Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Trobada Transformem l'Aula per Millorar l'Aprenentatge

Informació del calendari i contingut de l'activitat

El programa Suport per a la transformació i la millora educatives de l’ICE de la UAB pretén ajudar a centres educatius que volen iniciar una transformació del seu model d’aprenentatge, de la seva organització i dels processos i mitjans per aprendre, així com als que ja són en transformació i es plantegen dubtes.

Després d’uns anys de funcionament del programa i de treballar amb moltes escoles hem vist que un dels elements essencials de la transformació educativa en què estem immersos és assegurar que efectivament acabem modificant l’orientació d’allò que proposem de fer als nostres alumnes. Més enllà de canviar les organitzacions, els materials, les metodologies o les agrupacions, cal que ens centrem en com aprenen els infants com a fonament per a qualsevol transformació.

Som conscients que parlem d’un canvi complex que requereix acompanyament i formació. Per exemple, és fàcil dir que a la nostra escola els alumnes són els protagonistes del seu aprenentatge, però sovint, més enllà d’adoptar aquest nou vocabulari, tenim dificultats per modificar les pràctiques d’aula per aconseguir aquest canvi tan nuclear.

És per tot això que l’objectiu principal d’aquesta trobada de formació i reflexió per als claustres és aportar recursos i eines concrets que ens facilitin promoure canvis en les activitats per a que suposin un repte per als infants.

Consulta més informació aquí.

 

Data: 13 abril de 2024.

Horari: de 9 h a 14 h.

Lloc de realització: Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.

Preu: ??

 

Programa

  • 9 h a 10 h Conversa entre Escola La Florida de Santa Perpètua de la Mogoda, Escola Montserrat Solà de Mataró i Escola El Cim de Vilanova i la Geltrú. Reptes i descobertes de la transformació.

 

  • 10 h a 10.30 h Descans i intercanvi informal.

 

  • 10.30 h a 12.15 h Taller simultanis.

Matemàtiques per comprendre el món i intervenir-hi.

El docent en les activitats autònomes (ambients, capses d’investigació...).

Claus de l’aprenentatge globalitzat i les Situacions d’Aprenentatge.

Aprendre llengua a través de gèneres discursius.

 

  • 12.15 a 14 h Segon torn de tallers simultànis.