:
Exemples de composició vertical: